0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نیروی جادویی محبت
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب نیروی جادویی محبت

سفر آشنا
نویسنده:
ماری دو هنزل
درباره نیروی جادویی محبت

چگونه باید مرد؟

در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم طرح این پرسش وحشت‌آفرین است؛ همگان با شنیدنش رو برمی‌گردانند. اما، تمدن‌های پیشین با مرگ، رو‌در‌رو مواجه می‌شدند. آن‌ها برای هر جماعتی و هر فردی راه گذر از این مسیر را ترسیم می‌کردند، و به پایان سرنوشت، غنا و معنا می‌بخشیدند. شاید هیچ‌گاه ارتباط با مرگ حقارت‌آمیزتر از این زمانه‌ی قحطی معنویت که انسان‌ها در فشار زیستن قرار گرفته‌اند و ظاهراً از این راز دوری می‌جویند، نبوده باشد. آن‌ها نمی‌فهمند که بدین‌ترتیب شوق زیستن را که از سرچشمه‌ای حیاتی می‌روید می‌خشکانند.

این کتاب درس زندگی است. نوری که از آن ساطع می‌شود، به‌مراتب خیره‌کننده‌تر از بسیاری از رساله‌های حکمت‌آمیز است، زیرا دست‌کم ما را به ‌اندیشه وامی‌دارد و گواهی است بر ژرف‌ترین تجارب انسانی، و اثر قویِ آن ناشی از رخدادها و سادگی در بازنمایی آن‌ها است. «بازنمایی» در اینجا، دقیقاً واژه‌ای مناسب و به‌معنی «خود را آشکار ساختن» است. آشکارگیِ امری که همیشه خود را از آگاهی پنهان کرده و فراسوی اشیاء و فراتر از زمان حرکت می‌کند و خاستگاه اوج نگرانی‌ها و امیدها، درد و رنج دیگری، و گفت‌و‌گوی ازلی و ابدی مابین مرگ و زندگی است. و این گفت‌و‌گو دقیقاً در صفحات این کتاب نموده شده است و چیزی است که ماری دو هنزل بی‌وقفه به‌همراه بیمارانی که به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند، پی می‌گیرد.

در این کتاب ماری دو هنزل از وقار و متانت دانیل و همراهان بدفرجامش در آخرین لحظات عمر با ما حرف می‌زند. درضمن با فروتنی به ما می‌گوید که چگونه احساسات و اراده‌ی گروه درمانگر را برای همراهی بیماران در سفر آخرشان قوت بخشیده است، و از ماجراهای هرروزه‌ی خود در کشف تازه‌ای از عشق و احساس، از شهامتِ ابراز حرکتی ملاطفت‌آمیز نسبت‌به این بدن‌های تشنه‌ی محبت سخن می‌گوید. نشان می‌دهد که دور از هرگونه حالت بیمارگونه، عشق به زیستن، انتخاب ایشان را در زندگی و اعمالشان غنی ساخته است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
987.۰۰ بایت
تعداد صفحات
188 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۱۶:۰۰
نویسنده ماری دو هنزل
مترجمفروزان تجویدی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
La mort intime
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۰۸
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۸۷.۰۰ بایت
۱۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
47,000
٪40
28,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نیروی جادویی محبت
٪40
نیروی جادویی محبت
سفر آشنا
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
47,000
٪40
28,200
تومان