0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چهار پیمان

معرفی، خرید و دانلود کتاب چهار پیمان

رهنمودهایی برای رسیدن به آزادی، سعادت و عشق حقیقی
درباره چهار پیمان

«هر کاری که ما در این دنیا انجام می‌دهیم، در واقع بر اساس قرارداد یا عهدی است که با یکدیگر، خدا، زندگی و خودمان بسته‌ایم. »

جمله‌ای که در بالا خواندید اساسی‌ترین باور دون میگوئل روئیز در کتاب چهار پیمان است. او در این کتاب به خواننده نشان می‌دهد که با ایجاد کمی تغییر، می‌توانیم در زندگی تجربه‌های جدیدی داشته باشیم، تجربه‌هایی که زندگی ما را پر از رهایی، شادی و عشق حقیقی کنند.  

درباره‌ی کتاب چهار پیمان اثر دون میگوئل روئیز

کتاب چهار پیمان نوشته‌ی دون میپوئل روئیز است، عنوان فرعی این کتاب خرد سرخپوستان تولتک است که در آن نویسنده، به عنوان یکی از آخرین نوادگان این قوم، آموزه‌های نیاکانش را به خوانندگان آموزش می‌دهد. تاریخ‌شناسان تولتک‌ها را دسته‌ای از انسان‌ها می‌دانند که میلیون‌ها سال پیش در جنوب مکزیک زندگی می‌کرده‌اند. اما دون میگوئل روئیز، نویسنده‌کتاب در مقدمه‌ی کتاب‌ توضیح می‌دهد که تولتک‌ها در واقع دسته‌ای از هنرمندان و دانشمندان بوده‌اند که برای کشف و حفظ معرفت معنوی و آیین‌های باستانی کنارهم جمع شدند و نسبت خاصی با یکدیگر نداشتند.

تولتک‌ها به دو دسته‌ی شاگرد و استاد تقسیم می‌شدند و بومیان دیگر محل زیستن آن‌ها را «جایی که انسان به خدا تبدیل می‌شود» می‌نامیدند. با حمله اروپاییان به آمریکای شمالی و مرکزی، استادان تولتک مجبور شدند برای حفظ خرد باستانی خود از آموزش و انتشار دانش بپرهیزند.

کمتر از پنجاه سال پیش یکی از نوادگان تولتک‌ها، دون میگوئل روئیز، این نیاز را احساس کرد تا برای به آرامش رسیدن بشر، آموزه‌های نیاکانش را در اختیار مردم بگذارد.

مروری بر فصل‌های کتاب چهار پیمان

‌کتاب چهار پیمان در پنج فصل نوشته شده است.

فصل اول: اهلی شدن و رویای کره‌ی زمین

فصل دوم: پیش درآمدی بر رویایی جدید

فصل سوم: هیچ چیز را به خود نگیرید

فصل چهارم: همواره تا جایی که می‌توانید تلاش کنید

فصل پنجم: راه تولتک‌ها به سوی آزادی، شکستن پیمان‌های قدیمی

‌درباره‌ی دون میگوئل روئیز نویسنده‌ی کتاب چهار پیمان

دون میگوئل روئیز یکی از نوادگان تولتک‌هاست که اصل و نسبش شمن‌زاده، شغلش جراح و عشقش نویسندگی و آموزگاری است. او اکنون 66 سال دارد و بیش از 30 سال است که به عنوان استاد معنوی، با کتاب‌ها و آموزه‌هایش زندگی انسان‌های زیادی را تغییر داده است. روئیز به دلیل نگاه عمیقش به حقیقت وجودی انسان، کلام تاثیرگذاری دارد. کلامی که خواننده را مسحور خود می‌کند.

دون میگوئل روئیزِ جراح بعد از تکمیل تحصیلاتش چند سالی به عنوان جراح فعالیت می‌کرد اما تصادفی مرگ‌بار باعث شد که روئیز از جراحی دست بکشد و چند سالی را کنار مادرش بماند تا یادگیری آموزه‌های سنتی و معنوی‌تولتک‌ها را کامل کند. او سپس شاگرد یکی از شمن‌های بزرگ صحرای مکزیک شد و در این دوران بود که پدربزرگش از طریق رویا به او نکاتی را می‌آموخت. با این‌که از آموزه‌های قوم تولتک‌اثر مکتوبی باقی نمانده است، اما دون میگوئل روئیز سعی کرده است در کتاب‌هایش با ترکیب آموزه‌های پزشکی‌و معنوی‌روشی کارآمد برای رسیدن به رهایی به سبک تولتک‌ها ارائه دهد.

