0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انقلاب فرانسه

معرفی، خرید و دانلود کتاب انقلاب فرانسه

مجموعه تاریخ ۲۸
درباره انقلاب فرانسه

کتاب «انقلاب فرانسه» اثر فیلیس کورزین که ۲۸امین جلد از مجموعه تاریخ جهان است. اروپای قرن هجدهم و نوزدهم روزهای پرفراز و نشیبی را به خود دیده است. پس از انقلاب و جنگ‌های استقلال آمریکا، واقعه‌ای شگرف در قلب تمدن و سیاست‌ورزی اروپا، یعنی پادشاهی فرانسه رخ داد. آن روی داد بزرگ و بی‌مانند، انقلاب کبیر فرانسه بود. انقلابی زمینه‌ساز جمهوری‌های مدرن در دنیا و شخصیت‌های عجیبی چون ناپلئون را در پی داشت. این اثر، یکی از کتاب‌های خوبی است که می‌تواند این دوران را توصیف کند. اثر حاضر با عنوان اصلی «the French revolution » در سال ۱۹۹۵ از سوی انتشارات لیوسن منتشر شد و به‌عنوان یک کتاب تاریخی خوب موردتوجه قرار گرفت. این کتاب درباره‌ی یکی از انقلاب‌های مادر در اروپا می‌نویسد و از اینکه چگونه سلطنت در فرانسه فروپاشید حرف می‌زند. این کتاب ۹ فصل دارد که هرکدام بازه‌های مختلف انقلاب را بررسی کرده‌اند. او در پایان از میراث انقلاب گفته است و تعدادی مرجع و کتاب برای مطالعه‌ی بیشتر هم معرفی کرده است.

کتاب انقلاب فرانسه در کشورهای مختلف از جمله ایران ترجمه و منتشر شده است مهدی حقیقت‌خواه مترجم این اثر است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را در مجموعه تاریخ منتشر کرده است. نسخه الکترونیک آن را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید.

موضوع کتاب انقلاب فرانسه چیست؟

انقلاب فرانسه را مؤثرترین و الهام‌بخش‌ترین تحول تاریخ به‌ویژه در اروپا می‌دانند. کتاب انقلاب فرانسه یک کتاب تاریخی با زمان‌بندی دقیق است. در ابتدای این کتاب می‌توانید یک گاهشمار کامل که از می ۱۷۸۸ تا نوامبر ۱۷۹۹ را پوشش داده است ببینید. شروع این زمان، زمانی است که جرقه‌های انقلاب با تعطیلی پارلمان توسط لویی شانزدهم زده شد و پایان آن به آغاز دیکتاتوری ناپلئون در این کشور رسید.

کورزین از ریشه‌های این انقلاب که به سلطنت لویی پانزدهم و شرایط اقتصادی بد این کشور در این دوران برمی‌گردد، حرف می‌زند. در واقع، این کتاب می‌خواهد بگوید، شرح این انقلاب نه علیه سیستم بلکه علیه وضع بد و عوامل ایجادش بود. او از ماری آنتوانت ملکه‌ی اتریشی منفور می‌گوید و اختلاف طبقاتی هولناک در فرانسه را باز می‌کند. او از اینکه این طوفان چگونه شکل گرفت در آغاز چه اهدافی داشت می‌گوید و در ادامه از اتفاقاتی که در باستیل رخ داد و تبدیل‌شدن انقلاب صلح‌طلبانه به یک انقلاب خونین حرف می‌زند. او از دوران وحشت صحبت می‌کند و تحلیل می‌کند این دوران تاریخی چه تأثیری در سرنوشت فرانسه و اروپا داشته است.

