0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زنان پیشرو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی زنان پیشرو

درباره زنان پیشرو

در تاریخ ایران همواره زنانی بوده‌اند که کارهای بزرگی کرده‌اند تا زندگی را برای ما زیباتر کنند، اگرچه کمتر از آن‌ها حرفی به میان آمده است. در این کتاب با پنجاه تن از آن‌ها آشنا می‌شویم. پنجاه زن از میان زنان بی‌شماری که افتخار ایرانیان‌اند.

سیمین بهبهانی، سیمین دانشور، سوسن تسلیمی، شیرین بیانی و رخشان بنی‌اعتماد از جمله زنانی هستند که داستان زندگی‌شان را در این کتاب می‌خوانید.


بخشی از کتاب

مسافرها به هم نگاه می‌کنند. بعضی‌هایشان تعجب کرده‌اند. یک‌دفعه مادر فهیمه از خوشحالی به گریه می‌افتد و همه می‌ایستند و دست می‌زنند. حتی خانمی بعد از نشستن هواپیما صبر می‌کند تا او از کابین بیرون بیاید و به او بگوید از اینکه یک زن خلبان پرواز بوده خوشحال شده و انرژی گرفته است.

فهیمه از بچگی عاشق پروازکردن بود. تابستان‌ها با خواهر و برادرهایش، با چسب سریش و کاغذ بادبادک می‌ساخت و از پشت‌بام پروازش می‌داد.

دبیرستانش که تمام شد، کنکور داد، دوست داشت مهندسی پزشکی بخواند اما نشد. بعد متوجه شد که مرکز آموزشِ فنون خدمات هوایی تهران، امتحان ورودی گذاشته و دانشجو می‌گیرد. چون دوست داشت درس بخواند، امتحان داد و با نمره‌های خوبی قبول شد و در دور‌ه‌های خلبانی شرکت کرد. استادانش به او گفتند اگر بخواهد همین روند را ادامه بدهد و پرواز کند، زمانِ زیادی می‌برد تا خلبان شود و بهتر است به سراغ رشته‌های دیگر برود. او پذیرفت و تصمیم گرفت مهندسی پرواز بخواند. مهندس پرواز باید حواسش به سیستم‌های هواپیما، بخشِ سوخت، برق و مسیریابی باشد که اگر مشکلی پیش آمد، حل کند. همه از این انتخاب او تعجب کرده بودند، چون پیش از او هیچ زنِ ایرانی، مهندس پرواز نبود. این برخوردها به جای اینکه جلوی او را بگیرد، بیشتر به او انگیزه داد که رویایش را جدی‌تر دنبال کند. چند سال بعد فهیمه اولین زن مهندس پرواز در ایران شد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
135.۶۴ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۲۴:۴۰
نویسندهالهام نظری
نویسنده دومگلچهره سهراب
نویسنده سوم سحر سلیمانی متین
نویسنده چهارمشهرزاد حدادان
راویفرناز حداد
ناشرتوسعه محتوای لحن دیگر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۰۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۵.۶۴ کیلوبایت
۰۲:۲۴:۴۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

عالى بود👍🏻👍🏻

5
(2)
99,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زنان پیشرو
زنان پیشرو
الهام نظری
توسعه محتوای لحن دیگر
5
(2)
99,000
تومان