0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مسائل جنسی و زناشویی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب مسائل جنسی و زناشویی

درباره مسائل جنسی و زناشویی

آگاهی و آشنایی با امور جنسی سبب ایجاد رفتارهای درست جنسی می‌شود که بسیار ضروری و پراهمیت در جامعه است. کتاب «مسائل جنسی و زناشویی» اثر «لطفعلی پورکاظمی» یک راهنمای کامل و جامع برای دانستنی‌های جنسی و تغذیه‌ای است، این اثر کمک خوبی برای داشتن یک زندگی سالم و راهنمایی خوب برای آموزش درست جنسی به نوجوانان است.

درباره کتاب مسائل جنسی و زناشویی

کتاب «مسائل جنسی و زناشویی» نوشته‌ی «لطفعلی پورکاظمی» در سال 1386 از سوی انتشارات ناهید منتشر شد. این کتاب اثری جامع در ارتباط با مسائل و بهداشت جنسی است که برای همه‌ی گروه‌های سنی خواندنی و واجب است که نسخه‌ی الکترونیک آن در همین صفحه برای خواندن قرار دارد. این کتاب از هشت بخش کلی تشکیل شده است که عبارت‌اند از:

  • دستگاه تناسلی مرد
  • دستگاه تناسلی زن
  • مراحل رشد روانی جنسی انسان
  • انفجار جمعیت و ضرورت پیشگیری از بارداری
  • نازایی زنان
  • عفونت‌های مسری جنسی
  • استمنا (خود ارضایی)
  • نکات آموزشی در زندگی زناشویی

جمعیت قابل‌توجهی در ایران به دلیل مشکلات و امور جنسی طلاق می‌گیرند و درصد قابل‌توجهی نیز از اختلالات جنسی رنج می‌برند. این کتاب با در نظر گرفتن این موضوعات آموزش‌های موردنیاز و ضروری در ارتباط با مسائل جنسی را با زبانی ساده و قابل‌فهم بیان کرده است. این کتاب با نگاهی علمی اندام‌های جنسی زن و مرد را کامل توضیح داده است تا افراد در مورد بدنشان به خودآگاهی برسند زیرا قدم اول دستیابی به راه‌حل و سلامتی آگاهی است. در فصل سوم این کتاب نویسنده به نظریات «فروید» روانکاو مشهور اتریشی هم اشاره کرده و تمام مراحل رشد انسان را توضیح داده است. در این کتاب درباره‌ی بلوغ دختران و پسران نیز کامل صحبت شده است به همین دلیل این اثر بسیار مناسب برای پدر و مادرها و معلم‌ها است تا بتوانند فرزندان خود را با اطلاعات درست آموزش بدهند. امروز باوجود تکنولوژی و دسترسی آزاد به اطلاعات کودکان و نوجوانان ممکن است زودتر از گذشته با مسائل جنسی آشنا شوند و ممکن است در معرض اطلاعات غلط قرار بگیرند. پدر و مادرها بهتر است آن‌ها را با منابع آموزشی درست آشنا کنند تا در آینده با مشکلات جنسی، روحی و روانی روبه‌رو نشوند.

کتاب «مسائل جنسی و زناشویی» درباره‌ی اهمیت ورزش، تغذیه سالم و دوری از الکل و دخانیات هم نکات قابل‌توجهی دارد و معتقد است رابطه جنسی سالم و درست در ارتباط تنگاتنگی با این موضوعات است. همچنین این کتاب درباره‌ی پیشگیری از بارداری هم مفصل صحبت کرده و انواع روش‌های رایج آن را کامل بیان کرده است تا در صورت لازم افراد بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. کتاب «مسائل جنسی و زناشویی» اثر «لطفعلی پورکاظمی» است، این نویسنده تحصیلات دانشگاهی‌اش را در رشته‌ی پزشکی به سرانجام رسانده است و ازجمله آثار دیگر او می‌توان به «ایدز در ایران و جهان» و «پزشک خانواده» اشاره کرد که نسخه‌ی الکترونیک و صوتی آن‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است.