فیلیس کورزین، مورخ و نویسنده‌ی پرکار

Phyllis Corzine نویسنده و مورخی است که در سال ۱۹۴۳ به دنیا آمد. او متخصص جمع‌آوری اطلاعات تاریخی و ساماندهی آن‌ها به شکلی است که برای گروه‌های سنی مختلف از جمله کودکان و نوجوانان مناسب باشد، بسیاری از کتاب‌های او در مدارس تدریس می‌شوند. او بسیار پرکار و پرتلاش است. او چندین کتاب به جز کتاب انقلاب فرانسه هم نوشته و گفتنی است که این نویسنده با کتاب «مرگ سیاه» خود به شهرت رسیده است. از دیگر علاقه‌مندی‌های این نویسنده مسائل پیرامون تاریخ و جغرافیای خاورمیانه است. در ادامه نیز به تعدادی از آثار وی اشاره می‌کنیم:

سه دلیل برای خواندن کتاب انقلاب فرانسه

  • این کتاب با لحنی روان و زبانی ساده نوشته شده است و به‌راحتی می‌توانید با هر سطحی از دانش آن را بخوانید و اطلاعات بیشتری به دست آورید. ازاین‌رو می‌توان گفت، وقتی این کتاب را به دست می‌گیرید، نمی‌توانید رهایش کنید.
  • این اثر یک کتاب مستند است و اطلاعات تاریخی بسیار دقیقی را در خود جای‌داده و تلاش نویسنده بر ارائه چارچوبی مستحکم بوده است. در حقیقت می‌توان به کتاب انقلاب فرانسه کورزین به‌عنوان یک کتاب مرجع معتبر نگاه کرد.
  • انقلاب فرانسه بخش مهمی از تاریخ اروپا و دنیاست و چیزهای زیادی را درباره‌ی روند تغییر نظام‌های دنیا از سلطنتی شدن به جمهوری شدن می‌آموزد.

در بخشی از کتاب انقلاب فرانسه می‌خوانیم

به‌عبارت‌دیگر فرانسه داشت متعهد می‌شد که به انقلاب در سایر کشورها یاری رساند حکومت‌های آن کشورها اینک مصمم بودند به جنگی تمام‌عیار علیه حکومت انقلابی فرانسه دست بزنند. مجمع ملی باتوجه‌به ناگزیر بودن رویارویی و به دلگرمی پیروزی‌های فرانسه در والمی در فوریه ۱۷۹۳ به انگلستان سپس به هلند و سپس به اسپانیا اعلان‌جنگ داد فرانسه که پیش از آن با اتریش و پروس در حال جنگ بود در ظرف چند هفته با تقریباً همه قدرت‌های بزرگ قاره اروپا در حالت جنگ قرار گرفت.

در آغاز به نظر می‌رسید که جنگ خوب پیش می‌رود. دو موریه ژنرال ژیروندی نه‌تنها ارتش‌های مهاجم را از خاک فرانسه بیرون رانده بود، بلکه به سرزمین‌های دیگر هجوم آورده بود مادامی که دو موریه موفق بود، محبوبیت ژیروندیان در داخل تضمین شده به نظر می‌رسید. گسترش جنگ به‌زودی تأثیر منفی خود را بر فرانسه آغاز کرد. از خطوط ساحلی و مرزهای زمینی بیشتری باید مراقبت می‌شد. تهدید ضد انقلابیون و شورش‌های سلطنت‌طلبان هنوز بسیار جدی بود ارزش آسیگنا [پول رایج] مدام در حال سقوط بود درحالی‌که هزینه زندگی بالا می‌رفت. کمبود مواد غذایی باز هم مشکل‌آفرین شد دهقانان و سان کولوتها نخستین کسانی بودند که در مضیقه قرار گرفتند و خواستار کنترل قیمت‌ها شدند. در بهار ۱۷۹۳ ژنرال دوموریه با یک رشته شکسته‌ای نظامی مواجه و مجبور به عقب‌نشینی شد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب انقلاب فرانسه

اگر این کتاب را دوست داشتید نظرتان را جلب کرد و همچنین از کسانی هستید که مسائل تاریخی، انقلاب‌های جهان و کشور فرانسه از محورهای مطالعاتی موردعلاقه‌تان است، پیشنهادهای زیر می‌تواند برای شما جذاب و جالب‌توجه باشد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
7.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهفیلیس کورزین
مترجم مهدی حقیقت خواه
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The French revolution
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۴/۱۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷.۱۷ مگابایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 81 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
3 ٪
44 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام بر شما مسئولان فیدیبو. من این کتاب رو دارم از طریق فیدیباکس به صورت رایگاه می خونم. اولا از بابت این طرح فرهنگی تون سپاسگزارم و باید بگم کارهایی رو دارید برای فرهنگ ایران انجام میدید که کم نظیره. کتاب انقلاب فرانسه هم با زبان شیرین و روان و به طور مختصر اطلاعات خوبی داره.

