0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ایگو دشمن است
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب ایگو دشمن است

استراتژی‌هایی برای غلبه بر نفس برای بهتر کردن خود
درباره ایگو دشمن است

انسان از گذشته تا کنون سودای جاه‌طلبی‌ها و موفقیت‌های بزرگی را در سر داشته است. گاهی با روش‌های منطقی با زحمت و پشتکار در پی تحقق بخشیدن به خواسته‌هایش می‌رود و پیروز می‌شود؛ گاهی هم موانعی بر سر راهش قرار می‌گیرد که او را از کامیابی بازمی‌دارد. پس به دنبال فرشته‌ی نجاتی می‌گردد تا کمکش کند؛ نیرویی ماورایی و شکست ناپذیر که دستش را بگیرد و تا اوج قله‌های موفقیت ببرد. اینجاست که ایگو از کمین‌گاه خود خارج می‌شود و در لباس یک ناجی رهایی بخش خود را نمایان می‌کند. راه حل‌هایی جلوی پایمان می‌گذارد، تعریف و تمجیدهایی می‌کند و دروغ‌های شیرینی سرهم می‌کند که ما را شیفته و دلباخته‌ی خودش می‌کند و ما سر تعظیم در مقابلش فرود می‌آوریم.

ایگو در گوش‌مان زمزمه می‌کند که نیروی مطلق و بی‌پایانی در درون ماست و چاره‌ی تمام مشکلات دنیا خودمان هستیم، چون از همه برتریم و لایق‌ترین و شایسته‌ترین انسان جهان هستیم. ما از باور این حرف‌های فریبنده و شیرین لذت می‌بریم و در نتیجه با این که می‌دانیم چنین نیستیم، چشم‌هایمان را روی واقعیت‌ها می‌بندیم و برای رسیدن به خواسته‌هایمان گوش به حرف‌های او می‌سپاریم و اوامرش را اطاعت می‌کنیم. البته به موفقیت هم می‌رسیم، موفقیتی پر از کینه و نفرت از تمام کسانی که در راه رسیدن به هدف به دستور ایگو اذیتشان کردیم و روح و جسم‌شان را شکنجه دادیم. سرانجام روزی چشم باز می‌کنیم و خود را در قعر چاهی می‌بینیم که با دست‌های خودمان و به امر او برای خود کنده‌ایم و تمام دستاوردها و موفقیت‌هایمان بر سرمان آوار می‌شوند. وقتی کار به اینجا رسید دوباره سروکله‌ی ایگو، همان کسی که روزی فرشته‌ی نجاتمان شده بود، پیدا می‌شود، ولی این بار به جای کمک کردن، گوشه‌ای می‌ایستد و با خنده‌های شیطانی‌اش حماقت ما را به سخره می‌گیرد و تحقیرمان می‌کند. اینجاست که می‌فهمیم ایگو این ناجی ظاهرفریب و دروغین، همان نفْس اهریمنی درون ماست که هدفی جز بیدار کردن نیمه‌ی تاریک وجودمان برای نابودی دنیای درون و بیرون وجودمان ندارد.

حال چه می‌توان کرد؟ آیا هیچ راه نجانی وجود ندارد؟ آیا برای موفق شدن، کاری جز سر سپردن به هوای نفْس از دست ما ساخته نیست؟ البته که هست! تنها راه نجات، خود تو هستی! به شرط آن که آوارها را کنار بزنی و غلبه بر نفْس را یاد بگیری.

در این کتاب با سرگذشت انسان‌هایی آشنا می‌شوی که در راه رسیدن به هدف، همه چیزشان را فدای نفْسشان کردند و برده‌ی گوش به فرمان ایگو شدند. از کسانی که شاید تاکنون اسم‌شان را نشنیده باشی گرفته تا افرادی که نام و آوازه‌شان در همه جای جهان پیچیده است. قدرتمندان و بزرگانی که حتی تصور شکست‌های تحمل ناپذیرشان برایت سخت است و شاید باورت نشود کسی را که عمری الگوی زندگی‌ات قرار داده‌ای، چطور روزی تسلیم خواسته‌های نفسانی‌اش شده و دست به چه کارهایی زده است. البته فقط عده‌ای از آنها توانستند بر این دشمن درونی غلبه کنند و آن را شکست بدهند. با خواندن این کتاب می‌توانی از سرنوشت پر فراز و نشیب آنها درس‌های بزرگی بگیری. درس‌هایی که ناجی واقعی تو هستند و در راه غلبه بر دشمن درونت تو را یاری خواهند کرد.

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
846.۰۰ بایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهرایان هالیدی
مترجمسولماز موثق
ناشرنشر یوشیتا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Ego is the enemy
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۰۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۴۶.۰۰ بایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
100 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3
(1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
30,000
٪30
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ایگو دشمن است
٪30
ایگو دشمن است
استراتژی‌هایی برای غلبه بر نفس برای بهتر کردن خود
نشر یوشیتا
3
(1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
30,000
٪30
21,000
تومان