در بخشی از کتاب مسائل جنسی و زناشویی می‌خوانیم

واقعیت این است که بر اساس اسناد موجود و تاریخ مکتوب و مضبوط، پیشینیان و اجداد ما به فراخور توان و آگاهی خود تمام مساعی خود را مبذول می‌داشتند تا از وقوع بارداری ناخواسته جلوگیری نمایند. دراین‌ارتباط، جهت نیل به این هدف انسان‌های قدیمی عمدتاً از شیوه‌های انسدادی استفاده می‌کردند تا این‌که بالاخره خواص اسپرم کشانه برخی از مواد و وسایل پیشگیری کشف شده، به هر شکل ازجمله طریقه‌های پیشگیری از بارداری درگذشته‌های دور می‌توان به استفاده از عسل، زاج، انواع ادویه‌ها، اسید تانیک، عصاره لیمو، پهن کروکودیل، گلوله‌های حاصله از چوب خیزران، برگ درخت بید و برخی مواد صمغی اشاره کرد. روال کار به این شکل بود که زنان جهت پیشگیری از بارداری اين مواد را پیش از مقاربت در واژن قرارمی دادند تا به این وسیله مانع از ورود اسیرم به داخل زهدان شوند. به‌علاوه به این وسیله تلاش می‌کردند که اسپرم را بکشند.

گذشته از این، در این راستا اجداد ما از معجون‌های مختلف استفاده کرده و جهت ایمن ماندن از بارداری به طلسم و تعویذ نیز متوسل می‌شدند. به هر شکل، آنچه مسلم است این‌که، بشر از دیرباز تاکنون دغدغه این مسئله را داشته و این شیوه‌های بدوی و ابتدایی به‌تدریج سیر تکاملی خود را طی کرده تا این‌که نوبت به وسایلی چون کاندوم، دیافراگم، کلاهک رحمی و غیره رسیده است. فرضاً بر اساس شواهد موجود کاندوم از قرن شانزدهم به‌طور جسته‌وگریخته مورداستفاده قرار گرفته است. برخی از پژوهشگران بر این باورند که غلاف (ابریشمی) نامش را از یک پزشک انگلیسی به نام کاندوم گرفته است که این پزشک تحت‌فشار چارلز دوم، نهایتاً موفق به اختراع این وسیله پیشگیری شده است، زیرا چارلز دوم از تعداد بی‌شمار فرزندان نامشروع خود به ستوه آمده بود. اگرچه این ادعا نه کاملاً قابل‌اثبات است و نه قابل‌انکار.

به‌هرتقدیر صورت‌های ابتدایی کاندوم از چند قرن گذشته در دسترس مردم قرار داشته است تا این‌که در اواسط قرن هیجدهم از طریق ولکانش لاستیک این وسیله در مقیاس وسیع تولید شده و در سال ۱۸۵۰ در اختیار مردم آمریکا قرار گرفت.

از سویی دیگر دیافراگم در سال ۱۸۸۰ توسط یک پزشک آلمانی به نام هسه اختراع شده و این ژنیکولوژیست (متخصص امراض زنان)اسم این وسیله را مسینگا گذاشت.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهلطفعلی پورکاظمی
ناشرانتشارات ناهید
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۱۱/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۶ مگابایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 65 مخاطب
5
ستاره
49 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
12 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به نظرم عجیب بود که اینقدر نگاه آمیخته به باورهای شخصی در این کتاب هست که می‌توانست نباشه و صرفا آگاهی‌های علمی برای سلامت بده و در نوشتار بی‌طرف باشه. ضمن اینکه جای نوشته‌هایی با این موضوعات وقتی جامعه براش هنوز تابو هست حرف زدن درباره بسیار مسائل طبیعی و بهداشتی خیلی ضروریه و امیدوارم تعداد بیشتر و نمونه‌های بهتری رو اینجا برای خرید بگذارید.

4

بعضى از توصیه ها مانند خود ارضایی در بعضى با توجه به عوارض اون که در انتهاى کتاب تناقضات آشکار و فاحشى رو نشون مى ده

2

تقریبا جامع راجع به دستگاه تناسلی مردان و زنان صحبت کرده اما راجع به ناتوانی های جنسی که موضوع اصلی کتاب هست توضیحاتش کامل نیس

5

سلام من هر چی پرداخت زدم ناموفق بود و اینکه آیا این کتاب برای سوالهای جنسی نوجوانان درمورد مسایل جنسی والدین به درد میخورد یا نه؟

1

خیلی ابتدایی توضیح داده شده برای منکه مفید نبود

4

سلام با تشکر بخشی از مشکلات حل شده

4

کتاب مشکل داره، دریافت نمیشه

4

نمیدانم چه بگوییم

4

جالبه

3

زیاد جامع نیست

نمایش 5 نقد دیگر
3.9
(65)
45,000
٪30
31,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مسائل جنسی و زناشویی
٪30
مسائل جنسی و زناشویی
لطفعلی پورکاظمی
انتشارات ناهید
3.9
(65)
45,000
٪30
31,500
تومان