0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازاریابی گردشگری

معرفی، خرید و دانلود کتاب بازاریابی گردشگری

درباره بازاریابی گردشگری

صنعت گردشگری در چند دهه‌ی اخیر رشد چشم‌گیری داشته و به یک منبع درآمد بسیار مهم برای کشورها تبدیل شده است. موفقیت در این صنعت نیز به شناخت صحیح از تغییرات محیط گردشگری وابسته است. سایمون هادسن در کتاب بازاریابی گردشگری با معرفی اصول نوین بازاریابی و تجزیه و تحلیل رفتار شرکت‌های موفق به مخاطب می‌آموزد چگونه برای مقاصد گردشگری برندسازی انجام دهند، تبلیغات کنند و بازاریابی را در دوران بحران ادامه دهند.

درباره‌ی کتاب بازاریابی گردشگری

کتاب بازاریابی گردشگری با عنوان انگلیسی «Tourism and Hospiatality» برای اولین بار در سال 2008 منتشر شد. سایمون هادسن در این کتاب به صنعت گردشگری پرداخته و آن را از منظر بازاریابی مورد  بررسی قرار داده است.

هادسن در فصل اول کتاب مفهوم بازاریابی گردشگری را توضیح می‌دهد و از چالش‌هایی که پیش روی این رشته است صحبت می‌کند. هم‌چنین به معرفی بازیگران اصلی و نیروهای متفاوت و قدرتمند محیطی تاثیرگذار بر این صنعت می‌پردازد. فصل دوم انواع گردشگران را توصیف می‌کند و عوامل مهم تاثیرگذار در رفتار مصرف کننده و اصول رفتاری در خرید سازمانی را توضیح می‌دهد. فصل سوم به معرفی 8 گام اصلی در فرایند برنامه ریزی بازاریابی اختصاص دارد و تاکتیک‌ها و برنامه‌های عملیاتی را مطرح می‌کند. فصل چهارم انواع و اصول تحقیقات در صنعت گردشگری را می‌آموزد و مزیت هر روش را بیان می‌کند. فصل پنجم اجزای مختلف محصولات صنعت گردشگری را معرفی کرده است و درجات مختلف محصولات و خدمات را توضیح می‌دهد توسعه‌ی محصول از دیگر مباحث این فصل است. فصل ششم به طور اختصاصی عوامل دخیل در قیمت گذاری را توضیح می‌دهد. فصل هفتم به کانال‌های اصلی گردشگری و مشکلات آنها پرداخته است. فصل هشتم به بازاریابی می‌پردازد و ابزارهای آن را معرفی می‌کند. فصل نهم نقش روابط عمومی در گردشگری را توضیح می‌دهد و مراحل فروش و استخدام کارمندان را بیان می‌کند فصل دهم به اهمیت نقش اینترنت به عنوان استراتژی ارتباطات پرداخته است. فصل یازدهم به رضایت مشتریان اختصاص دارد و ابزارهایی برای اندازه‌گیری کیفیت و راهکارهایی برای بهبود بخشیدن به خدمات را معرفی می‌کند. فصل دوازدهم به اصول بازاریابی و برندسازی مقصد پرداخته است و فصل سیزدهم  بازاریابی‌های مختلف را معرفی می‌کند.

فصل‌های کتاب «بازاریابی گردشگری» به ترتیب زیر است:

فصل 1: محیط بازاریایی گردشگری جهانی

فصل 2: رفتار مصرف‌کننده

فصل 3: طراحی یک برنامه‌ی بازاریابی

فصل 4: پژوهش بازاریابی

فصل 5: محصولات صنعت گردشگری

فصل 6: قیمت‌گذاری

فصل 7: توزیع

فصل 8: ارتباطات بازاریابی، نقش تبلیغات و ترویج فروشی ‏

فصل 9: ارتباطات بازاریایی: روابط عمومی, فروش شخصیی بازاریابی مستقیم و بازاریابی شفاهی

فصل 10: بازاریابی اینترنتی

فصل 11: فراهم‌کردن کیفیت خدمات از طريق بازاریابی داخلی

فصل 12: بازاریابی مقصد

‏فصل 13:  موضوعات روز در بازاریابی گردشگری و هتلداری

درباره‌ی سایمون هادسن نویسنده‌ی کتاب بازاریابی گردشگری

سایمون هادسون استاد رشته‌ی بازاریابی و گردشگری است. او فارغ التحصیل رشته‌ی MBA از دانشگاه کالیفرنیا بوده و مدرک دکترای خود را در رشته‌ی رفتار مشتری از دانشگاه ساری (University of Surrey) در انگلستان اخذ کرده است. هادسون در دانشگاه‌های سراسر دنیا مانند استرالیا، اتریش، سوئیس و آمریکا به تدریس رشته‌ی بازاریابی و گردشگری پرداخته و مسئولیت‌های مختلفی در صنعت گردشگری اروپا بر عهده داشته است.

 

هادسون تاکنون 8 کتاب منتشر نوشته است. اولین اثر او در سال 2000 منتشر شد. این اثر به صنعت بین‌المللی  اسکی، ورزش و ماجراجویی‌های آن می‌پردازد. کتاب بازاریابی گردشگری یکی از پرفروش‌ترین آثار هادسن به شمار می‌آید و تاکنون بیش از 10 هزار نسخه فروش داشته است. این کتاب به عنوان مرجع در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

فرزاد مقدم با همکاری سارا بنی اسدی و سهیل سامی این کتاب را به فارسی برگردانده و انتشارات تخصصی سیته آن را در سال 1393 منتشر کرده است.

