0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نیچه جوان

معرفی، خرید و دانلود کتاب نیچه جوان

برآمدن نابغه
نویسنده:
کارل پلیچ
درباره نیچه جوان

کتاب نیچه جوان: تبدیل شدن به یک نبوغ نوشته‌ی کارل پلیچ، یک بیوگرافی دقیق از دوران جوانی نیچه است. این کتاب، با بررسی آثار، نامه‌ها، و زندگینامه‌های نیچه، به دنبال پاسخ به این سؤال است که چگونه یک مرد جوان روستایی، به یکی از مهم‌ترین فیلسوفان تاریخ تبدیل شد. پلیچ، در این کتاب، به موضوعات مختلفی مانند تأثیرات فکری نیچه، روابط او با دیگران، و تحولات فکری او می‌پردازد. او نشان می‌دهد که چگونه نیچه، از طریق مطالعه‌ی آثار فیلسوفان بزرگ، به یک فکرورزی مستقل تبدیل شد. کتاب نیچه جوان، یکی از مهم‌ترین آثاری است که به زندگی و اندیشه‌های نیچه پرداخته است. این کتاب، به ما کمک می‌کند تا نگاهی عمیق‌تر به یکی از مهم‌ترین فیلسوفان تاریخ داشته باشیم.

آشنایی با نویسنده کتاب نیچه جوان

کارل پلیچ، نویسنده‌ی کتاب «نیچه جوان»، فیلسوف و نویسنده‌ی آلمانی است. او در ۲۶ فوریه ۱۹۴۷ در وین، اتریش، متولد شد. پلیچ، تحصیلات خود را در رشته‌ی فلسفه در دانشگاه وین به پایان رساند و سپس به عنوان استاد فلسفه در دانشگاه‌های مختلف آلمان و اتریش مشغول به کار شد. پلیچ، در آثار خود، به موضوعات مختلفی مانند فلسفه‌ی آلمان، فلسفه‌ی مدرن، و فلسفه‌ی سیاسی پرداخته است. او همچنین، به زندگی و اندیشه‌های فیلسوفان بزرگی مانند نیچه، شوپنهاور، و مارکس نیز پرداخته است.

از جمله آثار مهم کارل پلیچ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شوپنهاور: یک زندگی در فلسفه
  • مارکس: یک زندگی در فلسفه
  • فلسفه‌ی آلمان: از کانت تا هابرماس

چند دلیل برای خواندن کتاب نیچه جوان

  • زندگینامه‌ای دقیق: کتاب نیچه جوان، زندگینامه‌ای دقیق از دوران جوانی نیچه است. این کتاب، با بررسی آثار، نامه‌ها، و زندگینامه‌های نیچه، به دنبال پاسخ به این سؤال است که چگونه یک مرد جوان روستایی، به یکی از مهم‌ترین فیلسوفان تاریخ تبدیل شد.
  • نگاه عمیق به موضوعات: پلیچ، در این کتاب، به موضوعات مختلفی مانند تأثیرات فکری نیچه، روابط او با دیگران، و تحولات فکری او می‌پردازد. او نشان می‌دهد که چگونه نیچه، از طریق مطالعه‌ی آثار فیلسوفان بزرگ، به یک فکرورزی مستقل تبدیل شد. او همچنین نشان می‌دهد که چگونه نیچه، تحت تأثیر روابط خود با دیگران، به ویژه با شوپنهاور و واگنر، به اندیشه‌های خود شکل داد.
  • زبان روان‌شناسانه: پلیچ، از زبانی روان‌شناسانه برای تحلیل شخصیت نیچه استفاده می‌کند. او نشان می‌دهد که چگونه تجربیات شخصی نیچه، مانند مرگ پدرش، به شکل‌گیری اندیشه‌های او کمک کرد.

در مجموع، کتاب نیچه جوان، اثری ارزشمند است که می‌تواند برای مخاطبان عام و علاقه‌مندان به فلسفه، مورد توجه قرار گیرد. این کتاب، به ما کمک می‌کند تا نگاهی عمیق‌تر به یکی از مهم‌ترین فیلسوفان تاریخ داشته باشیم.

در بخشی از کتاب نیچه جوان می‌خوانیم

یک. تبارشناسی نبوغ

فریدریش ویلهلم نیچه در سال ۱۸۴۴ به‌دنیا آمد و فرزند کشیشی پروتستان بود و خانواده‌ی محافظه‌کارش انتظار داشت او نیز کشیش شود. اما فریدریش در اروپایی به‌دنیا آمده بود که بایرون و گوته و موتزارت و روسو و دیگر قهرمانان رمانتیک در آن پادشاهی می‌کردند. مردم از سرتاسر اروپا به وایمار هجوم آورده بودند تا به گوته‌ی نابغه ادای احترام کنند، و زمانی که نیچه پسر‌بچه‌ای بیش نبود گوته به قهرمان ملی آلمان بدل شده بود. در سال ۱۸۵۰ مفهوم نبوغ تنها یک قرن قدمت داشت، اما در بین افراد فرهیخته قهرمانان خلاقی چون گوته و شیلر، در مقام چهره‌هایی مورد احترام، جای روحانیون و پادشاهان را گرفته بودند. گوته یکی از اولین قهرمانان دوران جوانی نیچه بود و کیشِ نبوغ حرفه‌ای غیر از کشیشی پیش روی نیچه می‌گذاشت.

مفهوم نبوغ محصول جنبش فکری پیشرو قرن هجدهم، یعنی روشنگری، بود. نویسندگان رادیکال راه را برای انقلاب دموکراتیک باز کرده، و در همان حال عرصه را برای ظهور قهرمانان رمانتیک قرن نوزدهم و کیش نبوغ مهیا می‌کردند. در سرتاسر اروپا و آمریکا افراد عادی جای طبقات صاحب امتیاز را می‌گرفتند. روشنفکران بورژوا نقش‌های تازه‌ای برای خودشان می‌آفریدند و از روحانیون و حامیان نجیب‌زاده اعلام استقلال می‌کردند و مدعی حق اصلاح جامعه بر اساس روشنگری‌های خودشان بودند. آن‌ها عموماًً خود را به‌عنوان نمایندگان طبقات متوسط معرفی می‌کردند، و حتی خودشان را «حزب انسانیت» می‌نامیدند. اما به‌زودی این ایده در آن‌ها پیدا شد که یک‌جور اشراف‌سالاری فکری به‌وجود بیاورند. و این به یکی از بنیادهای نظریه‌ی نبوغ تبدیل شد.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب نیچه جوان

·      کتاب از مکتب تربیتی لیبرالیسم تا نولیبرالیسم، نگاهی انتقادی

·      کتاب استنفورد 9 ... هرمنوتیک

·      کتاب استنفورد 17 ... هگل

 

 



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
304 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۰۸:۰۰
نویسندهکارل پلیچ
مترجمرضا ولی‌ یاری
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Young Nietzsche
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
9 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۹ کیلوبایت
۳۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
69,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نیچه جوان
نیچه جوان
برآمدن نابغه
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
69,000
تومان