0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اسحاق نیوتن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اسحاق نیوتن

درباره اسحاق نیوتن

دانش زندگی را برای بشر متحول کرده است. سال‌ها تلاش دانشمندان در طول تاریخ باعث تحولات و پیشرفت‌های زیادی برای بشر شد. در میان دانشمندان بزرگ تاریخ افرادی بوده‌اند که نقششان با دیگران قابل قیاس نیست. کسانی که قدم‌های بسیار بزرگ برداشته‌اند و تحولات مهم ایجاد کرده‌اند. اسحاق نیوتن که با نام ایزاک نیوتن هم شناخته می‌شود یکی از همین افراد است. دانشمندی که علم فیزیک و در راستای آن بسیاری پیشرفت‌های بشر به تلاش‌های او در قرن هفده و هجده مدیون است. ناتالی روزینسکی روایت زندگی این دانشمند بزرگ را در کتاب اسحاق نیوتن آورده است. اسحاق نیوتن کتابی بسیار خواندنی و آموزنده است و نکات ارزشمندی برای خواننده دارد.

درباره اسحاق نیوتن، دانشمند بزرگ قرن هفده و هجده میلادی

اسحاق نیوتن (Isaac newton) که پل استراترن او را صاحب زیباترین ذهنی که بشر تاکنون بار آورده دانسته است، سال 1643 در انگلستان به دنیا آمد. پدرش پیش از آن‌که او پا به جهان بگذارد از دنیا رفت و درنتیجه مادرش او را بزرگ کند. او کودکی کم‌توان و کم‌بنیه بود و به مراقبت زیادی نیاز داشت.

 سال‌های کودکی اسحاق نیوتن همراه با جنگ داخلی و ناآرامی‌های سیاسی بود که بر زندگی او و خانواده‌اش نیز تأثیرات مهمی داشت. اسحاق نیوتن در دانشگاه کمبریج درس‌خوانده است. در آن دوران کمبریج برای دانشجویان کم‌بضاعت خود این امکان را ایجاد کرده بود تا با پیشخدمتی و نظافت در محیط دانشگاه هزینه‌های تحصیل خود را بپردازند. اسحاق نیوتن نیز یکی از دانشجویانی بود که از این شرایط استفاده کرد. در همان سال‌های درس خواندن نیوتن بود که طاعونی فراگیر انگلیس را در برگرفت و درنتیجه برای مدتی طولانی دانشگاه‎‌ها تعطیل شدند. اسحاق نزد مادرش بازگشت و در آنجا به مطالعاتش ادامه داد.

مهم‌ترین اثر اسحاق نیوتن که مفهوم گرانش در آن بیان شد و فیزیک را برای همیشه تغییر داد کتاب «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» است. این کتاب سال 1687 منتشر شد و بخشی از انقلاب علمی را در اروپا رقم زد.

اسحاق نیوتن یکی از اعضای انجمن سلطنتی انگلستان بود. او برای سال‌ها تلاش علمی از ملکه عنوان شوالیه دریافت کرد و به نام سر اسحاق نیوتن شناخته می‌شد. او مدتی هم رئیس ضرابخانه‌ی سلطنتی انگلستان بود. اسحاق نیوتن سال 1727 درگذشت.

‌درباره‌ی کتاب اسحاق نیوتن اثر ناتالی ام. روزینسکی

کتاب اسحاق نیوتن با عنوان کامل «اسحاق نیوتن، ریاضیدان و دانشمند برجسته» کتابی است که داستان زندگی اسحاق نیوتن یکی از پایه‌های انقلاب علمی در اروپا و در نتیجه جهان را با جزئیات آورده است. ناتالی روزینسکی در این کتاب تصاویر زیادی از این نابغه‌ی بزرگ و رویدادهای مرتبط با او قرار داده است که باعث می‌شود مخاطب لذت بیشتری از مطالعه ببرد. کتاب اسحاق با پیشگفتاری درباره‌ی انقلاب علمی آغازشده است و در ادامه داستان زندگی و فعالیت‌های علمی او با جزئیات آمده است. عناوین فصل‌های کتاب اسحاق نیوتن به شرح زیر است:

