0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حفره های تاریک لونا

معرفی، خرید و دانلود کتاب حفره های تاریک لونا

درباره حفره های تاریک لونا

بی‌شک اگر طرفدار داستان‌های تخیلی باشید نام رابرت آنیسون هاین لاین را شنیده‌اید. نام او یادآور داستان‌های جذابی است. داستان‌هایی که بسیاری از جوانان و حتی بزرگسالان شب و روز خود را با آنها گذارنده‌اند.

نقد و بررسی کتاب حفره‌های تاریک لونا

کتاب حفره‌های تاریک لونا توسط نویسنده بزرگ رابرت آنیسون هاین لاین در سال 2013 به چاپ رسید. این کتاب یک داستان کوتاه علمی تخیلی است. این داستان کوتاه برای اولین بار در مارس سال 1959 در مجله ژانر علمی تخیلی منتشر شد. به علاوه در سال 1980 نامزد دریافت جایزه بالروگ برای داستان کوتاه شد. داستان کتاب حفره‌های تاریک لونا شامل مجموعه‌ای فوق پیچیده از سفر در زمان است. این سفرها با روایت یک مرد جوان در سال 1970 آغاز می‌شود. مرد جوان در حال صحبت با یک متصدی بار است. هردوی این افراد والدین مجرد هستند. مرد جوان شروع به روایت داستان عجیب زندگی خود می‌کند. او دختر زاده شده‌بود. همچنین در یتیم خانه بزرگ شده‌است. در زمان نوجوانی با پیرمردی ازدواج کرده و صاحب یک فرزند می‌شوند. در هنگام زایمان پزشکان متوجه بیناجنسی بودن مادر و فرزند می‌شوند. هم کودک و هم فرزند به دلیل مشکلات به وجودآمده در هنگام زایمان مجبور به تغییر جنسیت خود می‌شوند. بعد از زایمان وی به یک آقا تبدیل می‌شود. اما فرزندش بعد از عمل توسط یک شخص ناشناس و مرموز دزدیده شده و هیچگاه پیدا نمی‌شود. متصدی بار، مرد جوان را به اتاق پشتی بار می‌برد. او در آنجا یک ماشین زمان دارد. داستان این کتاب از سفر در زمان مرد جوان و متصدی بار آغاز می‌شود. سفر در زمان این دو مرد پیچیده و مرموز است. در این کتاب شما با چندین داستان روبرو هستنید. این داستان‌ها مانند زنجیر به یکدیگر وصل بوده و در ادامه یکدیگر نوشته شده‌اند. کتاب حفره‌های تاریک لونا مانند دیگر آثار رابرت آنیسون هاین لاین شما را همراه با شخصیت‌های داستان به سفری پرپیچ و خم می‌برد. قلم این نویسنده به گونه‌ای است که خواننده تمامی احساس جاری در داستان را با تمام قلب خود درک می‌کند. زبان این کتاب ساده اما همانند هزارتو است. کتاب حفره‌های تاریک لونا ذهن شما را کاملا به خود درگیر می‌کند. و زمان برای فکر به مسائل دیگر برایتان نمی‌گذارد.

ترجمه کتاب حفره‌های تاریک لونا به زبان فارسی

ترجمه کتاب حفره‌های تاریک لونا توسط الهام حق پرست انجام شده‌است. این کتاب در سال 1399توسط انتشارات تندیس به چاپ رسید. الهام حق پرست با ترجمه این کتاب توانایی خود را در تلفیق فرهنگ‌ها با یکدیگر نشان داده‌است. وی با علم کامل خود در زبان انگلیسی از پس ترجمه‌ پیچیدگی‌های زبانی رابرت آنیسون هاین لاین برآمده‌است. الهام حق پرست مترجم آثاری بسیاری مانند آخرین جواب، ماناموکی و حفره‌های تاریک لونا را در کارنامه هنری خود دارد. به علاوه الهام حق پرست دو کتاب به نام‌های ابدی و شاهزاده‌ای از زمین را به همراه پیمان صارمی به چاپ رسانده‌است. آثار خانم حق پرست بیشتر توسط کتابسرای تندیس به چاپ رسیده‌اند. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی حفره‌های تاریک لونا به قلم رابرت آنیسون هانیلاین و ترجمه الهام حق پرست و انتشارات کتابسرای تندیس را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره رابرت آنیسون هاین لاین

رابرت آنیسون هاین لاین Robert Anson Heinlein در 7 ژوئیه سال 1907 چشم به جهان گشود. زادگاه این نویسنده بزرگ آمریکا است. هاین لاین به همراه آیزاک آسیموف و آرتور سی کلارک به عنوان سه ابر نویسنده داستان‌های علمی و تخیلی در سراسر جهان شناخته می‌شوند. وی الگوی بسیاری از نویسندگان بزرگ دیگر در سراسر دنیا است. هاین لاین در جوانی دریادار ارتش آمریکا بوده‌است. اما به دلیل نارسایی قلبی مجبور به ترک شغل خود شد. سپس تمام وقت خود را به نویسندگی اختصاص داد. ژانر تمامی داستان‌های هاین لاین علمی تخیلی است. در داستان‌های وی مضامین زیبایی مانند آزادی خواهی و فردگرایی دیده می‌شود. هاین لاین یکی از پرکارترین نویسندگان جهان نیز به شمار می‌رود. او نویسنده 16 مجموعه کتاب، 59 داستان کوتاه و تعدادی داستان بلند می‌باشد. داستان‌های وی در طول سالیان برنده جوایز بسیاری نیز شده‌اند. آثار وی چهار بار برنده جایزه هوگو و سه بار برنده جایزه رترو هوگو شده‌اند. هاین لاین اولین جایزه استاد بزرگ از نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی آمریکا را به دست آروده‌است. به علاوه به افتخار این ابر نویسنده داستان‌های تخیلی دهانه‌ای بروی مریخ به افتخار وی نامگذاری شده‌است. از پرطرفدارترین آثار هاین لاین می‌توان به سیاره‌ی سرخ، یتیمان آسمان، هیولایی از فضا،ستون ششم و ... اشاره کرد. رابرت آنیسون هاین لاین در 8 ماه مه سال 1988 زمانی که 80 سال داشت چشم از جهان فروبست. دلیل فوت وی نارسایی قلبی اعلام شده‌است. فوت هاین لاین اندوه بزرگی بر قلب تمامی طرفداران وی در سراسر دنیا بود.

بخشی از کتاب حفره‌های تاریک لونا

تنگ ماهی

درافق دوردست، ابرهایی ثابت روی ستون‌های عظیمی از آب معروف به ستون‌های هاوایی را پوشانده بود.

کاپیتان بلیک دوربین دوچشمی‌اش را پابین آورد و گفت:«آقایون؛ اوناهاش.»

کشنی تحقیقاتی یو.اس.اس ماهان علاوه بر مآموران نیروی دریایی، دو غیرنظامی را هم با خود حمل می‌کرد. روی سخن کاپیتان با آن‌ها بود. یکی از آن‌ها که مسن‌تر و ریزاندام‌تر بود. در تلسکوپ کوچکی که از سکاندار گرفته بود، به دقت نگاه کرد و گفت:«نمی‌تونم ببینم شون.»

بلیک دوربینش را جلو گرفت:«با دوربین من امتحان کنید، دکتر.» سپس به سمت افسر عرشه برگشت و ادامه داد:«آقای مات، اگر ممکنه فاصله سنج جلویی رو راه بندازید.» ستوان مات به سرملوان علامت داد؛ سپس در فاصله‌ای ایستاد که بتواند درست بشنود و انگشت شستش را بالا برد. سرملوان به سمت میکروفون آمد، سوت آماده‌باش را زد و طنین آهنین و سرد بلندگو در کشتی پیچید. دیگر باقی حرف‌های کاپیتان شنیده نمی‌شد.

«محدوووووده ی اول! افراااااااد آزاد!»

کاپیتان دوباره تکرار کرد:«منظورم این بود که اگه ممکنه بهتر دیده بشه.»

