0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اصول بازاریابی اجتماعی

معرفی، خرید و دانلود کتاب اصول بازاریابی اجتماعی

آیان برای بیمه کردن خود در زندگی آگاهی دارید؟
ناشر:
شکیب
درباره اصول بازاریابی اجتماعی

کتاب اصول بازاریابی اجتماعی: آیا برای بیمه کردن خود در زندگی آگاهی دارید؟ نوشته‌ی محسن زمانی و شهرزاد هوشمندی نیا، به بررسی حوزه و قلمروی علم جدیدی می‌پردازد که با استفاده از فنون بازاریابی تجاری، اهداف و مقاصد اجتماعی و انسانی را تحقق می‌بخشد.


از گذشته‌های دور مردمان دست در گریبان مشکلات و مسایل اجتماعی و فردی بوده‌اند. تغییر رفتار راه‌گشای بسیاری از این مشکلات بوده است. اما این تغییر گرچه در ابتدای کار آسان می‌نماید، اما اغلب بسیار مشکل است زیرا بسیاری از رفتار‌ها نه تنها تبدیل به عادت شده‌اند بلکه ریشه در تار و پود افکار و بینش فرد دوانده‌اند و از سویی دیگر تغییر رفتار می‌تواند با طیف وسیعی از هزینه‌های فردی و اجتماعی برای مخاطبان همراه باشد.


بازاریابی اجتماعی، روشی سیستماتیک برای مداخله در مشکلات و مسایل اجتماعی و فردی است که مخاطبان خود را به تغییر رفتار دعوت می‌کند و در طول مسیر، ایشان را یاری می‌کند. به عبارتی دیگر بازاریابی اجتماعی نه تنها تغییر رفتار را برای مخاطبان قابل قبول می‌کند بلکه به مخاطبان خود، برای انجام تغییر رفتار کمک می‌کند و تغییر رفتار را برای ایشان ممکن می‌سازد. همراهی بازاریابی اجتماعی با مخاطبان در تمامی مراحل تغییر رفتار، از نکات کلیدی در اجرای موفق بازاریابی اجتماعی است.


بازاریابی اجتماعی با استفاده از مفروضات و مفاهیم بازاریابی تجاری برای دعوت به تغییر در باورها، نگرش‌ها و رفتارهای انسانی می‌پردازد. تفاوت اولیه‌ی بازاریابی اجتماعی با سایر حوزه‌های بازاریابی در اهداف و مقاصد آن آشکار است. هدف اصلی بازاریابی اجتماعی تأثیرگذاری بر رفتارهای اجتماعی و انسانی است. با این که بیش از چهار دهه از تبیین رسمی بازاریابی اجتماعی به عنوان یک حوزه‌ی علمی کامل و مستقل توسط فیلیپ کاتلر و جرالد آلتمن ‌می‌گذرد اما در کشور ما توجهات چندانی به این حوزه‌ی علمی جدید نشده است.


این کتاب، تلاشی است برای آن که از یک سو توجه دانشجویان، پژوهشگران، استادان، مدیران، برنامه‌ریزان، علاقه‌مندان، فعالان و مسئولان در حوزه‌های فرهنگی، رفتاری و اجتماعی را به سوی بازاریابی اجتماعی به عنوان روشی موثر جلب کند و منجر به آشنایی مقدماتی ایشان با این حوزه شود و از سویی دیگر سعی در جلب نظر پژوهشگران و بازاریابان حرفه‌ای به فعالیت مؤثر در این حوزه دارد.


اگرچه بازاریابی اجتماعی در مقایسه با بازاریابی تجاری بسیار نوپا است و در آغاز مداخلاتش بیش‌تر مربوط به مسایل بهداشتی و سلامتی بوده است، موفقیت آن در مداخلاتش و نقش و اهمیت آن در توسعه‌ی اجتماعی منجر به گسترش این حوزه و توجه فراوان به آن در طیف وسیعی از موضوعات اجتماعی در نقاط گوناگون جهان شده است. در حقیقت کمپین‌های بازاریابی اجتماعی روشی است که در کشور‌های گوناگون اعم از توسعه‌یافته و در حال توسعه اجرا شده است.


در این کتاب چهارده کمپین بازاریابی اجتماعی مربوط به کشور‌های توسعه یافته بررسی شده است که بخشی از دامنه‌ی وسیع موضوعات مرتبط با بازاریابی اجتماعی را نشان می‌دهد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۸۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
301 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۲:۰۰
نویسندهمحسن زمانی
نویسنده دوم شهرزاد هوشمندی نیا
ناشرشکیب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۸۵ کیلوبایت
۳۰۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
39,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اصول بازاریابی اجتماعی
اصول بازاریابی اجتماعی
آیان برای بیمه کردن خود در زندگی آگاهی دارید؟
شکیب
0
(بدون نظر)
39,900
تومان