0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کشتن شوالیه دلیر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کشتن شوالیه دلیر

(مجموعه دو جلدی)
ناشر:
ماه آوا
درباره کشتن شوالیه دلیر

نقد و بررسی کتاب کشتن شوالیه دلیر

کشتن شوالیه دلیر، رمانی حماسی و رمزآلود از هاروکی موراکامی، نویسنده‌ی شهیر ژاپنی، خواننده را به سفری عمیق و جسورانه به درون دنیای ذهن و روح انسان می‌برد. این رمان که در دو جلد منتشر شده، با تلفیق ظریف واقعیت و خیال، ما را در دنیایی غوطه‌ور می‌کند که در آن مرز بین رویا و حقیقت، خیر و شر، و عشق و نفرت به تاریکی می‌گراید. داستان حول محور زندگی یک نقاش پرتره‌ی ۳۶ ساله می‌چرخد که پس از جدایی از همسرش، به کوهستان پناه می‌برد. در انزوا، او به نقاشی پرتره‌ی یک شوالیه‌ی دلیر می‌پردازد که دریچه‌ای به دنیایی اسرارآمیز و پر از رمز و راز را می‌گشاید. او با زنی مرموز و نقاشی‌های عجیب و غریبش و همچنین با منشی خود که راوی داستان نیز هست، ملاقات می‌کند. این ملاقات‌ها، او را به سفری درونی رهنمون می‌شود که در آن با تاریکی‌های وجود خود و رازهای ناگفته‌ی گذشته‌اش روبرو می‌شود. موراکامی در این رمان، به مانند دیگر آثارش، به مضامین عمیق و فلسفی می‌پردازد. تنهایی، عشق، مرگ، خلاقیت، و جستجوی معنا در زندگی، از جمله مضامین کلیدی این رمان هستند. شوالیه‌ی دلیر نمادی از تاریکی‌های درون انسان و میل به غلبه بر آنهاست. از جوایز و عنوان‌های بین المللی کتاب کشتن شوالیه دلیر می‌توان به کتاب پرفروش بین‌المللی، نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای عنوان بهترین اثر داستانی در سال 2018 و دریافت جایزه‌ی Kitschies برای بهترین طرح جلد کتاب در سال 2018 اشاره کرد. این اثر مورد تحسین بسیاری از منتقدان و خوانندگان قرار گرفته است. اگر شما هم به خواندن داستان و رمان خارجی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی داستان و رمان خارجی فیدیبو سر بزنید.


هاروکی موراکامی؛ نویسنده‌ای منحصر به فرد

هاروکی موراکامی، متولد 12 ژانویه 1949، کیوتو، ژاپن است. هاروکی موراکامی به عنوان یکی از برجسته‌ترین نویسندگان معاصر جهان شناخته می‌شود. آثار او به دلیل پرداختن به مضامین عمیق و انسانی، نثر شاعرانه و لحنی مسحورکننده، تأثیر عمیقی بر خوانندگان در سراسر دنیا گذاشته است. او خواننده را به اعماق داستان‌های خود می‌برد و با ظرافت و دقت، جزئیات را به تصویر می‌کشد. سبک نوشتاری او رئالیسم جادویی، داستان کوتاه و رمان است. او در طول دوران نویسندگی‌اش موفق به دریافت جایزه جهانی فانتزی، جایزه بین‌المللی داستان کوتاه فرانک اوکانر، جایزه اورشلیم و جایزه فرانتس کافکا گردیده است. آثار موراکامی به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و در سراسر دنیا خوانده می‌شوند. از دیگر آثار او که منتشر شده‌است می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: به آواز باد گوش بسپار، تعقیب گوسفند وحشی و کافکا در ساحل.

جهت مشاهده سایر آثار هاروکی موراکامی کلیک کنید.


