0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چهره ی سگ هنرمند در جوانی

معرفی، خرید و دانلود کتاب چهره ی سگ هنرمند در جوانی

نویسنده:
دیلن تامس
درباره چهره ی سگ هنرمند در جوانی

مطالعه زندگی‌نامه نویسندگان معروف و به نام می‌تواند به شما دید وسیع‌ترین نسب به داستان یا ناداستانی بدهد که می‌خوانید. سیر رشد و مسیری که نویسنده هرکتابی طی کرده است،‌ دوران کودکی و البته مشکلاتی که پشت سر گذاشته است همه‌گی می‌تواند در انتخاب ژانر و نوع قلم آن موثر باشد و تاثیر را نیز بر روی خواننده هم داشته باشد. زمانی که یک رمان می‌خوانید و نویسنده داستان را به خوبی می‌شناسید احتمالا نه تنها لذت بیشتری می‌برید که درک بالاتری نیز نسبت به اتفاقات درون متاب خواهید داشت. کتاب چهره سگ هنرمند در جوانی اثر دیلن توماس زندگی نامه یک شاعر مدرن است. کسی به جز خود نویسنده.


کتاب چهره سگ هنرمند در جوانی درمورد چیست؟

زمانی که نام این کتاب را می‌شنوید در ابتدا کتاب چهره مرد هنرمند در جوانی در ذهنتان تداعی می‌شود؛ کتابی به قلم جیمز جویس. از آن‌جایی داستان شباهت‌های فاحشی با کتاب دوبلینی‌های همین نویسنده دارند، این گمان می‌رود که تامس برای نام این کتاب کمی تقلب کرده است اما به گفته خود نویسنده تنها دلیل انتخاب این نام جذابیت آن برای فروش بیشتر بوده است. کتاب چهره سگ هنرمند در جوانی فضایی مملو از شوخ‌طبعی دارد که قدرت قلم کمدی نویسنده را نشان می‌دهد. داستان رواین زندگی شاعری از کودکی تا زمان مرگ آن در جوانی است.

منتقدان این کتاب بر این باورند که خواننده این کتاب، ظهور یک کودک را از حوزه تخیل و لذت‌های پنهانی به دنیای بزرگسالان دنبال می‌کنند و در تمام مراحلی که این کودک درد، رنج، ترحم و وقار را تجربه می‌کند با او هم قدم هستند. داستان‌های این کتاب تصویری منسجم از رشد ذهن یک شاعر را از کودکی، نوجوانی و جوانی ارائه می‌دهد.

همان‌طور که در بالتر هم به آن اشاره شد نویسنده تاثیر پذیری اثر خود را از کتاب چهره مرد هنرمند در جوانی را رد می‌کند اما معتقد است که شکل دادن برخی داستان‌ها الهام گرفته شده از کتاب دوبلینی‌ها بوده است.

کتاب با داستان هلو (The Peaches) آغاز می‌شود و روابط خانوادگی شخصیت اول را معرفی می‌کند. مادری مهربان که در یک مزرعه کار می‌کند، عموی دائم مست و عمه‌ای که کاری از دستش برای بهبود اوضاه برنمیاد.


دلین توماس، نویسنده،‌ گوینده و شاعر مدرن دهه ۱۹۱۰

دیلن مارلایس توماس (۲۷ اکتبر ۱۹۱۴ – ۹ نوامبر ۱۹۵۳) شاعر و نویسنده ولزی بود که از دیگر آثار او می‌توان به اشعار «آرام به آن شب خوب نرو» و «و مرگ هیچ سلطه‌ای نخواهد داشت» و همچنین "بازی برای صداها" Under Milk Wood اشاره کرد.  او همچنین داستان‌ها و برنامه‌های رادیویی مانند کریسمس کودکی در ولز و پرتره هنرمند به عنوان یک سگ جوان نوشت. او در طول زندگی بسیار محبوب شد و پس از مرگش در سن ۳۹ سالگی در شهر نیویورک همچنان محبوبیت خود را حفظ کرد.