5

من چند وقته شروع کردم به مطالعه این کتاب... سادگی نگارش و خلاصه ای که از نقاط عطف در روند انقلاب ارائه داده رو تحسین میکنم ولی گویا بعضی تیتر ها با مطالبی که زیرش عنوان شده هم بستگی نداره و همینطور گاهی مطالب پس و پیش شدن مثلا وقایع ژانویه و مه ۱۷۸۹ منظم نیستن که خواننده رو گیج میکنه یا درباره موضوعی شروع به صحبت میکنه یک کم میگه و باز میره موضوع بعدی و بعد از چند صفحه برمیگرده و موضوع قبل رو پی میگیره...

4

به نظرم کتاب خیلی خوبی بود و ذهن من را در خصوص فرانسه قرن ۱۷ روشن کرد..... برای همین شعار ساده ی آزادی، برابری و برادری چقدر خون ها ریخته شده و چه سالهای پروحشتی طی شده است. انسان ها خیلی شبیه هم هستند، رفتارهاشون در انقلاب ها بسیار شبیه است. امروز می قهمم که وقتی یک فرانسوی نام آزادی را به زبان می آورد باچه پیشینه ای حرف می زند و من ایرانی با چه پیشینه ای.

4

بنظر من کتاب مختصر و مفیدی برای کسانی که دوست دارند در زمان کم بطور اجمال مسائل مربوط به انقلاب فرانسه رو مرور کنند و وقت زیادی برای مطالعه کتابهای عمیق تر ندارند و اگر وقت داشتید شما رو به مطالعه کتاب ( تاریخ قرن ۱۸ و انقلاب کبیر فرانسه ) دعوت میکنم

4

بصورت خلاصه درمورد انقلاب فرانسه و اتفاقاتی که در اون دوران میوفته به زبانی روان و ساده گزارش می‌ده کتابی حوصله سر بر نیست. پر از اتفاقات شوکه کننده است! اما فکر می‌کنم یه جاهایی یه مشکلاتی هم داره و بنظر میاد بعضی صفحات بهم ریخته! برای من که درمورد انقلاب فرانسه کتابی نخونده بودم واقعا مفید بود

4
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب جذاب و سرراستیه مخصوصاً اگر اطلاعات کمی از انقلاب کبیر فرانسه داشته بلشید. کتاب در ده فصل به شکی موجز رویدادها و آدم‌ها و روندهای کلی انقلاب را دنبال می‌کند. متاسفانه این نسخه‌ی فیدیبو مشکلات نگارشی داره که خوندن و هایلایت کردن کتاب رو در بعضی‌ها سخت می‌کنه ولی در کل قابل تحمله.

5

بسیار کتاب خوبیست. بنده برای نوشتن رمانم از اطلاعات و وقایع نقل شده استفاده می کنم و باید بگویم به شدت کامل است. اگر کتابی مانند این می خواهید، پیشنهاد می کنم که کتاب &#۳۴;ماری آنتوانت، ملکه منفور اما ابدی فرانسه&#۳۴; را هم مطالعه بفرمایید.

5

آزادی، برابری و برادری؛ آرمان هایی که برایش خون ها ریخته شد اما هیچوقت انطور که باید تحقق نیافت...

5

کتاب خیلی خوبیه . بهتره حاکمان بخونن تا عبرت بگیرن

4

کتاب خوبی بود ولی خیلی سریع و مختصر از وقایع گذر می کرد. اگر بدنبال دانستن خلاصه ای از انقلاب فرانسه باشید کتاب مفیدی است ولی برای کسانی که اطلاعات دقیق می خواهند خیلی مختصر بود

نمایش 34 نقد دیگر
4.2
(85)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
انقلاب فرانسه
انقلاب فرانسه
فیلیس کورزین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه تاریخ
شامل 67 عنوان کتاب
انقلاب فرانسه
انقلاب فرانسه
مجموعه تاریخ ۲۸
گروه انتشاراتی ققنوس
4.2
(85)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
59,000
تومان