چرا کتاب کشتن شوالیه دلیر را بخوانیم

سبک نگارش کتاب کشتن شوالیه دلیر، همانند دیگر آثارش سورئالیستی و رویاگونه است. لحن داستان آرام است و خواننده را به تفکر و تأمل در مورد مفاهیم عمیق فلسفی و انسانی دعوت می‌کند. موراکامی با ظرافتی خاص، خواننده را به واکاوی در اعماق وجود انسان و تاریکی‌های درون او دعوت می‌کند. استفاده از استعاره‌ها و نمادهای قدرتمند، لحن آرام و فضای وهم‌آلود داستان، خواننده را در دنیایی غوطه‌ور می‌کند که در آن مرز بین واقعیت و خیال به وضوح مشخص نیست. شخصیت‌های رمان کشتن شوالیه دلیر، به‌ویژه شخصیت اصلی، نقاش پرتره‌ی داستان، عمق و پیچیدگی خاصی دارند. او در طول داستان با چالش‌های متعددی روبرو می‌شود که او را به واکاوی در اعماق وجود خود وامی‌دارد. رمان پر از رمز و راز و هیجان و فضای رمزآلود و هیجان‌انگیز است. نقاشی‌های عجیب و غریب، شوالیه‌ی دلیر، و اتفاقات مرموزی که در طول داستان رخ می‌دهد، خواننده را تا انتها درگیر داستان نگه می‌دارد. مطالعه این کتاب موجب آشنایی بیشتر با فرهنگ و ادبیات ژاپن نیز خواهد شد. کشتن شوالیه دلیر رمانی چالش‌برانگیز و فراگیر است که خواننده را به سفری عمیق و درونی رهنمون می‌کند.


در بخشی از کتاب کشتن شوالیه دلیر می‌خوانیم

در را گشودم؛ منشیکی مقابل من ایستاده بود.

او یک پیراهن مردانه‌ی سپید، یک جلیقه‌ی پشمی گران‌قیمت با طرح‌های ظریف و یک کت خاکستری متمایل به آبی پوشیده بود. شلوارش خردلی روشن بود و کفش‌های راحتی قهوه‌ای به پا داشت. او طبق معمول شیک‌پوش بود و از قاعده‌ی پوشیدن لباس‌های راحت و غیررسمی پیروی می‌کرد. موهای سپیدش زیر نور خورشید پاییزی به زیبایی می‌درخشیدند.

اتومبیل جگوار نقره‌ای را پشت سرش دیدم که کنار اتومبیل تویوتا پریوس آبی رنگ پارک شده بود. با دیدن این دو اتومبیل کنار یکدیگر، تصویر فردی در ذهنم تداعی شد که با دندان‌های خراب و نامنظم، لب‌هایش را تا انتها برای خندیدن از هم گشوده است.

پس از احوالپرسی، منشیکی را به داخل دعوت کردم. حالت چهره‌اش نشان می‌داد که اضطراب شدیدی دارد؛ گویی منجمد شده بود؛ مرا به یاد دیوار گچی‌ای می‌انداخت که هنوز خشک نشده است. نیاز به تأکید نیست که قبل از آن هرگز چنین حالتی را در وی مشاهده نکرده بودم. او همیشه خونسرد بود و احساساتش را پشت نقابی آرام پنهان  اما این بار، رنگ چهره‌اش مشابه پیراهن سپیدش بود.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کشتن شوالیه دلیر

اگر شما هم به خواندن رمان و داستان‌های خارجی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

·     هزار خورشید تابان نویسنده خالد حسینی انتشارات ماه آوا

·     دختری که رهایش کردی نویسنده جوجو مویز انتشارات ماه آوا

·     شرط بندی نویسنده آنتوان چخوف انتشارات ماه آوا


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۷۴ مگابایت
مدت زمان
۳۱:۲۳:۵۰
نویسندههاروکی موراکامی
مترجم فروزنده دولت یاری
راویعلی عمرانی
ناشرماه آوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
قیمت ارزی
20 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۷۴ مگابایت
۳۱:۲۳:۵۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کشش داسنان خوبه،گویش جناب عمرانی هم عالیه. فقط، قسمتهایی که در گفتگوهای دو نفره صدای یک طرف آهسته میشود خوب نیست. گاهی حتا شنیدنش مشکل میشود.

5
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

فکر میکنم تو بهشت ، شبها کتاب هایی با صدای استاد عمرانی پخش میشه

4.8
(4)
168,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کشتن شوالیه دلیر
کشتن شوالیه دلیر
(مجموعه دو جلدی)
ماه آوا
4.8
(4)
168,000
تومان