جاکوبسن گریوز گفت:«فکر کنم دیدمشون. دو ستون عمودی و تیره که از افق به سمت ابرها بالارفتن.»

«درسته، خودشون هستن.»

بیل آیزنبرگ، آن یکی مسافر غیر نظامی کشتی که تلسکوپ گریوز را برداشته بود گفت:«منم

دیدمشون. مشکل از این تلسکوپ نیست، دکتر. ستون‌ها اون قدر که فکر می‌کردم بزرگ نیستن.»

بلیک گفت:«خیلی ازشون فاصله داریم. فعلاً فقط قسمت بالاشون رو می‌بینید. اما اگر هنوز فرمشون رو حفظ کرده باشن، ارتفاعشون از آب تا ابرها یازده هزار فوته.»

گریوز فورا سرش را بالا آورد و گفت:«چرا بهشون شک دارید؟ مگه همین جا نبودن؟»

کاپیتان بلیک شانه‌ای بالا انداخت و گفت:«آره، درست همین جا بودن. اما در واقع اصلا نباید باشن. چهار ماه پیش هیچ خبری ازشون نبود. از کجا بدونم امروز یا فردا چه کاری می‌خوان بکنن؟»

گریوز سرش را تکان داد و گفت:«آره. موافقم. می‌تونیم از این فاصله ارتفاعشون رو تخمین بزنیم؟»

«بذار ببینم.»به اتاق نقشه سرک کشید و گفت:«مشخص نشد، آرچی؟»

«چند لحظه‌ی دیگه، کاپیتان.» دریانورد اين را گفت و صورتش را روبروی بلندگو گرفت و فریاد زد:«محدوده!»

صدایی به آرامی جواب داد:«محدوده‌ی اول خوانده نشده.»

بلیک با خوشرویی به گریوز گفت:«بیش از بیست مایل، باید منتظر باشید، دکتر.»

ستوان مات به سکاندار دستور داد که سه بار زنگ را به صدا درآورد. به محض رسیدن به محدوده‌ی بحرانی، یعنی سه مایلی ستون ها،کاپیتان گریوز و آیزنبرگ هم با بی‌میلی به دنبالش راه افتادند. به اندازه‌ی کافی وقت داشتند تا قبل از صرف شام با کاپیتان‌، لباس‌شان را عوض کنند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسنده رابرت آنسون هانیلاین
مترجم الهام حق پرست
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
All you zombies: 5 Classic stories
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۱/۱۰
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
12,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۰ مگابایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
خوش‌خوان 🪶 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ممنونم که بالاخره از هاینلاین کتاب گذاشتید. کلا کتابهای علمی تخیلی به نسبت فعلا کمتر گذاشتید که امیدوارم با توجه به علاقه خوانندگان بیشتر توجه بشه.

4

کتاب مجموعه ای از داستان های کوتاه علمی، تخیلی است. گستره تخیل و هوشمندی نویسنده تکان دهنده است، داستانش درباره ماشین زمان، آنچنان مهیب و پیچیده بود که از معدود داستان هایی است که در ذهنم حک شده.

5

نویسنده رو اشتباه ترجمه کردن امیدوارم در چاپ بعدی درستش کنن هانیلاین! درستش هاینلاین

3

مجموعه چند داستان کوتاهه که به هم ارتباطی ندارند....بد نیست اگر از ژانر تخیلی خوشتون میاد ارزش خوندن رو داره

5

من کتاب رو خوندم و دوستش داشتم. آگاهی درباره طرز فکر‌تاریخ علمی تخیلی یکی از قسمت‌های جذابشه

5

مجوع داستان کوتاهه ولی خوبه ترجمه خوبی هم داره

3

کتاب جالبیه و نویسندش از بهترین های این ژانر هست.

4.5
(12)
آموزنده 🦉 (1)
57,300
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حفره های تاریک لونا
حفره های تاریک لونا
رابرت آنسون هانیلاین
انتشارات کتابسرای تندیس
4.5
(12)
آموزنده 🦉 (1)
57,300
تومان