0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سقلمه

معرفی، خرید و دانلود کتاب سقلمه

بهبود تصمیمات درباره ی تندرستی، ثروت و خوشبختی

ناشر:
هورمزد
درباره سقلمه



معرفی کتاب سقلمه

کتاب سقلمه به قلم ریچارد تیلر و کاس آرسانستین، توسط مهری مدآبادی ترجمه شده و انتشارات هورمزد، آن را به چاپ رسانده است. این کتاب به بررسی نحوه تصمیم گیری انسان‌ها به خصوص در مسائل اقتصادی می‌پردازد و دیدگاه جدیدی را در این زمینه ارائه می‌دهد. کتاب سقلمه به بررسی چگونگی تصمیم‌گیری انسان‌ها در زمینه‌های مختلف زندگی، از جمله انتخاب غذا، سرمایه‌گذاری، سلامت، تحصیل و حتی باورها و محل زندگی می‌پردازد. نویسندگان با ارائه مثال‌های متعدد و نتایج تحقیقات علمی در حوزه علوم رفتاری، نشان می‌دهند که انتخاب‌ها به ندرت به صورت بی‌طرفانه به ما ارائه می‌شوند و عوامل مختلفی می‌توانند ما را به سمت تصمیمات نامناسب سوق دهند. این کتاب برای طیف وسیعی از مخاطبان، از جمله دانشجویان، متخصصان، سیاستمداران و عموم مردم، جذاب و مفید خواهد بود. جوایز و افتخارات کتاب صوتی سقلمه عبارتند از: برنده جایزه مدال نقره کتاب در گروه تجارت و اقتصاد در سال 2008،  برنده جایزه کتاب Kulp-Wright از طرف انجمن ریسک و بیمه آمریکا در سال 2010، نامزد نهایی جایزه TIAA-CREF Paul A. Samuelson در سال 2008، نامزد کتاب سال کسب‌وکار فایننشال تایمز و مکینزی‌اند کامپنی برای لانگ لیست در سال 2008، پرفروش‌ترین کتاب حوزه تجارت و اقتصاد در سال 2007، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز و  دریافت لقب بهترین کتاب سال از طرف اکونومیست و فایننشال تایمز. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی حوزه موفقیت و انگیزشی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی کتاب‌های موفقیت و انگیزشی فیدیبو سر بزنید.





خلاصه کتاب سقلمه اثر ریچارد،  تیلرکاس آرسانستین

کتاب سقلمه به بررسی چگونگی تصمیم‌گیری انسان‌ها در زمینه‌های مختلف زندگی، از جمله انتخاب غذا، سرمایه‌گذاری، سلامت، تحصیل و حتی باورها و محل زندگی می‌پردازد. انتخاب‌های ما همیشه بهترین انتخاب‌ها نیستند. عوامل مختلفی می‌توانند بر تصمیم‌گیری ما تاثیر بگذارند. می‌توان از معماری انتخاب برای هدایت افراد به سمت انتخاب‌های بهتر استفاده کرد. نویسندگان در این کتاب با استفاده از مثال‌های متعدد و نتایج تحقیقات علمی در حوزه علوم رفتاری نشان می‌دهند که، انتخاب‌ها به ندرت به صورت بی‌طرفانه به ما ارائه می‌شوند و عوامل مختلفی می‌توانند ما را به سمت تصمیمات نامناسب سوق دهند. با درک نحوه عملکرد ذهن انسان، می‌توان از معماری انتخاب به شکل هوشمندانه‌ای استفاده کرد تا بدون محدود کردن آزادی‌های فردی، افراد را به سمت انتخاب‌های بهتر برای خود، خانواده و جامعه هدایت کرد.