 

درباره‌ی فرزاد مقدم مترجم کتاب بازاریابی گردشگری

فرزاد مقدم مولف، مترجم و مدیر عامل شرکت برندسازان ایران است. او در سال 1350 در تهران به دنیا آمد. مقدم تحصیلات  مقطع دبیرستان را در مدرسه‌ی ایران سوئیس به پایان رساند و تحصیلات خود را در رشته‌ی کامپیوتر در دانشگاه علم و صنعت آغاز کرد. او برای ادامه تحصیل در حوزه‌ی تبلیغات به ترکیه مهاجرت کرد و در این زمینه مشغول به کار شد.

مقدم پس از 11 سال به ایران بازگشت و پروژه‌های متعددی در زمینه‌ی برندسازی گردشگری و هوانوردی بر عهده گرفت. او هم‌چنین در زمینه‌ی توسعه‌ی برندسازی چندین کتاب منتشر کرده است و ترجمه‌ی آثار متعددی را برعهده داشته است. از آثار ترجمه شده توسط فرزاد مقدم می‌توان به «نخبگان بازاریابی»، «بازاریابی خدمات»، «تبلیغات خلاق» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بازاریابی گردشگری می‌خوانیم

مشخصات محصول، تعیین کننده‌ی وجهه و نام تجاری‌ای است که یک سازمان می‌تواند در ذهن مشتریان موجود و آینده‌ی خود به وجود بیاورد. گردشگری شامل طیف وسیعی از محصولات است و باید از لحاظ بخش‌های مختلف بررسی شود، نه فقط از لحاظ یک صنعت. این بخش‌ها شامل محل‌های اقامت. جاذبه‌ها، حمل و نقل, برگزارکنندگان سفر و سازمان‌های مقصد می‌شود. این تنوع به وسیله‌ی تنوع بیشتر ویژگی‌های اجزای مختص به هر بخش محصول گردشگری به وجود می‌آید که باید در ایجاد محصولات برای بازارهای خاص در نظر گرفته و اداره شوند. درک محصولات بخش گردشگری و مهمان نوازی به عنوان مجموعه‌ای از اجزا و عناصر که در یک بسته به منظور رفع نیازها و خواسته‌ها جمع شده‌اند تصویری حیاتی برای مدیران بازاریابی است.

پنج جزء اصلی در محصول کلی وجود دارد که عبارت‌اند از: جاذبه‌ها و محیط مقصد. خدمات و تسهیلات مقصد. در دسترس بودن مقصد، تصورات از مقصد و قیمت. گرچه این اجزا در تجربه‌ی کلی گردشگر تلفیق و ادغام می‌شوند. اما قادر به تغییرپذیری گسترده و کم و بیش مستقل در طول زمان هستند. برای مثال. شرکت اینتراوست محیط طبیعی آمریکای شمالی را دگرگون کرده و مقاصد زمستانی معروف را برای گردشگران ایجاد نموده است. اما در زمینه‌ی ایماژ و ادراک ایجاد شده برای شرکت، برخی از بهترین تغییرات برنامه ریزی شده بر اساس تصمیمات بازاریابی اتفاق می‌افتند.

مدت مدیدی است که نظریه‌ی بازاریابی بین سه سطح ارائه‌ی محصول تمایز ایجاد کرده است. این سه سطح را می‌توان به عنوان یک زنجیره فرض کرد که یک طرف آن، اصلی‌ترین مزیت محصول قرار دارد و در طرف مخالف آن، طیفی از مزایای اضافه شده قرار دارند که به طور مستقیم به هدف اصلی محصول مربوط نیستند.

این سه سطح عبارت‌اند از:

1. محصول اصلی: عملکرد اساسی محصول و نیازی که به وسیله‌ی محصول عام برطرف می‌شود. محصول اصلی یا هسته‌ی محصول برای هواپیماهای کنکورد سیستم حمل ونقل بود. نه خود هواپیما.

۲. محصول ملموس: ویژگی‌ها و مزایای خاصی که در خود محصول وجود دارند و شامل سبک، کیفیت، نام برند، طراحی و غیره می‌شوند. هواپیمای کنکورد با بال‌های دلتا شکل و دماغه‌ی نوک تیزش ظاهر خود را متمایز کرد.

۳. محصول اضافی: ویژگی‌های اضافه که به محصول اصلی نامربوط هستند. اما ممکن است تصمیم‌های خرید را تحت تاثیر قرار دهند. ویژگی‌های اضافی ممکن است گارانتی‌های پس از فروش، محل پارکینگ و موردهایی از این قبیل را دربرگيرند. کالاهای اضافه‌ی کنکورد شامل ارائه‌ی بهترین نوشیدنی‌هاو خاویار در طول پروازها روی اقیانوس اطلس بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
9.۴۰ مگابایت
تعداد صفحات
452 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۰۴:۰۰
نویسندهسایمون هادسن
مترجمفرزاد مقدم
ناشرانتشارات سیته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Tourism and hospitality marketing : a global perspective
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۲/۲۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
250,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹.۴۰ مگابایت
۴۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
12 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

تو بازار کتاب ایران اگه پنج تا کتاب حسابی در مورد بازاریابی گردشگری ترجمه شده باشه یکیش این کتابه.

4

واقع کتاب خوبیه در زمینه گردشگری. نکات خیلی خوب با مثال‌های عالی

5

ترجمه عالی کتاب عالی از دست ندید

5

ترجمه روان و خوب

4

کتاب خوب و مناسب .

4.3
(8)
125,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازاریابی گردشگری
بازاریابی گردشگری
سایمون هادسن
انتشارات سیته
4.3
(8)
125,000
تومان