بخش اول- مشهور اما هنوز ناشناخته

بخش دوم- جایی برای اسحاق نیست

بخش سوم- پسری معقول و ساکت و متفکر

بخش چهارم- او فقط به درد دانشگاه می‌خورد

بخش پنجم- حقیقت بهترین دوست من است

بخش ششم- داستان‌ها و دستاوردها

بخش هفتم- استاد جوان دانشگاه

بخش هشتم- اسرار و اندوه‌ها

بخش نهم- موفقیت و شکست

بخش دهم- سکه کردن افسانه

در پایان کتاب نویسنده زندگی نیوتن را در یک نگاه آورده است که مخاطب با استفاده از آن می‌تواند به درک روشن‌تری از دوره‌ی تاریخی این دانشمند بزرگ برسد. همچنین فهرستی از منابعی که برای نگارش کتاب استفاده‌شده در پایان کتاب آمده است که خواننده‌ی علاقه‌مند می‌تواند با مراجعه به آن‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورد و موضوعات موردعلاقه‌اش را پیگیری کند.

ترجمه‌ی کتاب اسحاق نیوتن به فارسی

انتشارات ققنوس یکی از ناشرانی است که در سال‌های اخیر تلاش کرده است حوزه‌های مختلف را پوشش دهد و مخاطبان گسترده‌ای را هم جذب کرده است. این ناشر تعدادی کتاب هم در حوزه‌‌ی ترویج علم و سرنوشت دانشمندان منتشر کرده است که کتاب اسحاق نیوتن یکی از آن‌هاست.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی اسحاق نیوتن را با ترجمه‌ی رضا علیزاده عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب اسحاق نیوتن را خواند؟

کتاب اسحاق نیوتن روایت دانشمندی بسیار بزرگ است. زندگی او آغاز داستانی است که به تحولاتی بسیار بزرگ در زندگی انسان‌‎ها منجر شد. اسحاق نیوتن اولین کسی بود که توانست جاذبه را فرمول‌بندی کند و درنتیجه به‌نوعی فیزیک جدید مدیون اوست. او زندگی جذابی داشته که ناتالی روزینسکی آن را روی کاغذ آورده است کتاب ناتالی روزینسکی مانند یک فیلم‌نامه‌ی جذاب جزئیات زندگی فیزیکدان بزرگ تاریخ را نمایش داده است. این کتاب برای تمام کسانی که می‌خواهند از تاریخ علم بیشتر بدانند کتاب مناسبی است. همچنین کتاب اسحاق نیوتن می‌تواند هدیه‌ی خوبی برای دختران و پسران نوجوانی باشد که به‌زودی باید مسیر زندگی‌شان را مشخص کنند. در حقیقت این کتاب برای تمام افراد کنجکاو انتخاب خوبی برای مطالعه است.

کتاب اسحاق نیوتن در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشت نامه علمی قرار دارد.

کتاب اسحاق نیوتن مناسب برای گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان است.

خوانش کتاب صوتی اسحاق نیوتن را آرمان سلطان‌زاده به عهده داشته است.

کتاب اسحاق نیوتن حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشت‌نامه علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اسحاق نیوتن اثر ناتالی ام. روزینسکی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی سرگذشت نامه علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

