0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه پول
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب فلسفه پول

نویسنده:
گئورگ زیمل
درباره فلسفه پول

«فلسفه‌ی پول» در میان آثار زیمل، که جستارنویسی زبردست بود، اثری منحصربه‌فرد است. با آن‌که تودرتو و چندرگه و ترکیبی پیچیده و درهم‌تنیده از رشته‌هایی چون فلسفه و جامعه‌شناسی و تاریخ و روانشناسی به نظر می‌رسد، باید گفت کتاب زیمل در اصل متنی مشخصاً فلسفی است که، به مدد یک روش فلسفی منسجم و مشخص، پیوندی دیالکتیکی میان انبوهی از جزئیات تاریخی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی برقرار می‌سازد. او در فلسفه‌ی پول تحلیل‌های جامعه‌شناختی و روانشناختی را برای تبیین و تفسیر فلسفی بحران سوژه‌ی مدرن به کار می‌گیرد، بحرانی که در همه‌ی اجزای زندگی اجتماعی رخنه کرده است. این بحران چیزی نیست جز تلاش فرد برای دستیابی به آزادی و خودآیینی در مواجهه با نیروهای عظیمی چون جامعه و سنت و فرهنگ و تکنولوژی. وقتی عملکرد پول را در وجه تاریخی و فرهنگی‌اش در نظر بگیریم عملیات‌های ارزشگذاری و دلالتگری و معنابخشی آن را به عیان می‌بینیم.

قابلیت پول در تشدید نیروهای متضاد بدان قدرتی ظاهراً نامحدود می‌دهد تا همزمان تجزیه کند و وحدت بخشد، تا چیزهای کاملاً ناهمسان و نامشابه را هم‌ارز گرداند، تا کیفیت را به کمیت تبدیل کند، و از مادی‌ترین جنبه‌های حیات مادیت‌زدایی کند.

زیمل بصیرت‌های شوپنهاوری و نیچه‌ای را در تفسیر فلسفی خویش از تطور فرهنگی مسایل مربوط به معنا و ارزش ادغام می‌کند و بدین‌سان استراتژی فلسفی ویژه‌ای طراحی می‌کند تا پروژه‌ی هگلی تاریخ فکری و فرهنگی را از نو صورت‌بندی کند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۹۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
576 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۱۲:۰۰
نویسندهگئورگ زیمل
مترجمصالح نجفی
مترجم دومجواد گنجی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭‭‭‭Philosophie des Geldes
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۹۴ کیلوبایت
۵۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
135,000
٪30
94,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه پول
٪30
فلسفه پول
گئورگ زیمل
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
135,000
٪30
94,500
تومان