ریچارد تیلر، از نیوجرسی تا جایزه نوبل

ریچارد تیلر، اقتصاددان و پژوهشگر برجسته، در سال 1945 در ایست ‌اورنج ایالت نیوجرسی در خانواده‌ای یهودی دیده به جهان گشود. دوران تحصیلی او در آکادمی نیوآرک و دانشگاه کیس وسترن رزرو سپری شد و در نهایت در سال 1974 با اخذ مدرک دکترا از دانشگاه راچستر، گامی بلند در مسیر حرفه‌ای خود برداشت. تیلر پس از اتمام  تحصیلات، به جمع اساتید دانشگاه راچستر پیوست و تا سال 1978 در این دانشگاه به تدریس و پژوهش مشغول بود. در این سال، فصل جدیدی در زندگی حرفه‌ای او آغاز شد و به مدت 17 سال به عنوان عضو هیئت علمی در دانشکده جی.اس. جانسون دانشگاه کرنل فعالیت کرد. مسیر پرفراز و نشیب تیلر در سال 1995 او را به مدرسه بازرگانی بوت دانشگاه شیکاگو رهنمون شد در نهایت، در حال حاضر به عنوان استاد برجستهٔ علوم رفتاری و اقتصاد در این دانشگاه به جامعه علمی خدمت می‌کند. تلاش‌ها و دستاوردهای چشمگیر تیلر در زمینه اقتصاد رفتاری، در سال 2017 به ثمر نشست و جایزه نوبل اقتصاد را به ارمغان آورد تا برگ زرینی دیگر در کارنامه پربار او رقم بخورد.

کاس آرسانستین، از هاروارد تا دادگاه عالی

کاس آر سانستین، حقوق‌دان و نویسنده برجسته آمریکایی، در 21 سپتامبر 1954 در ایالت ماساچوست دیده به جهان گشود. دوران تحصیلی او در دانشگاه هاروارد سپری شد و در سال 1975 با مدرک لیسانس از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. سانستین در دوران دانشجویی در ژورنال حقوقی هاروارد به فعالیت پرداخت و گامی بلند در مسیر حرفه‌ای خود برداشت. پس از اتمام تحصیلات، به جمع کارآموزان دادگاه‌های عالی ایالات متحده پیوست و در این عرصه به کسب تجربه و دانش حقوقی پرداخت.

جهت مشاهده سایر آثار ریچارد تیلر ، کاس آرسانستین کلیک کنید.                                                         

 چرا کتاب سقلمه را بخوانیم


کتاب سقلمه ، باعث می‌شود تا دیدگاه جدیدی نسبت به نحوه تصمیم‌گیری انسان‌ها، به خصوص در مسائل اقتصادی پیدا کنید. این کتاب با استفاده از مثال‌های متعدد و نتایج تحقیقات علمی در حوزه علوم رفتاری، به شما نشان می‌دهد که چگونه عوامل مختلفی مانند سوگیری‌های شناختی، احساسات و هنجارهای اجتماعی می‌توانند بر تصمیم‌گیری شما تاثیر بگذارند. با درک این عوامل، می‌توانید انتخاب‌های آگاهانه‌تر و بهتری داشته باشید. سقلمه به بررسی نحوه تصمیم‌گیری در زمینه‌های مختلف زندگی، از جمله انتخاب غذا، سرمایه‌گذاری، سلامت، تحصیل و حتی باورها و محل زندگی می‌پردازد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا در هر یک از این زمینه‌ها تصمیمات بهتری بگیرید. نویسندگان کتاب معماری انتخاب را به عنوان روشی برای طراحی محیط به گونه‌ای که افراد را به سمت انتخاب‌های بهتر سوق دهد، معرفی می‌کنند. این مفهوم می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند سیاست‌گذاری عمومی، بازاریابی و طراحی محصول کاربرد داشته باشد. سقلمه به شما تکنیک‌هایی را برای نفوذ و متقاعدسازی دیگران به شیوه‌ای اخلاقی و بدون زیر پا گذاشتن آزادی‌های آنها آموزش می‌دهد. این تکنیک‌ها می‌توانند در موقعیت‌های مختلفی مانند مذاکره، تربیت فرزند و آموزش مفید باشند.

