0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگ جهانی دوم در اروپا
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنگ جهانی دوم در اروپا

نویسنده:
فیلیپ گاوین
درباره جنگ جهانی دوم در اروپا

جنگی آنقدر بزرگ را تصور کنید که پنجاه میلیون نفر را از پا دربیاورد. جنگی که بین دو کشور نبود بلکه بین دو مجموعه کشور بود و سراسر دنیا را درگیر خود کرد. تا امروز کتاب‌های زیادی درباره‌ی این جنگ، چگونگی برپایی آن و افراد دخیل در آن نوشته شده است. کتاب صوتی جنگ جهانی دوم در اروپا، کتابی کامل و جامع درباره‌ی این واقعه‌ی تاریخی است.

درباره‌ی کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا اثر فیلیپ گاوین

کتاب جنگ جهانی دوم در اروپا نوشته‌ی فیلیپ گاوین برای نخستین بار در سال 2004 منتشر شد. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ جهان است که نسخه‌ی فیزیکی آن توسط انتشارات ققنوس و نسخه‌ی صوتی آن را انتشارات آوانامه منتشر کرده است. آوانامه درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «مهم‌ترین اتفاق قرن بیستم و یکی از بزرگ‌ترین و خونین‌ترین نبردهای تاریخ، جنگ جهانی دوم بود. فاجعه‌ای با تلفاتی تقریبا 50 میلیون. این کتاب نگاهی ویژه به جنگ جهانی دوم در اروپا می‌اندازد، جایی که با شروع آن ارتش بزرگ هیتلر بی‌رحمانه اروپا را می‌بلعید و روز به روز به پیشروی‌اش ادامه می‌داد. اروپا از هراس به خود می‌لرزید و سرزمین‌هایش یکی پس از دیگری به تسخیر ارتش آلمان در می‌آمد. در ادامه کشورهای اروپایی با هم به مقابله با عاملان این نبرد پرداختند.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا

کتاب جنگ جهانی دوم در اروپا در هفت فصل نوشته شده است.

فصل اول: برآمدن هیتلر

فصل دوم: چیرگی بدون خونریزی : سیاست گانگستری هیتلر

فصل سوم: جنگ برق‌آسا

فصل چهارم: در پی فضای حیاتی: حمله‌ی سرنوشت‌ساز به روسیه

فصل پنجم: قدرت مطلق- وحشت مطلق

فصل ششم: نبرد با تمام دنیا

فصل هفتم: سقوط آلمان نازی‌

ترجمه‌ی کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا به فارسی

مهدی حقیقتخواه مترجم توانا و پرکار ایرانی در حوزه‌ی تاریخ، متولد سال 1327 است. او تاکنون با برگرداندن بیش‌از بیست کتاب تخصصی تاریخ به فارسی کارنامه‌ی ادبی پرباری را برای خود درست کرده است. او مترجم تخصصی مجموعه‌ی کتاب‌های «تاریخ جهان» است. این مجموعه‌ی بیست و پنج جلدی می‌کوشد تا اندیشه‌های تاثیرگذار در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در گستره‌ی متنوعی از نقاط مختلف جهان از تمدن‌های قدیمی مانند مصر تا زمان معاصر را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا را شنید؟

جنگ جهانی دوم یکی از مهم‌ترین اتفاقی است که در تاریخ رخ داده است. این جنگ مسیر بسیاری از حوزه‌های علم را تغییر داده است. تاثیرات جنگ جهانی دوم تا امروز هم مشاهده می‌شود. خواندن این کتاب‌ را به همه‌ی افرادی که می‌خواهند بیشتر درباره‌ی جنگ جهانی دوم و چگونگی شکلگیری آن بدانند توصیه می‌کنیم.

  • کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا مناسب برای گروه سنی ه (نوجوانان) است.
  • خوانش کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا می‌شنویم

شروع جنگ جهانی دوم در سپتامبر ۱۹۳۹ تمام انگاره های جنگ سنتی را به چالش کشید. اکثر جنگ های پیشین اروپا عمدتا در طول خطوط سنتی و در میدان های نبرد روستایی و دور از نواحی پُرجمعیت صورت می گرفت. این امر به ارتشیان میدان مانور بیش تری می داد، تلفات غیرنظامیان را به حداقل می رساند و میراث فرهنگی و معماری اروپا را حفظ می کرد. اما در جنگ جهانی دوم، جمعیت غیرنظامی دیگر از پیامدهای جنگ مصون نبودند. بلکه برعکس، هدف ارتشیان و نیروی هوایی مهاجم هیتلر قرار می گرفتند تا وحشت و آشفتگی عمومی ایجاد و در نتیجه از توانایی رهبران دولتی و نظامیشان در نشان دادن واکنش کاسته شود.

بالاتر از همه، غیرنظامیانی که از ارتش در حال پیشروی آلمان می گریختند از هواپیماهای جنگنده هیتلر در هراس بودند. این هواپیماها ناگهان سروکله شان پیدا می شد و خانواده های بی پناه را در طول جاده های پرازدحام به رگبار مسلسل می بستند و سپس ناپدید می شدند و پشت سر خود ردّی از رنج و عذاب بر جا می گذاشتند. برای کسانی که زنده می ماندند و برای بقیه جمعیت غیرنظامی اروپا، تسخیر گریزناپذیر کشورشان به دست هیتلر به معنای از دست دادن بی درنگ آزادی بود، چون بلافاصله نازی ها وضعیت پلیسی برقرار می کردند و هر کس مقررات جدید را نقض می کرد با مجازات شدیدی مواجه می شد.

در ژوئن ۱۹۴۱ که هیتلر تلاش برای گسترش امپراتوری اش را به داخل خاک روسیه آغاز کرد، کشتار غیرنظامیان را در آن جا به عنوان یک عنصر حیاتی استراتژی کلی اش برای پیروزی در نظر گرفت. بدین ترتیب، نیروهای مسلح و واحدهای امنیتی آلمانی، به پیروی از دستورات رهبرشان، به کشتار غیرنظامیان در مقیاسی بی سابقه روی آوردند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی جنگ‌جهانی دوم در اروپا اثر فیلیپ گاوین بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
238.۶۱ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۱۹:۰۸
نویسندهفیلیپ گاوین
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۳۸.۶۱ مگابایت
۰۴:۱۹:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 78 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
اجرای روان 🎙️ (2)
5
ستاره
62 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
1 ٪
50 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

کتابی که به دست فاتحین نوشته بشه، فقط ارزش تبلیغاتی میتونه داشته باشه و نه ارزش مطالعه. ما امروز آثارِ متفقین در جهان رو داريم مشاهده‌ میکنیم. از تحریم و فشارهای بین المللی به کشورهای ضعیف‌تر و حتی دخالت‌ اونها تا جایی رسیده که در آب و هوا و منابع طبيعی دارند استثمار میکنند و به نفع خودشان از منابع طبيعي بهره‌برداري ميکنند. هیچ شکی نیست که هیتلر با حمایت پنهانی بریتانیا به قدرت میرسه و پیش از اینکه آتش جنگ جهانی دوم با حمله هیلتر به لهستان آغاز بشه طراحی اون ۱۵ سال پیش شده بود و با نگاهی به وقایع تاریخی به روشنی به این نکته خواهیم رسید که به قدرت رسیدن حکومت‌های ملی و نظامی و احداث راه آهن‌ و تجهیز شدن آن کشورها به منظور بهره‌برداری متفقین از این امکانات بوده و این وقایع نمیتوانسته بصورتی اتفاقی بوده باشد.

