0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مبارزه با نفس از زبان مولوی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مبارزه با نفس از زبان مولوی

درباره مبارزه با نفس از زبان مولوی

بی‌تردید مولوی، از بزرگ‌ترین عرفا و از نوابغ دنیای اسلام است. عارف واصلی که پس از آشنایی با شمس، به نهایت درجه‌ی عرفان رسید و مسیر عرفان نظری و عملی را طی کرد و معارف کمالات انسانی و عرفانی، همانند چشمه‌ای جوشان از وجود مبارکش جوشان شد و یادگارهای گران‌سنگی چون مثنوی و دیوان شمس را به جا گذاشت. به گونه‌ای که مرحوم فروزانفر، مثنوی وی را جامع‌ترین اثر منظوم عرفانی و از شاهکارهای ادبی جهان می‌داند. این کتاب ارزشمند، اقیانوسی از معارف اسلامی و عرفانی است و صدها آیه و حدیث و رویداد تاریخی با آهنگ زیبای شعر آمیخته شده و طالبان کمال را سیراب می‌سازد.

با توجه به مطالب فوق و ضرورت شناخت نفس، موضوع «مبارزه‌ی با نفس از زبان مولوی» انتخاب گردید و در این کتاب سعی بر این است که نوع نگاه‌ مولوی به نفس و توصیف و تعریف آن و همچنین شیوه‌های مبارزه و کنترل و استفاده‌ی درست و بجا از نیروهای نفسانی بیان ‌شود.

در نگارش کتاب، تمام سعی و همت خود را به کار بردم تا همه‌ی آثار نظم و نثر مولوی را بررسی کنم، اگرچه وسعت آثار وی بسیار زیاد بوده و شامل مثنوی معنوی (بیست و شش هزار بیت) و کلیات دیوان شمس (بیش از سی و شش هزار بیت) و سه اثر منثور فیه ما فیه، مجالس سبعه و مکتوبات می‌شود، کار بسیار دشواری بود، ولی شوق به انجام چنین کاری و همچنین جاذبه‌ی کلام معنوی مولانا، سختی راه را هموار کرد تا کار به سرانجامی رسید.

راه بررسی موضوع نفس در کتاب مثنوی، با توجه به نگارش شروح مختلف بر این کتاب، به نسبت هموارتر بود و برای فهم معانی ابیات و تحلیل کلام و مضمون سخن مولانا، از کتب متعددی استفاده شد که از میان آنها می‌توان به شرح مثنوی شریف مرحوم فروزانفر و به ویژه شرح جامع مثنوی استاد کریم زمانی اشاره کرد که بسیار مفید واقع شد، چرا که ایشان با نثری روان و ساده به توضیح مطالب پرداخته‌اند، اما کار صعب و دشوار در باب کتاب عظیم دیوان شمس بود چون که شروح چندانی بر این کتاب نگاشته نشده و با توجه به کثرت ابیات، کاری بس دشوار و طولانی بود که با یاری خداوند و کمک معنوی مولانا این امر میسّر شد.

در نگارش کتاب سعی بر این بوده که از نثری ساده و روان برای بیان مطلب استفاده شود تا درک مفاهیم راحت‌تر شود و کتاب متعلق به قشر خاصی نباشد و عموم مردم از شهد کلام دلنشین مولوی، بهره‌مند شوند و توصیه‌ها و تجارب این عارف واصل را در باب کنترل و مبارزه‌ی نفسانی بشوند و در زندگی خویش به کار برند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
845.۰۰ بایت
تعداد صفحات
171 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۴۲:۰۰
نویسندهسیدمهدی پرپینچی
ناشرمهرگان دانش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۴۵.۰۰ بایت
۱۷۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مبارزه با نفس از زبان مولوی
مبارزه با نفس از زبان مولوی
سیدمهدی پرپینچی
مهرگان دانش
0
(بدون نظر)
15,000
تومان