0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پوپولیسم
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب پوپولیسم

درباره‌ ی عقل پوپولیستی/ ویراستار: جواد گنجی
درباره پوپولیسم

کتاب پوپولیسم نوشته ارنستو لاکلائو، کتابی است که به بررسی پدیده پوپولیسم در جهان می‌پردازد. این کتاب پس از انتشار به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه علوم سیاسی تبدیل شد.

لاکلائو در این کتاب، پوپولیسم را به‌عنوان یک پدیده سیاسی و اجتماعی تعریف می‌کند که در آن یک رهبر یا گروه سیاسی، با استناد به خواست و اراده مردم، به مخالفت با نخبگان و نهادهای موجود می‌پردازد. او معتقد است که پوپولیسم پدیده‌ای جدید نیست و از قرن‌ها پیش در جوامع مختلف وجود داشته است.

لاکلائو در ادامه، به بررسی عوامل و دلایل ظهور پوپولیسم در جهان می‌پردازد. او معتقد است که عوامل متعددی از جمله نابرابری اقتصادی، مهاجرت، بحران‌های سیاسی و اقتصادی و ظهور رسانه‌های اجتماعی در ظهور پوپولیسم نقش داشته‌اند.

لاکلائو در بخش پایانی کتاب به بررسی پیامدهای پوپولیسم می‌پردازد. او معتقد است که پوپولیسم می‌تواند پیامدهای مثبت و منفی داشته باشد. از جمله پیامدهای مثبت پوپولیسم می‌توان به افزایش مشارکت مردم در سیاست و توجه بیشتر به مطالبات مردم اشاره کرد. از جمله پیامدهای منفی پوپولیسم می‌توان به افزایش تنش‌های اجتماعی، تضعیف نهادهای دموکراتیک و افزایش خطر جنگ اشاره کرد.

برای خواندن کتاب‌های  جامعه ‎شناسی به فیدیبو سر بزنید.

آشنایی با ارنستو لاکلائو نویسنده کتاب

ارنستو لاکلائو، فیلسوف و تئوریسین سیاسی مارکسیست اهل آرژانتین بود. او به همراه همسرش، شانتال موف، طلایه‌داران مکتبی موسوم به مکتبِ تحلیلِ گفتمانیِ اسکس به شمار می‌روند.

لاکلائو در سال ۱۹۳۵ در بوئنوس آیرس متولد شد. او در دانشگاه بوئنوس آیرس در رشته‌های فلسفه و علوم سیاسی تحصیل کرد. در سال ۱۹۷۰، پس از کودتای نظامی در آرژانتین، مجبور شد کشور را ترک کند. او به اسپانیا رفت و در دانشگاه خودمختار مادرید به تدریس پرداخت.

لاکلائو در آثار خود، به‌ویژه در کتاب منطقِ پوپولیسم (۱۹۸۵)، به بررسی پدیده پوپولیسم در جهان پرداخت. او معتقد بود که پوپولیسم پدیده‌ای پیچیده و چندوجهی است که نمی‌توان آن را به‌سادگی تعریف کرد. او پوپولیسم را به‌عنوان یک پدیده سیاسی و اجتماعی تعریف کرد که در آن یک رهبر یا گروه سیاسی، با استناد به خواست و اراده مردم، به مخالفت با نخبگان و نهادهای موجود می‌پردازد.

لاکلائو همچنین به بررسی مسائل دیگری از جمله گفتمان، هویت و قدرت در آثار خود پرداخت. او معتقد بود که گفتمان نقش مهمی در شکل‌گیری هویت‌های اجتماعی و سیاسی دارد. او همچنین معتقد بود که قدرت یک پدیده سیال و متغیر است که همواره در حال تغییر است.

لاکلائو در سال ۲۰۱۴ درگذشت.

برخی از آثار مهم ارنستو لاکلائو به قرار زیر است:

-       منطقِ پوپولیسم (۱۹۸۵)

-       هویت و موضع‌گیری (۱۹۹۴)

-       تحلیلِ گفتمانیِ سیاست (۱۹۹۶)

-       مباحثِ فلسفیِ سیاست (۲۰۰۴)

-       درآمدی بر تحلیلِ گفتمانی (۲۰۰۷)

چرا باید کتاب پوپولیسم را بخوانیم

-       نویسنده کتاب، ارنستو لاکلائو، یکی از برجسته‌ترین کارشناسان پوپولیسم در جهان است.

-       کتاب پوپولیسم به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه علوم سیاسی تبدیل شد.

-       کتابی مهم و ارزشمند است که به‌طور جامع و عمیق به بررسی پدیده پوپولیسم می‌پردازد.

این کتاب برای همه کسانی که علاقه‌مند به مسائل سیاسی و اجتماعی هستند خواندن آن را توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب پوپولیسم می‌خوانیم

مقوله‎ی کاملاً شکل‌یافته‎ی پوپولیسم که ما تا بدین جا بسط داده‌ایم به هیچ وجه معادل تعین‌بخشیدن به مفهومی متصلب نیست که بتوان موضوعاتی معین را بی‌هیچ ابهامی بدان منتسب کرد، بلکه معادل مشخص‌ساختن حیطه‌ای از دگرگونی‌هاست که می‌توان کثرتی از پدیده‌ها را در محدوده‌‎ی آن درج کرد. اما این اندراج نباید برحسب دسته‌بندی‌ها یا مقایسه‌های صرفاً بیرونی انجام گیرد، بلکه باید برحسب تعیین قواعدی درونی انجام گیرد که آن دگرگونی‌ها را قابل فهم می‌سازد. در این فصل، این دگرگونی‌ها را به‌مثابه‎ی روندها بررسی خواهم کرد. به بیان دیگر، پدیده‌هایی ظاهراً مجزا را در پیوستاری جای خواهم داد که مقایسه‎ی میان آن‌ها را ممکن می‌سازد. در فصل هشتم رهیافتی اتخاذ خواهم کرد که وجه خرده‌ـ تحلیلی آن بارزتر است. در این فصل سه لحظه‎ی تاریخی از ساخته‌شدن مردم را به بحث خواهم گذاشت و عملکرد تمام و کمال برخی منطق‌ها را در آن‌ها نشان خواهم داد که در فصول قبلی تحلیل شده‌اند. سرانجام فصل هشتم را با ارائه‎ی پیشنهادهایی در زمینه‎ی آموزش و اکتشاف به پایان خواهم برد، پیشنهادهایی در مورد اهداف ضروری هر نوع کاوش تجربی در باب پوپولیسم‌های واقعاً موجود.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب پوپولیسم

اگر از خواندن کتاب پوپولیسم لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید:

  1. کتاب هوش اجتماعی نوشته دانیل گلمن
  2. کتاب جامعه‎شناسی خودمانی نوشته احسان نراقی
  3. کتاب جنون قدرت و قدرت نامشروع اثر محمدرضا سرگلزایی


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهارنستو لاکلائو
مترجممراد فرهادپور
مترجم دومجواد گنجی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
On Populist Reason, 2,005
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۳ کیلوبایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
67,500
٪30
47,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پوپولیسم
٪30
پوپولیسم
درباره‌ ی عقل پوپولیستی/ ویراستار: جواد گنجی
نشر مرکز
3
(1)
67,500
٪30
47,250
تومان