5

بعد از شنیدن این کتاب فهمیدم تا قبلش اطلاعاتم خیلی نا چیز بوده چه از خود هیتلر چه جنگ جهانی دوم . متاسفانه خیلی از کسایی که قبلا برام چیزایی از هستلر و جنگ جهانی گفتن بعد از شنیدن این کتاب دیدم یا کلا اشتباه بود یا با تفکرات شخصی طرف آمیخته ؛ هنوزم درک نمیکنم گقتن کلمه من بلد نیستم یا من اطلاعی ندارم رو چرا از هیچ ایرانی نمیشنویم نمیگن با جواب اشتباه چندین نفر رو گمراه میکنن در کل فوق العاده بود مخصوصا گوینده آدم رو احساسی میکنه

5

تصور اتفاقاتی که داخل کتاب بیان شده بسیار دهشتناکه ، نشان دهنده این هست که یه ايدئولوژي ساخته و پرداخته ذهن یه عده معدود تا چه اندازه میتونه روح انسانی رو به پایین ترین درجه ممکن تنزل بده، جایی از کتاب که در مورد عملیات راه حل نهایی نوشته شده عمیقاً آدم رو در فکر فرو میبره. کتاب اوج پستی روح انسانی رو بی پرده به رخ میکشه.

5

کتاب زیبایی بود و راوی با لحنی گیرا شمارو درگیر این کتاب میکنه ،اگر کتاب امپراتوری هیتلر اثر گیل بی استوارت رو خونده باشید شباهت زیادی با این کتاب داره و این دو میتونن مکمل هم باشن تا بهتر بتونید شرایط اون زمانو تصور کنید

3

کتاب صوتی جنگ جهانی دوم از نظر ترجمه و همچنین نحوه بیان بسیار عالیه ولی متاسفانه داستان کتاب بشدت کم، محدوده و مثلا جنگ المان با روسیه و امریکا و ژاپن رو بسیار کوتاه نگارش کرده ولی در کل کتاب خوبیه و حقایق جالبی رو راجع به جنگ جهانی اول بیان میکنه من راضی بودم ممنون ار فیدیبو

3

خیلی محدود به موضوع پرداخته همون طور که اسمش پیداست فقط به اروپا پرداخته یه کمی هم جانب‌دارانه هست چیزی از حمله به درسدن توسط متفقین حمله اتمی به ژاپن توسط آمریکا عدم پایبندی متفقین به آنش‌بس و پایان جنگ و از این دست موضوعات نگفته در کل بد نیست

5

خیلی لذت بردم از روایت صوتی کتاب و ظرف یک نیم روز کامل گوشش دادم. من اصلا چیز زیادی راجع به جنایات هیتلر نمیدونستم.‌توی کتاب نبرد من هم صرفا با عقایدش اشنا شده بودم. این کتاب واقعا جالب بود. فقط کاش به نقش ژاپن و آمریکا بیشتر پرداخته میشد

5
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

آرمان سلطان زاده بی نظیر هستی . با اینکه کاملا در مورد جنگ جهانی دوم اطلاعات دارم بخاطر علاقه ام به هیتلر ، اما دوباره مرور کردن اون دوره ی تاریخ لذت بخش بود برام ، بخصوص که با صدای زیبای آرمان سلطان زاده باشه روحت در آرامش پیشوای بزرگ

5

برای آشنایی با جنگ جهانی دوم کتاب خوبیه اما دقت کنین که بیشتردر مورد کشورهای اروپایی و تا حدی امریکا که درگیر جنگ بودن صحبت کرده و در مورد کشورهای دیگه توضیحات آنچانی نداده. ایکاش کتابی بود که همه کشورهای درگیر رو توضیح میداد.

5

بقدری گوینده متن رو عالی اجرا کرد که اصلا احساس اینکه کسی داره ماجرا رو برام تعریف میکنه نداشتم انگار که خودم از قبل متن دقیق رو توی حافظه ام ذخیره کرده بودم و الان درحال بازپخش‌ کردنش در ذهنم بودم ~ Boom

نمایش 40 نقد دیگر
4.4
(80)
اجرای روان 🎙️ (2)
77,000
٪30
53,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنگ جهانی دوم در اروپا
جنگ جهانی دوم در اروپا
مجموعه تاریخ ۴۴

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنگ جهانی دوم در اروپا
٪30
جنگ جهانی دوم در اروپا
فیلیپ گاوین
آوانامه
4.4
(80)
اجرای روان 🎙️ (2)
77,000
٪30
53,900
تومان