دون میگوئل روئیز تا سال 2018، ده کتاب درباره حقیقت و خرد انسان نوشته است. کتاب‌هایی که تصورات انسان به جهان درون و بیرونش را تغییر می‌دهند. مشهورترین کتاب‌های او چهار میثاق، « استادی در عشق» و « میثاق پنجم» هستند که کتاب میثاق پنجم در ادامه‌ی کتاب چهار میثاق نوشته شده است.

ترجمه‌ی کتاب چهار پیمان به فارسی

انتشارات لیوسا کتاب چهار پیمان را با ترجمه‌ی سهیلا میرزایی پور عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. انتشارات درسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

چرا باید کتاب چهار پیمان را خواند؟

خودشناسی و پیدا کردن راهی برای زندگی بهتر و تبدیل شدن به انسانی بهتر دغدغه‌ی مشترک همه‌ی انسان‌ها است. دغدغه‌ای که از بهانه‌ی نوشتن کتاب‌ها و مقالات زیادی شده است. این کتاب به عنوان یکی از بهترین کتاب‌هایی که درباره‌ی زندگی بهتر نوشته شده است، می‌تواند مسیر زندگی بسیاری را هموارتر کند.

کتاب چهار پیمان در دسته‌ی کتاب‌های راه و رسم زندگی قرار دارد.

کتاب چهار پیمان مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 112 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 5 روز بخوانید.

کتاب چهار پیمان حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع راه و رسم زندگی را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب چهار پیمان می‌خوانیم

بی گناهی در کلام همچنین سبب می‌شود از طلسم های منفی دیگران مصون بمانیم، زیرا هنگامی باوری منفی را می‌پذیریم که ذهن ما آمادگی پرورش آن را داشته باشد. اگر کسی با کلامش مرتکب گناه نشود، آن‌گاه دیگر ذهنش آمادگی پرورش جادوی سیاه را نخواهد داشت و فقط چیزی را می‌پذیرد که از عشق سرچشمه گرفته باشد. می‌توان میزان بی گناهی در کلام را با اندازه‌ی عشق به خود سنجید. صداقت و بی گناهی در کلام، رابطه‌ای مستقیم با میزان علاقه‌ای دارد که به خود دارید. وقتی کلامتان عاری از هرگونه گناهی باشد، احساس خوبی دارید، شاد هستید و وجودتان سرشار از آرامش است.

با عمل کردن به اولین پیمان؛ از دوزخ بیرون می‌آیید. من این بذر را در ذهن شما می‌کارم. اما رشد آن به حاصلخیزی ذهن شما بستگی دارد؛ به اينکه چقدر برای پرورش بذرهای عاشقانه آمادگی داشته باشید. با خودتان پیمان ببندید که این بذر را در ذهنتان پرورش دهید. در این صورت، همچنان که این بذر در ذهنتان رشد می‌کند، رفته رفته بذرهای عاشقانه‌ی دیگری را به وجود می‌آورد که جایگزین بذرهای ترس آور می‌شوند. اولین پیمان جای بذری را می‌گیرد که پیش از این در ذهن شما رشد می‌کرد.

با کلامتان گناه نکنید. این اولین پیمان است. اگر می‌خواهید آزاد باشید، اگر می‌خواهید مزه‌ی سعادت را بچشید و اگر تصمیم دارید که وجودتان را از دوزخ رها کنید، این پیمان را بپذیرید. این پیمان بسیار نیرومند است. از کلامتان در مسیر صحیح استفاده کنید. از کلامتان برای شریک کردن دیگران در عشق سود جویید. به خودتان بگویید که چقدر شگفت انگیزید. بگویید که چقدر خودتان را دوست دارید. با استفاده ی درست از کلام، تمام پیمان‌های دورن کودکی‌تان را درهم بشکنید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب چهار پیمان اثر دون میگوئل روئیز بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی راه و رسم زندگی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
591.۷۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
111 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۲:۰۰
نویسنده دون میگوئل روئیز
مترجم سهیلا میرزائی پور
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۴
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۹۱.۷۸ کیلوبایت
۱۱۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این همون چهار میثاق هستش که

5
(2)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
چهار پیمان
چهار پیمان
رهنمودهایی برای رسیدن به آزادی، سعادت و عشق حقیقی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چهار پیمان
چهار پیمان
رهنمودهایی برای رسیدن به آزادی، سعادت و عشق حقیقی
انتشارات لیوسا
5
(2)
20,000
تومان