در بخشی از کتاب سقلمه می‌خوانیم

دانشمندان علوم ذهنی به ما ثابت کرده‌اند که فعالیت‌های سیستم خودکار با بنیادی‌ترین بخش‌های مغز در ارتباط است. این بخش‌ها میان ما انسان‌ها، مارمولک‌ها و همچنین توله‌سگ‌ها مشترک است؛ اما سیستم بازتابی حساب‌شده‌تر و خودآگاه‌تر عمل می‌کند. هنگامی‌که از ما می‌پرسند ۴۱۱ ضرب ‌در ۳۷ چقدر می‌شود، از سیستم بازتابی خود استفاده می‌کنیم. بیشتر افراد نیز هنگام تصمیم‌گیری برای انتخاب مسیر سفر یا انتخاب میان تحصیل در دانشکدۀ حقوق و دانشکدۀ بازرگانی، احتمالاً از سیستم بازتابی استفاده می‌کنند. هنگام نوشتن کتاب، اغلب اوقات از سیستم بازتابی خود استفاده می‌کنیم، اما گاهی اوقات هم زیر دوش یا در حال پیاده‌روی، ایده‌هایی به ذهنمان می‌رسد. این در حالی است که به‌هیچ‌وجه به نوشتن فکر نمی‌کنیم. به‌احتمال زیاد، این موارد از سیستم خودکار مغز ما ناشی می‌شوند.

در هر حال، به‌نظر می‌رسد در هر انتخاباتی، رأی‌دهندگان در وهلۀ نخست به سیستم خودکار خود اعتماد می‌کنند. نامزدی که در نگاه اول، احساس بدی ایجاد می‌کند یا کسی که تلاش می‌کند با استدلال‌های سخت و پیچیده و نمایش‌های آماری برنده شود، ممکن است حسابی به دردسر بیفتد.

ذهن اغلب آمریکایی‌ها دمایی را که به فارنهایت اعلام می‌شود با استفاده از سیستم اتوماتیک پردازش می‌کند، اما برای تبدیل درجه‌حرارت به سِلسیوس باید از سیستم بازتابی خود استفاده کنند. برای اروپایی‌ها عکس این قضیه واقعیت دارد.

افراد با استفاده از سیستم خودکار به زبان مادری‌شان صحبت می‌کنند؛ اما با استفاده از سیستم بازتابی خود تمایل دارند که برای صحبت‌کردن به زبانی دیگر تلاش کنند. دوزبانه‌بودن حقیقی به این معنی است که شما با استفاده از سیستم خودکار به هر دو زبان صحبت کنید.

بازیکنان ورزیدۀ شطرنج و ورزشکاران حرفه‌ای شهودی تخیلی دارند؛ سیستم خودکار مغزشان به آن‌ها اجازه می‌دهد که موقعیت‌های پیچیده و دشوار را به‌سرعت برآورد کنند و با دقتی شگفت‌انگیز و سرعتی استثنایی، به این موقعیت‌ها پاسخ دهند.



پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سقلمه

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های موفقیت و انگیزشی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

قله ها و دره ها نویسنده اسپنسر جانسون مترجم ندا شادنظر نشر قطره

قدرت و فکر مثبت نویسنده نورمن وینسنت پیل مترجم ربابه امیری نشر سپید

ای کاش وقتی 20 ساله بودم می دانستم نویسنده تینا سیلیگ مترجم محمد رضا آل یاسین انتشارات هامون

معجزه زبان بدن در زندگی و کسب وکار نویسنده کوین هوگان مترجم کاوش حسین تبار، مجید فیاض فر انتشارات نخبه‌سازان


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۹۲ مگابایت
تعداد صفحات
400 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۰:۰۰
نویسندهریچارد تیلر
نویسنده دومکاس آرسانستین
مترجممهری مدآبادی
ناشرهورمزد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Nudge : improving decisions about health, wealth, and happiness
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۲۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
249,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۹۲ مگابایت
۴۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 119 مخاطب
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
9 ٪
77 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من اوایل خیلی امیدی به این ترجمه نداشتم چون به نظر میومد مترجم عجله داره، بنابراین ترجمه مقدمه رو با متن اصلی تطبیق دادم، ترجمه خیلی خوب و روونه، اگه به اقتصاد به خصوص شاخه رفتاری علاقه دارید حتما بخونیدش

4

لطفا کمی تنوع رو بیشتر کنید این اواخر فقط دارید کتابهای روانشناسی و بخصوص روانشناسی موفقیت رو قرار میدید. جدای کتابهای مخصوص خردسالان.☹ لطفا سازگار با همه سلیقه ها کتاب ها رو عرضه کنید.

