0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مبانی تربیت در صحیفه سجادیه و نهج‌ البلاغه

معرفی، خرید و دانلود کتاب مبانی تربیت در صحیفه سجادیه و نهج‌ البلاغه

نویسنده:
کبری گندمی
ناشر:
هورین
درباره مبانی تربیت در صحیفه سجادیه و نهج‌ البلاغه

صحیفه سجادیه، میراث گران‌قدر چهارمین پیشوای معصوم شیعیان، حضرت امام علی‌بن الحسین علیه‌السلام است. این کتاب شریف، گنجینه‌ای گران‌بها و سرمایه‌ای پربار و تحفه‌ای الهی است که بر قلب یکی از عزیزترین انسان‌ها الهام شده است. اثری است جامع و کامل که از منبعی مصون از هرگونه اشتباه و خطا سرچشمه گرفته است.

در دوران امامت امام سجاد علیه‌السلام، زمام‌داران جور آشکارا به احکام اسلام دهن‌کجی می‌کردند و جامعه را چنان به فساد اخلاقی آلوده کرده بودند که قیام و اصلاح ناممکن شده بود. ازاین‌رو، امام سجاد علیه‌السلام برای انجام رسالت خود که همان هدایت و تربیت انسان‌هاست، با توسل به شیوه دعا و نیایش، از مکتب تشیع علوی پاسداری کرد و به گسترش آموزه‌های اسلامی و تربیت انسان‌ها پرداخت.

کتاب نهج البلاغه نیز که نازله روح والای مولی علی ع است، برای تعلیم و تربیت ما خفتگان در بستر منیت و در حجاب خود و خودخواهی، خود معجونی است برای شفا و مرهمی است برای دردهای فردی و اجتماعی و مجموعه ای است دارای ابعادی به اندازه ابعاد یک انسان و یک جامعه انسانی از زمان صدور آن تا هر چه تاریخ به پیش رود و هر چه جامعه ها به وجود آید و ملتها متحقق شوند و هر قدر متفکران و فیلسوفان و محققان بیایند و در آن غور کنند و غرق شوند.

این پژوهش به بررسی و کشف نظام تربیتی در صحیفه نورانی سجادیه ونهج البلاغه می‌پردازد. حاوی دوفصل است که فصل اول آن شامل پنج بخش اساسی است: بخش اول، کلیاتی درباره پژوهش حاضر و بخش دوم، عهده‌دار تبیین مبانی تربیتی صحیفه سجادیه است. بخش سوم به اصول تربیتی صحیفه اشاره دارد. در بخش چهارم، روش‌های تربیتی صحیفه سجادیه بررسی می‌شود و بخش پنجم به توضیح هدف‌های تربیتی در صحیفه سجادیه اختصاص دارد.

فصل دوم نیز به بررسی برخی ازمهمترین مبانی تربیتی دینی وقطره ای ازدریای بی کران سخنان مولی علی (ع) در نهج البلاغه واهداف تربیت ازدیدگاه ایشان پرداخته می شود.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
666.۰۰ بایت
تعداد صفحات
157 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۱۴:۰۰
نویسندهکبری گندمی
ناشرهورین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۷
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
140,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۶۶.۰۰ بایت
۱۵۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مبانی تربیت در صحیفه سجادیه و نهج‌ البلاغه
مبانی تربیت در صحیفه سجادیه و نهج‌ البلاغه
کبری گندمی
هورین
5
(1)
39,000
تومان