0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دهکدۀ خاک برسر

معرفی، خرید و دانلود کتاب دهکدۀ خاک برسر

روایت هایی از یک سال زندگی در لوزان از زبان یک بی زبان

درباره دهکدۀ خاک برسر
دبیرستان، مدرسه فرزانگان تبریز می‌رفتم. ریا نشود منظورم همان تیزهوشان است. از همان سال اول و دوم توی ده تا کلمه‌ای که در فضای کلاسمان می‌وزید، دوتایش شریف و شهید بهشتی بود. سال سوم که رفتم تجربی (صبر کنید، زود قضاوت نکنید. به خودتان مسلط باشید. توی مدرسه ما سال سوم انتخاب رشته می‌کردند) دیگر از ده کلمه سه چهار تایش شده بود شهید بهشتی و تهران. در آن میانه تنها و یالقوز و البته آسوده من بودم که با صدای بی‌خیالی که اغلب هم بین هیاهوی بقیه شنیده نمی‌شد می‌گفتم: «مگه دانشگاه تبریز چشه؟ تازه دارن براش ‌ایستگاه مترو هم می‌کشن!» همین استراتژی طلایی باعث شد که تمام سال سوم و پیش‌دانشگاهی که هم‌کلاسی‌هایم از کلاس فلان استاد گران‌قدر رفتند به کلاس فلان استاد پولکی و فلان آزمون طلایی و نقره‌ای و پرتقالی را شرکت کردند من در آرامش از نیمروزهای بعد از مدرسه‌ام جهت خوابیدن و نوشتن مفصل روزنوشت‌هایم و البته کمی ‌هم درس‌خواندن استفاده کردم. نمی‌دانم چه شد و دست تقدیر چه بازی‌هایی در آستین بلوزش داشت که وقتی نتایج کنکور آمد، به جز من که «زیست دریا»ی دانشگاه شهید بهشتی قبول شده بودم، هیچ‌کدام از بچه‌های کلاسمان شهر دیگری جز تبریز قبول نشدند. منظورم ‌این نیست که بگویم من بهتر شدم. (که زیست دریا همچین رشته مششعی هم نیست و یک جورهایی همان آبیاری گیاهان دریایی است.) درواقع خیلی از بچه‌های کلاسمان رتبه‌های سه رقمی و هزار و خورده‌ای داشتند اما نشستند که سال‌های بعد پزشکی تهران و شهید بهشتی قبول شوند. حرفم ‌این است که کلاً من آدمِ غربت نبودم ولی زودتر از همه‌شان غریب شدم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۹۱ مگابایت
تعداد صفحات
408 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۳۶:۰۰
نویسندهفائضه غفارحدادی
ناشرانتشارات سوره مهر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۲۴
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
125,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۹۱ مگابایت
۴۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب بسیار خوب جذابی است مشروط بر این که به دست مخاطب درستش برسد! خانمهایی که خودشان یا نزدیکانشان قصد مهاجرت دارند احتمالا نکات جالب و مفیدی در این کتاب خواهند یافت. به ویژه اگر سمپادی هم باشند. پیشنهادم این است که آقایان از این این حقیر قبول کنند که کتاب اصولا برای ایشان نوشته نشده و بهتر است کتاب دیگری برای خواندن انتخاب کنند.

5

سفرنامه نویسنده از یک سال زندگی در لوزان سوئیس. نویسنده همه ویژگی های مثبت و‌منفی را در کنار هم دیده و ثبت کرده است. بعضی قسمت ها غبطه خورده به شرایط زندگی در آنجا و بعضی جاها نقد وارد کرده. من خوشم اومد

2

متاسفانه بشدت مغرضانه و دور از ادب...

4.4
(7)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
122,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دهکدۀ خاک برسر
دهکدۀ خاک برسر
روایت هایی از یک سال زندگی در لوزان از زبان یک بی زبان
انتشارات سوره مهر
4.4
(7)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
122,000
تومان