4

همه نوشتن کتاب خوبی بود فلان بود جالب بود...بابا یه مطلبی بنویسید برای یکی که قصد داره بخونه بفهمه قراره با چی مواجه بشه...این جمله کتاب خوبی بود و ترجمه روانی داشت رو زیر همه کتابها میشه نوشت...در مورد این کتاب چی دارید بگید با تشکر

5

کتاب ارزشمندی بود البته نزدیک به صد در صد مصادیق ذکر شده مربوط به جامعه ایالات متحده امریکا بود که خیلی از این نمونه ها عملا در جامعه وجود ندارند که خواننده بتونه ارتباط بهتری برقرار کنه اما همین موضوعات و مصادیقش نشان میده که با طراحی یک انتخاب سنجیده و هوشمندانه در عین دادن ازادی انتخاب به مردم به هدف اقتصادی و یا پیاده سازی یک سیاست رسید .

5

این کتاب ترکیبی از روانشناسی ، اقتصاد ،مدیریت و علم تصمیم گیری هست. خواهشا اگه از این رشته ها چیزی نمی دونید این اجازه رو به خودتون ندین که این کتاب رو با کتاب های زرد روانشناسی مقایسه کنید و از روی غرور و بدون مطالعه ی کتاب،عنوان دری وری یا چرت بهش ندید. یکم تو نظر دادن دقت کنید.

1

سلام و ادب منم این کتاب رو مطالعه کردم. در رابطه با اقتصاد و درآمدزایی هست اما چگونگی اثرگذاری بر اقتصاد و درآمد در زمینه ی شخصی و خرد و کلان تا سطوح مدیریت دولتی. همینکه انسان رو به راهکارهای جدید رهنمون میکنه و تامل و تفکر رو ایجاد میکنه خوبه و البته ترجمه ی تخصصی بهتری لازم داره. این ترجمه کمی دور از فهمه

4

این کتب کتاب فوق العاده ایه.و با همه ی کتابهای روانشناسی فرق داره. این کتاب کمک میکنه بجای تصمیمات آنی و خرگوشی که تحت تآثیر تبلیغات با چیزایی که در ذهن ما الگو سازی شده تصمیم نگیریم و منطقی و صحیح انتخاب کنیم .بدون هیچ تلنگری

4

من از این کتاب اولش که میخوندم خوشم اومد. دو سه فصل اول خوبه ولی فصل های بعدیش بنظرم خیلی بدرد ما که تو ایران هستیم نمیخوره چون کتاب تو آمریکا نوشته شده و با توجه به نظام اقتصادی حاکم به اونجا نگارش شده. ولی خب دونستنش هم خالی از لطف نیست.

2

با سلام امروز این کتاب رو تموم کردم اول های کتاب عالیه اواسطش مزخرف و انتهاش معمولیه بیشتر به درد شرکتها و دولتمردان میخوره تا افراد معمولی ارزش یه بار خوندن رو داره

2

سلام دوستان دقت کنید به هر کتابی که روش نوشته پرفروشترین کتاب فلان سال اعتماد نکنید برخی کتاب ها برای جامعه ما به درد نمیخوره این کناب اوایلش نسبتا خوب نوشته شده و نصف بقیش اصلا به درد نمیخوره و نوشته های کتاب کلا پیوستگی خوبی نداشت

نمایش 67 نقد دیگر
3.8
(132)
99,360
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
سقلمه
سقلمه
بهبود تصمیمات درباره تندرستی، ثروت و خوشبختی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سقلمه
سقلمه
بهبود تصمیمات درباره ی تندرستی، ثروت و خوشبختی
هورمزد
3.8
(132)
99,360
تومان