0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب علل ترس از صمیمیت در نوجوانان

معرفی، خرید و دانلود کتاب علل ترس از صمیمیت در نوجوانان

هیجان خواهی، کمرویی، ویژگی های شخصیتی، ترس از تصویر بدن و سبک های دلبستگی

کتاب متنی
ناشر:
درباره علل ترس از صمیمیت در نوجوانان

در میان موجوداتی که روی کره ی زمین زندگی می کنند انسانها از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردارند این ویژگیها او را از سایر موجودات کره ی زمین جدا می سازد. احساسات، عواطف، اضطراب، هیجان و توانایی قضاوت درباره ی رفتارهای خود و دیگران و تصمیم‌گیری بر اساس این قضاوت ها. در بین سنین مختلف، نوجوانی دوره ای است که انسان ویژگیهای شخصیتی و منحصر به فرد را کسب می کند. دوره ی نوجوانی را نمی توان به سنین خاصی محدود دانست زیرا بر حسب ویژگی های افراد و جوامع متفاوت است. اما معمولاً بین۱۱ تا ۱۸ سالگی را شامل می شود.

این دوره از نظر تربیتی دوره ی نسبتاً دشوار در زندگی است و یکی از حساس ترین، مهمترین و بحرانی ترین مراحل زندگی به شمار می آید. شناخت حالات مختلف نوجوانان مانند اضطراب و هیجان پذیری آنان در این دوره از زندگی از نظر روانشناسان مورد توجه بسیار قرار گرفته است. چون شخصیت نوجوانان طی این دوره از زندگی شکل می گیرد. نوجوانی مهمترین مرحله در زندگی است، که با تغیرات سریع جسمی و روانی همراه است. پلی است که از آن باید عبور کرد تا به مرحله ی جوانی و بزرگسالی رسید. نیاز سن نوجوانی، صمیمیت است و آنها اصولا دوست دارند مناسبات صمیمی‌تری با هم‌سن و سال‌های خود داشته باشند.

نوجوانانی که ترس از قضاوت، ارزیابی یا طرد شدن توسط دیگران را دارند به طور طبیعی به احتمال بیشتری از صمیمی شدن با افراد دیگر و برقراری ارتباط شخصی اجتناب می کنند. برخی نوجوانان دیگر شاید در روابط اجتماعی باز راحت باشند، آن ها گاه صدها دوست و آشنا در رسانه های اجتماعی دارند اما هیچ ارتباط شخصی عمیقی با کسی برقرار نمی کنند. در حقیقت ترس از صمیمیت می تواند سخت تر باشد زیرا آن ها این ترس را پشت تلفن ها و رسانه های اجتماعی پنهان می سازند.

-متن از مقدمه کتاب-

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
238.۰۰ بایت
تعداد صفحات
107 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۴:۰۰
نویسندهنیلوفر خورسند معافی
ناشرهورین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۰۶
قیمت ارزی
1 دلار
قیمت چاپی
140,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲۳۸.۰۰ بایت
۱۰۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
5
(1)
29,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
علل ترس از صمیمیت در نوجوانان
هیجان خواهی، کمرویی، ویژگی های شخصیتی، ترس از تصویر بدن و سبک های دلبستگی
هورین
5
(1)
29,000
تومان