0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راز سلامتی و طول عمر

معرفی، خرید و دانلود کتاب راز سلامتی و طول عمر

درباره راز سلامتی و طول عمر

کتاب «راز سلامتی و طول عمر» یک راهنمای مفید برای تمام افراد جامعه، به‌خصوص کارکنان مراکز درمانی و بیمارستان‌هاست، تا با استفاده از آن به عنوان یک منبع علمی مناسب، بتوانند آموزش‌های کاربردی و صحیحی را به بیماران آموزش دهند. زبان این کتاب ساده و روان است و آموزه‌های آن برای تمام اقشار جامعه کاربرد دارد. کتاب راز سلامتی و طول عمر را دکتر «رفیع حمیدپور» به زبان انگلیسی نوشته و «پرنیا دوست‌محمدی» و «پروین دوست‌محمدی» آن را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. این کتاب در سال 92 در انتشارات «کتابسرای تندیس» منتشر شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب راز سلامتی و طول عمر

این کتاب در بیست فصل نوشته شده است. در ابتدای هر موضوع علل بیماری‌ها توضیح داده شده و منبع هر مقاله ذکر شده است.

فصل اول: کشف علم حیات

فصل دوم: پیک سلامت

فصل سوم: شناخت سینوس‌های عفونی

فصل چهارم: قلاب ماهی‌گیری فقط می‌تواند تعدادی ماهی بگیرد

فصل پنجم: عصاره قارچ پیوندی برای محافظت از سیستم ایمنی بدن

فصل ششم: چربی‌هایی که لاغر‌کننده هستند

فصل هفتم: روش‌های درمانی نادر برای بیماران سرطانی

فصل هشتم: نباید نسبت به حالت گیجی بی‌تفاوت بود

فصل نهم: توقف سکته‌ی قلبی یا مغزی قبل از بروز عوارض

فصل دهم: کلسیم

فصل یازدهم: توصیه جدید در مبحث امراض پوستی

فصل دوازده: برای کاهش وزن، تمایل به غذاها را کم کنید

فصل سیزده: مصرف آنتی‌بیوتیک

فصل چهارده: اصول سلامت برای سیاست‌مداران

فصل پانزده: راجع‌به مضرات تزریق کورتیزون چه می‌دانید؟

فصل شانزده: برای بیماران عصبی می‌توانی کاری کرد

فصل هفده: آیا باید آزمایش بازفعالی پروتئین C انجام داد؟

فصل هجده: مبارزه با سرطان

فصل نوزده: کنترل اضطراب بدون استفاده از داروهای اضطراب

فصل بیست: راز عمر طولانی

درباره کتاب راز سلامتی و طول عمر

این کتاب با این هدف نوشته شده که بتواند تغییری در سبک زندگی تمام افراد جامعه ایجاد کند، تغییری که به سلامت و موفقیت افراد و در نهایت داشتن جامعه‌ای سالم و شاد منجر می‌شود.

این کتاب شامل مجموعه مقالاتی است که طی پنج سال اخیر در زمینه‌ی پیشگیری و مراقبت از بیماری‌های شایع و عمدتا مزمن منتشر شده است. این مقالات براساس نتایج جدیدترین تحقیق‌های انجام‌شده در دانشگاه‌های معتبر جهان نوشته شده و اغلب بر بیماری‌های غیرواگیردار تاکید دارد. علت آن ساده است: پیشرفت علم و تکنولوژی به‌خصوص در سال‌های اخیر توانسته علت و درمان خیلی از بیماری‌های واگیردار را پیداکند. بیشتر این نوع بیماری‌ها حالا یا واکسن و دارو دارند، یا به کلی ریشه‌کن شده‌اند. زندگی مدرن امروزی و سبک زندگی نادرست افراد، باعث افزایش شیوع بیماری‌های مزمن و غیرواگیر مانند فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، اختلال‌های تیروئید و اختلالات روانی شده است.

مترجمان در ترجمه‌ی این کتاب سعی کرده‌اند تمام اصطلاحات پزشکی را ترجمه کنند، آن هم به ساده‌ترین و روان‌ترین شکل ممکن؛ به طوری که خواندن متن این کتاب حتی برای کسانی که دانش چندانی از علوم بهداشتی و پزشکی ندارند هم قابل فهم باشد.