توماس در سال ۱۹۱۴ در سوانسی، ولز به دنیا آمد. در سال ۱۹۳۱، زمانی که فقط ۱۶ سال داشت، مدرسه را رها کرد تا خبرنگار روزنامه ساوت ولز دیلی پست شود. بسیاری از آثار او در دوران نوجوانی به چاپ رسید. در سال 1۱۹۳۴، انتشار "نور می‌شکند جایی که هیچ خورشیدی نمی‌تابد" توجه جهان ادب را به خود جلب کرد. توماس زمانی که در لندن زندگی می‌کرد، با کیتلین مکنامارا آشنا شد. آنها در سال ۱۹۳۷ ازدواج کردند و صاحب سه فرزند به نام های Llewelyn، Aeronwy و Colm شدند.

وی در سال ۱۹۵۱ برای کار بر روی فیلمی به درخواست شرکت نفت ایران انگلیس به ایران آمد و در این سفر با ابراهیم گلستان ملاقات داشت. در نوشته‌هایی که از آن سفر از این نویسنده به جای مانده است، خشم او از فقر حاکم بر ایران مشخص می‌شود. ان فیلم هرگز ساخته نشد.

توماس در چهارمین سفر خود به نیویورک در سال ۱۹۵۳ به شدت بیمار شد و به کما رفت. او در ۹ نوامبر ۱۹۵۳ درگذشت و جسدش به ولز بازگردانده شد. در ۲۵ نوامبر ۱۹۵۳، او را در حیاط کلیسای سنت مارتین در Laugharne، Carmarthenshire به خاک سپردند.

اگرچه توماس منحصرا به زبان انگلیسی می‌نوشت، اما او به عنوان یکی از مهم‌ترین شاعران ولزی قرن بیستم شناخته شده است. او همچنان در بین مردم محبوبیت بسیاری دارد.


در بخشی از کتاب چهره سگ هنرمند در جوانی می‌خوانیم

عمو روی صندلی مخصوصش نشست که سریری شکسته بود برای شاعری ورشکسته. پیپش را روشن کرد، پاهایش را دراز کرد و دود پیپش را به سمت سقف فرستاد.

آنی گفت: ممکن بود بدجوری سرما بخوره

عمو خودش را میان دودها پنهان کرده بود و آنی درواقع با پس سرش حرف میزد. گربه پاورچین پاورچین برگشت. من که شامم را تمام کرده و سر میز بودم در جیب‌های کتم یک بطری خالی و کوچک و یک بادکنک سفید پیدا کردم. آنی به آرامی گفت: بدو برو تو تختت عزیزم.

گفتم میشه قبلش برم به خوک‌ها سر بزنم؟

آنی گفت: فردا این کار رو بکن عزیزم.

به عمو جیم که برگشت و از میان دود لبخند و چشمک تحویلم داد شب بخیر گفتم، آنی را بوسیدم و شمعم را روشن کردم.

شب بخیر

شب بخیر

شب بخیر

از پله‌ها بالا رفتم. هرکدام از پله‌ها صدای متفاوتی داشت. خانه بوی چوب پوسیده،‌ نا و احشام میداد. با خودم فکر کردم که تمام عمرم را صرف گذر از راهروهای طولانی و نمناک کرده‌ام و بالا رفتن از پله‌ها در تاریکی،‌ آن هم به تنهایی

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب چهره سک هنرمند در جوانی

اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید، کتاب زیر نیز می‌توانند برای شما جالب توجه باشند؛

ü    زمستان در سوکچو اثر الیزا سوا دوسپن

ü    غول مدفون اثر کاروئو ایشی گورو

ü    عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل

ü    کتاب بیگانه از البرت کامو



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۵ مگابایت
تعداد صفحات
183 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۶:۰۰
نویسندهدیلن تامس
مترجم علی صاحب الزمانی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Portrait of the artist as a young dog,
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۵ مگابایت
۱۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
3
(2)
60,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چهره ی سگ هنرمند در جوانی
چهره ی سگ هنرمند در جوانی
دیلن تامس
نشر چشمه
3
(2)
60,000
تومان