0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خط مقدم
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی خط مقدم

روایتی داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی ایران با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم
درباره خط مقدم

کتاب صوتی خط مقدم نوشتهٔ فائضه غفار حدادی و با صدای علیرضا توحیدی مهر است و گروه فرهنگی هنری یم آن را منتشر کرده است. این کتاب برشی از میانۀ زندگی دانشمند برجسته و پارسای بی‌ادعا سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم است. درباره کتاب صوتی خط مقدم پس از صدور فرمان تاریخ امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانۀ سپاه پاسداران،‌ شهید مقدم در سال ۱۳۶۴ به سِمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد. این کتاب روایتی از سال‌های ۱۳۶۳-۱۳۶۵ را بدون رؤیاپردازی نویسنده شامل می‌شود. سردار حسن طهرانی‌مقدم تا روز آخر عمر نیز به‌عنوان مسئول این سازمان در ایجاد یک توان علمی و دانشی پایه و زیربنایی مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود و در پادگان امیرالمومنین (ع) شهرستان ملارد درحالی‌که برای آزمایش موشکی آماده می‌شد، بر اثر انفجار زاغۀ مهمات، به یاران شهیدش (احمد کاظمی، حسن شفیع‌زاده، حسن غازی،‌ غلامرضا یزدانی و...) پیوست.


بخشی از کتاب:

خط مقدم سلیمان دوباره آمده بود ایران. با رفتارهایی که بار قبل از او سر زده بود، آمدنش وقاحت و پررویی زیادی می‌خواست. چه رسد به اینکه بیاید و بخواهد که با دست پر برگردد. انگار دَمدَمیبودن سرهنگ قذافی روی سلیمان و گروه همراهش که از لیبی آمده بودند، اثر گذاشته بود. قیافهٔ نخراشیده و مرموز سلیمان از دَه سال پیش، ذره‌ای عوض نشده بود؛ اما دیگر از آن غرور وحشیانهٔ عجین با چشم‌هایش خبری نبود. از وقتی آمده بود، بارها با آدم‌های مختلف در بخش‌های گوناگون جلسه گذاشته و اقلام مورد نیازشان را درخواست کرده بود. – اینا هیچ‌کدوم دست ما نیست. باید بری پیش حسن مقدم. خیلی خواسته بود بی‌آنکه کارش به حسن مقدم بیفتد، خریدش را بکند و برگردد؛ ولی بعد از یکی‌دو هفته سرگردانی فهمیده بود که سرنخ کارش مستقیماً به خودِ او می‌رسد. برخلاف میلش افتاده بود دنبال مقدم. بعد از آن‌همه سال هنوز تهران برایش آشنا بود. هربار که از جلوی هتل استقلال و هتل آزادی می‌گذشت، خاطرات بد و خوب گذشته توی ذهنش زنده می‌شدند. می‌توانست با چشم بسته از آنجا تا باغ ونک و حتی تا سفارت لیبی رانندگی کند. اما دیگر از آن بنزی که آقای رفیق‌دوست در سفر قبلی بهش داده بود، خبری نبود. هرچه بیشتر توی شهر می‌چرخید، طعم چشم‌چرانی و ناز دخترک‌های جمیله ایرانی بیشتر برایش زنده می‌شد؛ اما حواسش بود که اگر این بار دست از پا خطا کند و گیر بیفتد، کسی نیست که شفاعتش را کند و آزاد شود. می‌دانست با کارهایی که کرده، دیگر کسی توی ایران برایش تره هم خرد نمی‌کند، چه رسد به اینکه مهمانداران هتل تا کمر برایش خم شوند و همهٔ نیروهای موشکی ایران دست‌به‌سینه در خدمتش باشند.»

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
892.۹۷ کیلوبایت
مدت زمان
۱۵:۵۰:۴۶
نویسندهفائضه غفارحدادی
راوی علیرضا توحیدی مهر
ناشرگروه فرهنگی هنری یم
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸۹۲.۹۷ کیلوبایت
۱۵:۵۰:۴۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲

حسن طهرانی مقدم یکی از بزرگترین قهرمانان این مرز و بومه. بخش زیادی از امنیت مون رو مدیون داستان همین کتاب هستیم. نسخه صوتی هم خوانش خیلی خوبی داشت. خوانش مستند، لحن مناسب افراد، موسیقی های متناسب، افکت های جالب و... باعث شده که این کار شنیدنی تر بشه. پیشنهاد میکنم حتما بشنویدش، مخصوصا اگر دوست دارید بدونید چی شد ایران در زمینه موشک به اینجا رسید.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
گیرا 🧲

بشدت عالی و مستند با صدای محشر گوینده و موزیک متن حسابی بهتون ی حال و هوای محشر میده پیشنهاد میکنم حتما بشنوید و لذت ببرید همه چیز عالی

3.7
(6)
گیرا 🧲 (2)
30,500
٪50
15,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خط مقدم
٪50
خط مقدم
روایتی داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی ایران با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی‌مقدم
گروه فرهنگی هنری یم
3.7
(6)
گیرا 🧲 (2)
30,500
٪50
15,250
تومان