0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حلقه
٪10

معرفی، خرید و دانلود کتاب حلقه

کمدی در سه پرده
نویسنده:
سامرست موآم
ناشر:
نشر نی
درباره حلقه

کتاب حلقه نوشته سامرست موام، یک نمایش‌نامه کمدی-درام است که در سال ۱۹۲۱ و در سه پرده روی صحنه نمایش رفت. این کتاب داستان زندگی زنی است که با نگاهی به گذشتگان در تلاش است تا از همسر خود جدا شود و با مرد دیگری به زندگی بپردازد. داستان بسیار هیجانی است و پایان‌یندی جذابی دارد. این نمایش‌نامه را می‌توان یکی از چالش‌ برانگیزترین نوشته‌های موام دانست که نقدهای متفاوتی نیز دریافت کرده است. نویسنده در این کتاب از طنز سیاه نیز استفاده کرده است. این طنز سیاه باعث می‌شود که کتاب جذاب‌تر و خواندنی‌تر شود. در واقع سنت‌شکنی انجام شده توسط موام را می‌توان عامل علاقه یا بی‌علاقگی نسبت به این نمایش‌نامه دانست. این کتاب توسط زهرا رزاقی ترجمه و توسط انتشارات نی به بازار عرضه شده است.

درباره نویسنده

ویلیام سامرست موآم (زادهٔ ۲۵ ژانویه ۱۸۷۴ - درگذشتهٔ ۱۶ دسامبر ۱۹۶۵)، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، و داستان‌نویس برجسته انگلیسی بود. موآم در پاریس از پدری انگلیسی و مادری هلندی متولد شد. او در مدرسه‌های انگلستان تحصیل کرد و در دانشگاه کالج لندن پزشکی خواند. پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان پزشک در مالایا و سیلان کار کرد. در سال ۱۸۹۷، اولین رمان خود به نام «لیزای لمبث» را منتشر کرد. موآم در طول زندگی خود بیش از ۴۰ رمان، ۱۰ مجموعه داستان کوتاه، ۲۴ نمایشنامه، و دو کتاب خاطرات منتشر کرد. آثار او به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند. وی یکی از نویسندگان برجستهٔ سبک رئالیسم بود و در آثار خود به موضوعاتی مانند عشق، مرگ، و تنهایی می‌پرداخت. آثار او اغلب دارای پایان‌های غم‌انگیز و تأمل‌برانگیز هستند. از جمله نوشته‌های وی می‌توان به پرواز در تنهایی و مقام رسمی اشاره کرد.

چرا باید کتاب حلقه را بخوانیم؟

نمایش‌نامه "حلقه" یک رمان کمدی-درام جذاب و تأمل‌برانگیز است. این کتاب داستانی جذاب و گیرا دارد که خواننده را تا پایان کتاب مجذوب خود می‌کند. یکی از نقاط قوت کتاب، شخصیت‌پردازی خوب آن است. شخصیت‌های کتاب به خوبی پردازش شده‌اند و خواننده می‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند. کتاب "حلقه" یک رمان کمدی-درام خوب است که ارزش خواندن را دارد. این کتاب داستانی جذاب و گیرا دارد که با پایان‌بندی شگفت‌انگیز خود مخاطب را تا مدت‌ها میخکوب خواهد کرد.

در بخشی از کتاب حلقه می‌خوانیم

صحنه اتاق پذیرایی دل‌بازی در عمارت استن اِدی است. نقاشی‌های نفیسی به در و دیوار آویخته‌اند و اتاق با مبلمان جورجی چیده شده است. عمارت استن اِدی با عکس‌های بسیار زیبایی در مجلۀ معروف کانتری لایف هم معرفی شده است. خانه‌ نیست، قصر به حساب می‌آید، و صاحبش به داشتن آن افتخار می‌کند و هیچ‌چیز در این اتاق نیست که اصالت و قدمت نداشته باشد. از پشت پنجره‌های قدی انتهای اتاق منظرۀ زیبای باغ‌های اطراف عمارت نمایان است و این خود یکی از ویژگی‌های این عمارت به شمار می‌آید.

صبح تابستانی دل‌انگیزی است.

آرنولد وارد می‌شود. مردی است حدوداً سی‌وپنج ساله، قد بلند و خوش‌قیافه، با موهای بور و صورت اصلاح‌شده و حساس. قیافه‌اش به روشنفکرها می‌خورد، اما کمی بی‌اعتنایی هم در رفتارش دیده می‌شود. خیلی مرتب لباس پوشیده است. آرنلد (صدا می‌زند.) الیزابت! (به طرف پنجره می‌رود و دوباره صدا می‌زند.) الیزابت! (زنگ را به صدا درمی‌آورد.)

پیشنهادهایی برای علاقمندان به کتاب حلقه

اگر شما نیز از علاقمندان به کتاب حلقه هستید، مطالعه کتاب‌های زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

●     دایی وانیا، آنتوان چخوف

●     غرب غمزده، مارتین مک دونا

●     ننه دلاور و فرزندان او، برتولت برشت





















دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
999.۲۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
125 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۰:۰۰
نویسندهسامرست موآم
مترجمنیما حضرتی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Circle
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۲/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۹۹.۲۳ کیلوبایت
۱۲۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
45,000
٪10
40,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه جهان نمایش
شامل 56 عنوان کتاب
حلقه
٪10
حلقه
کمدی در سه پرده
نشر نی
5
(1)
45,000
٪10
40,500
تومان