در بخشی از کتاب اسحاق نیوتن می‌خوانیم

مقامات دانشگاه کمبریج قبل از آن‌که اين فاجعه به آنجا هم برسد، دست به اقدام زدند. در اوت ۱۶۶۵ همه‌ی کلاس‌ها را لغو کردند و به دانشجویان و استادان گفتند که تا آن‌ها را فرانخوانده‌اند، به کمبریج بازنگردند. اسحاق نیوتن اقامتگاه دانشگاهی‌اش در کالج ترینیتی را به مقصد خانه امن و پرت‌افتاده مادرش در روستا ترک کرد. او هشت ماه را در آنجا سپری کرد. مقامات دانشگاه دانشجویان را در ماه مارس ۱۶۶۶ فراخواندند اما معلوم شد که شتاب‌زده عمل کرده‌اند، این بیماری در آنجا نیز شیوع یافت. نیوتن در ماه ژوئن می‌بایست دوباره برمی‌گشت. تقریباً یک سال بعد مقامات دانشگاه اعلام کردند که شروع کلاس‌ها در آوریل ۱۶۶۷ بی‌خطر است.

مردم در زمان اسحاق نیوتن نمی‌دانستند که علت بیماری طاعون نوعی باکتری است که از طریق کک‌هایی منتقل می‌شود که در تن موش زندگی می‌کنند. در حدود هفتاد هزار نفر براثر طاعون در لندن پر از موش جان خود را از دست دادند. سی هزار نفر دیگر در دیگر شهرها و آبادی‌ها مردند. اجساد آن‌ها همه خیارها يا غده‌های سیاهی داشت که نام طاعون خیارکی از آن گرفته‌شده است. گاهی این بیماری را مرگ سیاه هم نامیده آند. در سپتامبر ۱۶۶۶ آتش‌سوزی بزرگی در لندن اتفاق افتاد. این آتش که پنج روز زبانه می‌کشید سیزده هزار خانه و هشتاد کلیسا را ویران کرد. براثر این آتش‌سوزی گسترده تعداد زیادی موش از بین رفت و ویرانی حاصل از آن به پایان یافتن طاعون کمک کرد.

این سال‌های طاعون، زمان خلاقیت بی‌کران نیوتن بود. او طی این دوره تقریباً به تمام آن پیشرفت‌های علمی و ریاضی پرداخت که بعدها برایش شهرت به همراه آورد. علاوه بر قضیه دوجمله‌ای و مسائل ریاضی دیگر این دانشمند در مورد ماهیت گرانش نیز به بصیرت‌هایی دست‌یافت. او در مورد بینایی و رنگ آزمایش‌های بیش‌تری انجام داد و به چگونگی ساخت تلسکوپ اندیشید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
78.۱۶ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۵:۰۴
نویسنده ناتالی ام روزینسکی
مترجمرضا علیزاده
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۰۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۸.۱۶ مگابایت
۰۱:۲۵:۰۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

خیلی جالبه که در تاریخ کشورهایی که امروز از کشورهای پیشرفته و جهان اول محسوب میشن ساده‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین اسناد و مدارک با چنین دقتی نگهداری میشن. دفتر مشق دوران کودکی نیوتن و حتی اسناد پاسگاهی که نیوتن رو در جوانی و گمنامی بخاطر بی‌مبالاتی در چرای گوسفندان جریمه کرده نگهداری شده و امروز در اختیار محققینه. بنظر میاد این وسواس در نگهداری اسناد با میزان پیشرفت کشورها نسبت مستقیم و معناداری داشته باشه. کتاب خوبیه. شناخت کلی و قابل قبول و منصفانه‌ای از نیوتن ارائه میده و نیوتن رو در یک قاب کلی که شامل ارزشها و لغزشها می‌شه به دور از افسانه‌پردازی و اسطوره‌سازی معرفی می‌کنه.

5

کتاب خوب و زندگینامه ی جذابی بود. ترجمه خوب و راوی هم گویندگی خیلی خوبی داشت.

3

كتاب بدي نيست ولي خيلي كلي وتيتر واره

5

كناب خوبي بوود لذت بردم

4.6
(10)
آموزنده 🦉 (1)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
اسحاق نیوتن
اسحاق نیوتن
ریاضیدان و دانشمند برجسته

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
اسحاق نیوتن
اسحاق نیوتن
ناتالی ام روزینسکی
آوانامه
4.6
(10)
آموزنده 🦉 (1)
41,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر