0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بسکتبال در گذر زمان
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب بسکتبال در گذر زمان

نویسنده:
عن آتشی
درباره بسکتبال در گذر زمان

درباره‌ی کتاب بسکتبال در گذر زمان

کتاب «بسکتبال در گذر زمان» نگاهی کامل و جامع به چگونگی پیدایش رشته‌ی بسکتبال دارد. این ورزش در سال 1891 به دست استادان ورزش کالج اسپرینگ فیلد ابداع شد و یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های امریکا نام گرفت. چگونگی وضع قوانین، شکل گیری لیگ برتر و حرفه‌ای و از همه مهم‌تر مسابقات مطرح NBA از جمله مسائلی است که عنایت الله آتشی در این اثر به آن پرداخته است.

این ورزش در سال 1310 به ایران معرفی شد و خیلی زود مورد توجه مدارس برجسته مانند دارالفنون و البرز قرار گرفت. ورزش بسکتبال بانوان با 13 سال تاخیر یعنی در سال 1323 معرفی شد و در آغاز شرکت کنندگان بسیار کمی داشت.

عنایت آتشی نام بسیاری از بازیکنان، چهره‌‌های سرشناس و ستارگان بسکتبال را در این اثر آورده است. از این رو کتاب «بسکتبال در گذر زمان» را می‌توان مرجعی کامل برای رشته‌ی بسکتبال به ویژه در ایران دانست.

کتاب «بسکتبال در گذر زمان» دارای 152صفحه است و انتشارات سیته آن را در سال 1388 روانه‌ی بازار کرده است.

فصل‌های کتاب بسکتبال در گذر زمان

پیدایش و توسعه‌ی بسکتبال در جهان

ورزش بسکتبال در ایران

مسابقات باشگاهی (لیگ)

فعالیت بانوان بسکتبالیست در ایران

به یاد رفتگان

چهره‌های ماندگار بسکتبال ایران

احمدرضا کاشانی، ملقب به نادر

و اما سپاس...

روند پیشرفت بسکتبال در المپیک

مسابقات بسکتبال قهرمانی جهان

مایکل جردن، اسطوره‌ی بسکتبال

درباره‌ی عنایت الله آتشی نویسنده‌ی بسکتبال در گذر زمان

عنایت الله آتشی بسکتبالیست حرفه‌ای، گزارشگر، مفسر و از مربیان رشته‌ی بسکتبال بوده و در این رشته مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده داشته است. او در سال 1325 در شهر جهرم به دنیا آمد.آتشی با شرکت در دوره‌های  مربی‌گری بین المللی در آمریکا و اسپانیا مدرک بین المللی بسکتبال را کسب کرد. اولین تجربه‌ی او برای مربی‌گری هدایت تیم تاج (استقلال کنونی) بود و در سال 1360 هدایت تیم ملی را بر عهده داشت. از دیگر وظایف آتشی در دهه‌ی 60 می‌توان به مسئولیت‌های مانند مسئول کمیته آموزش، مدیر فنی و دبیر فدراسیون بسکتبال اشاره کرد.  مهران و مهرداد آتشی، فرزندادن او هستند که در رشته‌ی بسکتبال فعالیت دارند.

کتاب بسکتبال در گذر زمان به قلم عنایت آتشی چگونگی پیدایش رشته‌ی بسکتبال، توسعه‌ی آن در جهان و ایران را بیان می‌کند و از ستارگان تکرار نشدنی این رشته می‌گوید.

در بخشی از کتاب بسکتبال در گذر زمان می‌خوانیم

در دهه‌ی 90 میلادی در یک فاصله‌ی ۸ ساله تیم شیکاگو بولز ۶ بار از سال ۱۹۹۱ تا 1۹۹۸ قهرمان بی چون و چرای NBA شد که در به دست آوردن این موقعیت بیشتر مدیون مایکل جردن است. وی ۵ بار عنوان مرد سال بسکتبال اتحادیه‌ی ملی بسکتبال را به دست آورد و ۱۰ بار آقای گل و سرآمد تمام قهرمانان و آقای قرن بیستم ورزش جهان شد. مایکل جردن در ژانویه‌ی سال 1999 میلادی درسن ۳۶ سالگی برای نخستین بار اعلام بازنشستگی کرد. ولی دیری نپایید که پشیمان شد و دوباره در سال ۲۰۰۱- ۲۰۰۲ با واشنگتون ویزاردز به NBA برگشت که در دوره ی مقدماتی این تیم به لطف جردن با شرایط ۳۷ برد و ۴۵ باخت، در جای پنجم قرار گرفت و به حضور در مرحله‌ی پلی آف موفق نشد. در سال 2002-2003 باز هم با این تیم وارد بازی‌ها شد که سرانجام جردن آخرین بازی خود را در برابر تمام هم دوره‌ای‌هایش انجام داد و برای هميشه صحنه‌ی بازی را ترک کرد و خداحافظی نمود.

خیلی ها معتقدند که NBA دیگر بازیکنی مثل مایکل جردن به خود نخواهد دید. جردن با حضورش در NBA اعتبار خاصی در سطح جهان به این لیگ حرفهای داد و موجب شد که بسیاری از علاقه مندان- چه در محل بازی و چه از طریق تلویزیون- بیننده‌ی این بازی‌ها باشند.

مایکل جردن به عنوان مدير باشگاه واشنگتون سعی نمود تا خاطرات خودش را از این طریق و درست کردن یک تیم قدرتمند زنده کند. زیرا مردم تمام کشورها با نام مایکل جردن آشنا هستند. چهره‌ی او را می‌شناسند و شماره‌ی پیراهن او را می‌دانند. حتی می دانند که او بلند قد و قوی است. پول زیادی دارده بسیار مشهور است و می تواند پرواز کند.

مایکل جردن یک بسکتبالیست استثنایی است. او ۱۳ سال برای تیم شیکاگو بولز در NBA بازی کرد. بیشتر مردم ورزش بسکتبال را می‌شناسند و آن را دوست دارند. اما مایکل جردن با بسکتبال زندگی می‌کند و هر بازی برایش مهم است.

داستان زندگی مایکل در هفدهم فوریه‌ی ۱۹۶۳ در بروکلین نیویورک آغاز شد. خانواده‌ی او پس از چند ماه در اواخر همان سال به ویلمینگلتون در کارولینای شمالی مهاجرت کردند. مایکل فرزند خانم دلوریس و آقای جیمز جردن است. او فرزند خانه‌ای مملو از شادی و عشق است. یکی از دوستان قدیمی خانواده‌ی جردن می گوید: در خانه‌ی جردن همواره به روی همه باز بود. آقا و خانم جردن با ما صحبت می‌کردند و به حرف‌های ما به دقت گوش می‌دادند. درحیاط پشتی خانه‌ی آنان همیشه بازی بسکتبال انجام می شد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۲۹ مگابایت
تعداد صفحات
152 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۰۴:۰۰
نویسندهعن آتشی
ناشرانتشارات سیته
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۵/۱۳
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۲۹ مگابایت
۱۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار بسیار زیبا میا از کت و کول میا خسته میا ولی قشنگ میا

4

خیلی بد پولی

4.3
(4)
25,000
٪20
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بسکتبال در گذر زمان
٪20
بسکتبال در گذر زمان
عن آتشی
انتشارات سیته
4.3
(4)
25,000
٪20
20,000
تومان