0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنبش های فاشیستی

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنبش های فاشیستی

بحران نظام لیبرالی و تکامل فاشیسم
نویسنده:
ارنست نولته
درباره جنبش های فاشیستی
در پایان جنگ جهانی اول تعبیر «فاشیسم» در اروپا تعبیری بیگانه بود. اما چهار سال بعد تقریبا هر اروپایی نام حزبی را می‌دانست که در ایتالیا، پس از درگیری‌های سخت و طولانی که به جنگ داخلی می‌مانست، از طریق عملیاتی موسوم به «رژه به سوی رم» قدرت را به چنگ آورده بود، آن هم به رهبری مردی که در سال‌های پیش از جنگ رهبر «حزب سوسیالیست ایتالیا» و شناخته‌شده‌ترین انقلابی کشور قلمداد می‌شد؛ یعنی، بنیتو موسولینی. تنها در عرض چند سال، کمابیش در سرتاسر اروپا احزابی پدیدار شدند که خود را «فاشیست» می‌نامیدند یا با تعبیری شبیه آن خود را نامگذاری می‌کردند. اما در سال ۱۹۳۳، وقتی «حزب ناسیونال‌سوسیالیست کارگران آلمان» به رهبری آدولف هیتلر ــ که تا چندی پیش از آن فرد چندان شناخته‌شده‌ای نبود و گاه «مردی از میان مردم» و گاه «عوام‌فریب» خوانده می‌شد ــ به طریقِ به هر حال مشروع قدرت را به دست گرفت، دیگر کم نبودند کسانی که دریافته بودند فصل جدیدی از کتاب تاریخ جهان گشوده شده است. این‌که در اوایل قرن بیستم در سرتاسر اروپا امر کاملاً جدیدی رخ خواهد داد به انحای مختلف پیش‌بینی شده بود. دلیل آن این بود که به نظر می‌رسید حزب «سوسیالیستیِ» «کارگران»، که دکترین نظری اساسی کارل مارکس و فریدریش انگلس را تحت عنوان مارکسیسم مبنای خود قرار داده بود، در یک قدمی پیروزی نهایی ایستاده است. برخلافِ تقریبا تمام احزاب دیگر، حزبِ مارکسیستیِ سوسیال‌دموکرات آلمان حزبی صرفا «ملی» نبود، بلکه در بیشتر کشورهای اروپا معادل‌هایی داشت؛ وابستگانِ به این حزب، آن‌گونه که به نظر می‌رسید، به یک گروه‌بندیِ بین‌المللی تعلق داشتند، یعنی «کارگران» یا «پرولترها» و تقریبا همگیشان احساس می‌کردند با این سرنوشت یکسان دست‌به‌گریبانند که در نظام بین‌المللی اقتصادِ بازار جهانی یا به عبارتی در نظام «سرمایه‌داری» به استثمار گرفته شده‌اند. این تصور خوشایندی بود که به زودیِ زود، در دورانِ «بین‌الملل»، جنبش ِ «بین‌المللی» و همگنِ انسان‌های ساده‌زیست قدرت را به دست خواهد گرفت و بر اساس آرمان‌های خود سایه هر قدرت و سلطه‌ای را از سر انسان‌ها «برخواهد چید».
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۷۴ مگابایت
تعداد صفحات
496 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۳۲:۰۰
نویسندهارنست نولته
مترجممهدی تدینی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۸/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۷۴ مگابایت
۴۹۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
10 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

&#۳۴;برداشت سطحی&#۳۴; &#۳۴;وهم آگاهی&#۳۴; در خوانندگانی که کتاب میخوانند نه برای دانش آموختن که برای فخر فروشی و باد به غبغب انداختن. دست آخر هم از کلامشان جز این برداشت نمیشود که نفهمیده فهم فریاد میکنند. همانا که اولین میوه دانش تواضع است.

5

یا خدا. نویسنده فرق بین فاشیسم و ناسیونال سوسیالیسم رو نمیدونه بعدش اومده کتاب نوشته در موردش و هر دوشون رو یکی در نظر گرفته. کتاب مزخرف و بدرد نخوری هست

5

سلام کتاب جدیدی است اما محتوای آن تاریخی است که به تحلیل برآمدن فاشیسم در اروپا دارد. کتاب بسیار خوبی است.

4.3
(10)
آموزنده 🦉 (1)
140,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنبش های فاشیستی
جنبش های فاشیستی
بحران نظام لیبرالی و تکامل فاشیسم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنبش های فاشیستی
جنبش های فاشیستی
بحران نظام لیبرالی و تکامل فاشیسم
گروه انتشاراتی ققنوس
4.3
(10)
آموزنده 🦉 (1)
140,000
تومان