تاکید نویسنده در این کتاب بیشتر روی استفاده از درمان‌های مکمل مانند ورزش کردن، تغذیه، مکمل‌های ویتامینی، داروهای گیاهی، آب درمانی، طب فیزیکی و ... است. با این حال بر خلاف بعضی کتاب‌ها و منابع علمی که تنها بر درمان‌های مکمل تاکید دارند، این کتاب نه‌تنها بر درمان‌های رسمی تاکید دارد، بلکه استفاده از درمان‌ها مکمل را هم تنها با نظارت پزشکان مجاز می‌داند. همراهی این روش‌ها با داروها و مشاوره‌های پزشکان می‌تواند نقش فوق‌العاده‌ای در بهبودی، سلامت و نشاط افراد داشته باشد.

درباره رفیع حمید پور

رفیع حمیدپور در شهر خوانسار به دنیا آمده و پس از گرفتن دیپلم، به آمریکا مهاجرت کرد. او دانش‌آموخته‌ی دانشگاه مرکزی ایالت میسوری است و تاکنون اختراعات زیادی ثبت کرده، مانند دستگاه توزیع دارو که در کتابخانه‌ی کنگره‌ی آمریکا و کانادا به نام وی ثبت شده است. دکتر حمیدپور بیش از بیست جلد کتاب و مقاله‌ی تحقیقاتی به زبان انگلیسی منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب راز سلامتی و طول عمر می‌خوانیم

مردم آگاه به سلامت خود، هفته‌ای سه بار، یا حتی بیشتر، ماهی می‌خورند. اما ماهی خوردن و نگرانی در مورد آلودگی با جیوه، مثل گرفتن کره از آب است. مزیت خوردن ماهی از توصیه‌های بهداشتی است که در رأس توصیه‌های بهداشتی قرار گرفته است (همراه با ورزش و خوردن میوه و سبزیجات).

مطالعه‌ها در مورد ماهی نشان می‌دهد که مصرف ماهی خطرهای بی‌شماری را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید به وضوح تاثیر آن را روی حمله‌ی قلبی ببینید. در مورد تخم‌ریزی ماهی‌ها به مقدار کافی تحقیق انجام شده است.

خبرهای داغ سلامت، اشتهای آمریکایی‌ها را برای ماهی برانگيخته است و میلیون‌ها پوند برای ایجاد مزارع پرورش ماهی به متقاضیان هر ساله پرداخت می‌شود. افزایش مزارع پرورش گربه‌ماهی و ماهی آزاد و قزل آلا، ماهی خط‌دار و سگ‌ماهی باعث افزایش این ماهی‌ها در فروشگاه‌ها شده است. در استرالیا پرورش ماهی تن شروع شده است. آن‌ها ماهی‌ها را با تورهای بزرگ می‌گیرند و آن‌ها را در مزارع پرورش ماهی برای چندین ماه پرورش می‌دهند.

شرایط مزارع پرورشی دشوار است. مزارع پرورش ماهی، غذای سالم کم تولید کرده و برای مصرف‌کنندگان این ماهی‌ها گران تمام می‌شود... غذاهای دریایی آسیب‌پذیرند. چرا که پرورش ماهی‌های گوشتخوار مانند ماهی آزاد باعث اسراف در منابع طبیعی می‌شود. تولید چندین پوند ماهی وحشی مانند شاه‌ماهی یا ماهی کولی برابر با یک پوند ماهی آزاد است.

چربی تولید شده از ماهی وحشی در انواع مختلف بستگی به فصل، مکان و سیکل تولید مثل دارد، سایر چربی ها کالری زیادی تولید می‌کنند. اما چربی ماهی حاوی امگا3 است، که این نوع چربی موجب می‌شود که ماهی را به یک غذای سالم تبدیل کند. با استفاده از غذای حاوی ماهی چرب مانند ماهی آبی ۲ برابر امگا3 دریافت می‌شود؛ به همین نسبت از ماهی پهن و 4 برابر از گربه ماهی پرورشی امگا3 دریافت می شود.

بنابراین چربی‌های مزارع پرورش ماهی، ساده هستند. زیرا چربی این ماهی‌ها بالاتر است، اما در مقیاس واقعی، چربی آن‌ها دارای پیچیدگی است. این مقادیر چربی بستگی به نحوه نگهداری و نوع تغذیه آن‌ها دارد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۹ مگابایت
تعداد صفحات
232 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۴۴:۰۰
نویسندهرفیع حمیدپور
مترجم پروین دوست محمدی
مترجم دوم پرنیا دوست محمدی
ناشرانتشارات کتابسرای تندیس
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
9,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۹ مگابایت
۲۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راز سلامتی و طول عمر
راز سلامتی و طول عمر
رفیع حمیدپور
انتشارات کتابسرای تندیس
5
(1)
30,000
تومان