0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کفش باز
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کفش باز

(خلاصه کتاب)
نویسنده:
فیل نایت
درباره کفش باز

- خلاصه‌ی برترین کتاب‌های دنیا:

جهان حاضر و سبک‌های زندگی امروزی، فرصت کتاب‌خوانی بسیاری از افراد را محدود کرده. اما عشق به کتاب‌ها و احساس نیاز به مطالعه، چیزی نیست که مشغله‌های زیاد و فراغت‌های کم بتوانند از ذهن و دل ما پاک کنند. تعداد کتاب‌هایی که باید بخوانیم یا دوست داریم آن‌ها را مطالعه کنیم، آن‌قدر زیاد است که می‌توان گفت یک زندگی مجزا مختص خواندن و گوش کردن می‌طلبد. یکی از راه‌حل‌های گریز از این شرایط و ماندن روی ریل مطالعه، کتاب‌های خلاصه است. خواندن یا شنیدن این‌دست کتاب‌ها چند فایده دارد. اول آن‌که زمان کمی از ما می‌گیرد و حتی می‌شود برخی از زمان‌های مُرده را با آن‌ها مفید گذراند. دوم این‌که در خلاصه‌ کردن کتاب‌ها کوشیده می‌شود که هیچ نکته‌ی مهم یا مطلبی اساسی از کتاب اصلی جا نماند. به این صورت، مخاطب شِمایی کلی از کتاب به دست می‌آورد که گاه برایش کفایت می‌کند و گاه او را به مطالعه‌ی نسخه‌ی کتاب وامی‌دارد. فایده‌ی سوم این کتاب‌ها این است که مخاطب دیگر می‌داند با چه اثری مواجه است و خلاصه‌ی کتاب‌ها می‌تواند او را در انتخاب آن‌که نسخه‌ی کامل کدام کتاب را مطالعه کند، یاری دهد. نشر صوتی آوانامه بر آن است تا با تولید نسخه‌ی صوتی خلاصه‌ی مجموعه‌ای از بهترین کتاب‌ها، به مخاطبانش کمک کند وقت‌های کوتاه خود را با مطالعه سپری کنند.


- بنیان‌گذار شرکت نایکی:

«فیلیپ همپسون نایت» تاجر، کارآفرین و خیّر آمریکایی است که سال ۱۹۳۸ در اورگن متولد شده. فیل نایت را بیش از هرچیز با بنیان‌گذرای شرکت بزرگ و معروف «نایکی» می‌شناسند. اما او علاوه بر این، مؤسس و مالک یک استودیوی انیمیشن نیز است که «لایکا» نام دارد. نایت دانش‌آموخته‌ی تجارت از دانشگاه استنفورد است. موفقیت و جهان‌گیری برند نایکی، این تاجر را به ثروت هنگفتی رسانده که او همواره بخشی از درآمدش را به دانشگاه بهداشت و علوم اورگن اهدا می‌کند. تخمین می‌زنند که کمک‌های مالی نایت از دو میلیارد دلار هم عبور کرده است. او تدریس حسابداری در دانشگاه ایالتی پورتلند را هم در کارنامه دارد. او سال ۲۰۱۶ زندگی‌نامه‌ی خود را با عنوان «Shoe Dog» منتشر کرد. این کتاب که در ایران با عنوان «کفش‌باز» شناخته می‌شود، داستان شرکت نایکی را از ابتدای تأسیس آن، تا دردسرهای فزاینده و موفقیت هنگام انتشار عمومی این شرکت در بازار بورس دنبال می‌کند. این داستان، بینشی در مورد اوایل کار شرکت نایکی، زنانی که «روبان آبی» نامیده می‌شد و شخصیت‌ها، فرهنگ و تصمیماتی که باعث شد شرکت نایکی به شکل امروزی خود درآید را ارائه می‌دهد. استقبال کتاب در آمریکا، ابتدا آن را در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار داد و سپس توجه مترجمانی از سراسر جهان را جلب کرد و چندی بعد، مخاطبانی از سراسر جهان به مطالعه‌ی زندگی‌نامه‌ی فیل نایت در زبان‌های مختلف پرداختند.


- قصه‌های برند نایکی:

امروزه به‌آسانی نمی‌توان کسی را یافت که لوگوی «نایکی» را نشناسد یا نام آن به گوشش نخورده باشد. اما بدیهی است که این آشنایی و بزرگی یک روزه یا ناگهانی رخ نداده. اتفاقات بسیاری دست‌به‌دست هم داده‌اند که این برند، به جایی که امروزه در آن ایستاده، برسد و چه کسی بهتر از بنیان‌گذار این شرکت برای تعریف آن‌چه بر او و برند بزرگش گذشته است؟ «کفش‌باز» بیش از آن‌که زندگی‌نامه‌ی بنیان‌گذار نایکی باشد، مجموعه‌ی خاطرات شرکت نایکی از قول مؤسس آن است. فیل نایت این کتاب را به دو بخش تقسیم کرده است. بخش اول داستان، شرکت نایکی را طی سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۵ دنبال می‌کند. این بخش، جزئیات آزمون و خطا و معضلات یک شرکت کوچک را شامل می‌شود که به‌سرعت رشد می‌کند. هرچند در ادامه‌ی مسیر، موفقیت به مسئولیتی سنگین تبدیل می‌شود و در نتیجه‌ی رشد سریع و محبوبیتی که نایکی در سال ۱۹۷۵ به دست آورده، مسائل تازه‌ای برای نایت و همکارانش مطرح می‌شود. این‌جاست که بخش دوم کتاب آغاز می‌شود و به تثبیت نایکی در میان برترین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی پوشاک ورزشی، نگاهی می‌اندازد و با عرضه‌ی عمومی شرکت نایکی در بازار بورس، به اوج خود می‌رسد.


- مینی‌بوک کفش‌باز:

کتاب صوتی «کفش‌باز» اثر «فیل نایت» سومین اثر از مجموعه‌ی «خلاصه‌ی برترین کتاب‌های دنیا» است که طی همکاری نشر صوتی آوانامه و «نشر مات» تولید و منتشر شده است. ترجمه‌ی اثر بر عهده‌ی «مهدیه شعبانی فقفوری» بوده و خوانش آن را «سلمان ظاهری» انجام داده است. پیش از این نسخه‌ی صوتی دو مینی‌بوک «بیندیشید و ثروتمند شوید» و «هنر ظریف بی‌خیالی» از این مجموعه تولید شده‌اند و در آینده‌ی نزدیک، آوانامه کتاب‌های بیشتری از این مجموعه را صوتی خواهد کرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
96.۵۳ کیلوبایت
مدت زمان
۰۱:۴۲:۵۳
نویسندهفیل نایت
مترجممهدیه شعبانی فقفوری
راویسلمان ظاهری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۶/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۶.۵۳ کیلوبایت
۰۱:۴۲:۵۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.3
(3)
30,000
٪30
21,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کفش باز
٪30
کفش باز
(خلاصه کتاب)
آوانامه
3.3
(3)
30,000
٪30
21,000
تومان