0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اول خودت را دوست داشته باش
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب اول خودت را دوست داشته باش

اعتماد به‌ نفس خود را در ۳۰ روز بالا ببرید؛ چگونه بر عزت‌ نفس پایین، اضطراب، استرس، احساس ناامنی‌ و نداشتن اعتماد به‌ نفس غلبه کنیم؟
نویسنده:
مارک رکلاو
درباره اول خودت را دوست داشته باش

در این کتاب می‌خواهم راجع ‌به موضوع بسیار مهمی با شما صحبت کنم: عزت‌نفس!

داشتن عزت‌نفس بر تمام جنبه‌های زندگی ما تأثیر دارد: روابط ما با دیگر افراد، سطح اعتماد به‌نفس‌مان، موفقیت شغلی‌مان، خوشحالی‌مان، آرامش درونی‌مان و موفقیتی که قصد داریم در آینده به آن دست پیدا کنیم. علاوه‌ بر این‌ها، نداشتن عزت‌نفس، نه تنها از لحاظ فردی، بلکه از لحاظ اجتماعی، عامل اصلی بسیاری از ناهنجاری‌های روانشناختی است.

در طول سال‌ها کار بالینی، با اشخاص زیادی سر و کار داشته‌ام که پیشرفت شگرفی داشته‌اند و تنها با ایجاد یک تغییر در زندگی فردی و اجتماعی خود، به بزرگترین اهداف‌شان رسیده‌اند: بالا بردن عزت‌نفسشان.

اشخاصی که عزت‌نفس پایینی دارند، به احتمال خیلی زیاد در انتخاب شریک زندگی، دوست، پروژه‌ی کاری یا شغل خود تصمیمات اشتباهی می‌گیرند. این افراد با انگیزه‌ی پایینی که دارند، احتمال دستیابی به اهدافشان کم است و عملکرد پایینی دارند. این دسته از افراد، اگر به موفقیت و اهدافشان برسند، توان لذت بردن از آن را ندارند. نیاز مداوم برای مورد تأیید قرار گرفتن توسط دیگران، باعث وابستگی زیاد ‌آن‌ها به نظرات دیگران می‌شود و همواره در شرایط مختلف، احساس قربانی بودن دارند. این افراد معمولاً نسبت به خود سختگیر و انتقادناپذیر هستند. عزت‌نفس پایین منجر به اضطراب ناسالم، افسردگی و دیگر علائم مربوط به اختلالات روان‌تنی مانند بی‌خوابی می‌شود.

البته صحبت من به صورت کلی است و این موارد در هر شخص متفاوت است و باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد. به طور عمده، این ویژگی‌ها معمولاً در کسانی که عزت‌نفس پایینی دارند، دیده می‌شود.

از سوی دیگر، کسانی که از عزت‌نفس بالا برخوردارند، به خودشان اعتماد دارند. این اشخاص به خود این فرصت را می‌دهند که بدون داشتن حس گناه، اشتباه کنند. ‌آن‌ها همیشه به‌دنبال شیوه‌‌های جدید برای یادگیری و فرصت‌های رشد و پیشرفت هستند. آن‌ها حتی زمانی که از طرف دیگران مورد انتقاد قرار می‌گیرند، برای خودشان ارزش قائلند و نگرش مثبتی نسبت به خود و دیگران دارند. در پذیرش ضعف‌ها، اشتباهات و آسیب‌پذیری‌هایشان، احساس ناخوشایندی ندارند و کاملاً در لحظه‌ی حال زندگی می‌کنند. داشتن عزت‌نفس سالم، اساساً به معنی رضایت از خود و باورداشتن به این است که شما لایق تمام چیزهای خوب زندگی هستید.

-مقدمه کتاب-

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
645.۰۰ بایت
تعداد صفحات
162 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۴:۰۰
نویسندهمارک رکلاو
مترجمزینب پهلوان
ناشراندیشه آگاه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Love Yourself First
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۶/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۴۵.۰۰ بایت
۱۶۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بسیار شکیل اموزنده ای کاش این فایلهای صوتی کاملتر و فشرده تر اراعه میشد در هر صورت سپاس و یک جهان تشکر از عوامل یا حق

5
(1)
39,900
٪50
19,950
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اول خودت را دوست داشته باش
٪50
اول خودت را دوست داشته باش
اعتماد به‌ نفس خود را در ۳۰ روز بالا ببرید؛ چگونه بر عزت‌ نفس پایین، اضطراب، استرس، احساس ناامنی‌ و نداشتن اعتماد به‌ نفس غلبه کنیم؟
اندیشه آگاه
5
(1)
39,900
٪50
19,950
تومان