0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

(خلاصه کتاب)

درباره پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ

کتاب «پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ» آخرین کتاب منتشر شده توسط فیزیکدان و کیهان‌شناس مشهور جهان، استیون هاوکینگ است. اگرچه او پاسخ این سوالات را قبل از مرگش در سال ۲۰۱۸ جمع‌آوری کرد، اما نسخه نهایی کتاب پس از مرگ او منتشر شد.

در این کتاب هاوکینگ به ده سؤال «بزرگ» که در طول زندگی‌اش بارها و بارها از او پرسیده شده بود، پاسخ می‌دهد. آیا خدایی وجود دارد؟ چگونه همه این‌ها شروع شد؟ آیا می‌توانیم آینده را پیش‌بینی کنیم؟ اینها تنها چند مورد از سوالاتی هستند که هاوکینگ هنگام ارائه درک علمی خود نسبت به جهان ما و تعمق در انبوه ناشناخته‌های جهان، به آنها می‌پردازد.

مقدمه این کتاب توسط پروفسور کیپ اس. تورن برنده جایزه نوبل نوشته شده است، او در بیشتر دوران کاری خود با هاوکینگ همکاری نزدیک داشته است. او کار پیشگامانه‌ای را که هاوکینگ در زمینه سیاهچاله‌ها و امواج گرانشی انجام داد، معرفی می‌کند و آن را با پیشرفت کشف گالیله در مورد چگونگی اندازه‌گیری امواج الکترومغناطیسی، مقایسه می‌کند.

هاوکینگ در این پیشرفت منحصر به فرد علمی، نوعی از تشعشعات سیاهچاله‌ها را کشف کرد که به نام او تابش هاوکینگ نامگذاری شدند. قبلاً اعتقاد بر این بود که هیچ چیز حتی نور نیز نمی‌تواند از سیاهچاله به بیرون درز کند. کار او در این زمینه بسیار بزرگ و مهم است، هاوکینگ به دلیل این کشف بزرگ در سال ۱۹۷۹ به سمت پروفسور لوکاسی ریاضیات انتخاب شد؛ عنوانی که زمانی متعلق به سر اسحاق نیوتن بود.

در همین زمان، بیماری نورون حرکتی که در نهایت هاوکینگ را فلج کرد، کم‌کم تشدید شد. هاوکینگ در اثر این بیماری قدرت تکلم خود را از دست داد و به او گفتند که تنها چند سال دیگر زنده می‌ماند. هاوکینگ معتقد بود که این تشخیص نادرست به او انرژی تازه‌ای برای زندگی داد، زیرا هر سال که از زندگی‌اش می‌گذشت بیشتر قدر زندگی‌اش را می‌دانست و مانند یک غنیمت به آن نگاه می‌کرد. این اتفاق الهام‌بخش او شد که بیشتر به کار کردن و رویاپردازی ادامه دهد و به جستجوی پاسخ سوالات بزرگی بپردازد که قرن‌هاست ذهن ما انسان‌ها را به خود مشغول کرده‌اند.

هاوکینگ معتقد بود که ما باید سوالات بزرگ بپرسیم، زیرا این سوالات انسانیت ما را تعریف می‌کنند. ما باید به کاوش در فضای خارج ادامه دهیم، زیرا این فضا ما را به عنوان یک گونه به هم نزدیکتر می‌کند و ممکن است تنها پاسخ برای بقای طولانی مدت ما باشد. هاوکینگ در کار پایانی خود مفهوم خدا را به چالش می‌کشد، نظرات قطعی در مورد منشأ جهان ارائه می‌دهد، در مورد آینده بشریت نظر می‌دهد و به سوالات بزرگ زمان ما پاسخ می‌دهد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
56.۶۴ کیلوبایت
مدت زمان
۵۸:۰۰
نویسندهاستیون هاوکینگ
مترجم یاسین قاسمی بجد
راویمحمدرضا علیشاهی
ناشریاسین قاسمی‌بجد
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۳/۲۶
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۶.۶۴ کیلوبایت
۵۸:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
28,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ
پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ
(خلاصه کتاب)
یاسین قاسمی‌بجد
0
(بدون نظر)
28,000
تومان