0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مردان مریخی، زنان ونوسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

چگونه روابط زناشویی خود را بهبود ببخشیم

نویسنده:
جان گری
درباره مردان مریخی، زنان ونوسی

نقد و بررسی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی نوشته جان گری، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ در زمینه روابط زناشویی است. این کتاب که به بیش از 40 زبان ترجمه شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده، به عنوان راهنمای عملی برای درک تفاوت‌های بنیادی بین زنان و مردان و غلبه بر چالش‌های رایج در روابط ارائه می‌شود. گری در این کتاب با استفاده از تمثیل سیارات مریخ و ونوس، به خوانندگان نشان می‌دهد که چگونه زنان و مردان از نظر عاطفی، روانی و رفتاری با یکدیگر متفاوت هستند. کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی به دلیل ارائه دیدگاهی ساده و کاربردی از روابط زناشویی، به محبوبیت زیادی در میان خوانندگان دست یافته است. بسیاری از خوانندگان این کتاب معتقدند که این کتاب به آنها کمک کرده است تا همسر یا شریک زندگی خود را بهتر درک کنند و روابط خود را بهبود بخشند. کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی به عنوان منبعی ارزشمند برای زوج‌هایی که به دنبال بهبود روابط خود هستند، شناخته می‌شود. این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا تفاوت‌های خود را با طرف مقابل درک کنند، نیازهای عاطفی و روانی یکدیگر را برآورده کنند و با یکدیگر به طور مؤثر ارتباط برقرار کنند. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های روانشناسی حوزه ازدواج، خانواده و زناشویی علاقه دارید حتما به دسته‌بندی ازدواج، خانواده و زناشویی فیدیبو سر بزنید.


جان گری،خالق مردان مریخی، زنان ونوسی

جان گری در 28 دسامبر 1951 در هیوستون، تگزاس متولد شد. گری در اوایل دهه 1980 به عنوان مشاور زوجین فعالیت می‌کرد و در این مدت، شاهد الگوهای رایجی از سوء تفاهم و درگیری بین زنان و مردان بود. این تجربیات او را بر آن داشت تا به مطالعه عمیق تفاوت‌های بین دو جنس بپردازد و در نهایت، کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی را به رشته تحریر درآورد.

جهت مشاهده سایر آثار جان گری کلیک کنید.


چرا کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی را بخوانیم

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی، نویسنده با استفاده از تمثیل سیارات مریخ و ونوس، تشریح می‌کند که چگونه زنان و مردان از نظر عاطفی، روانی و رفتاری با یکدیگر تفاوت‌های بنیادی دارند. این تفاوت‌ها، ریشه در تفاوت‌های بیولوژیکی و اجتماعی بین دو جنس دارد و می‌تواند منجر به سوء تفاهم، درگیری و حتی جدایی در روابط شود. گری در این کتاب زبان‌های عشق مختلفی را که زنان و مردان برای ابراز و دریافت عشق دارند، معرفی می‌کند. با یادگیری زبان عشق طرف مقابل خود، می‌توانید به طور موثرتری محبت خود را به او نشان دهید و نیازهای عاطفی او را برآورده کنید. این امر به افزایش صمیمیت و رضایت در روابط شما کمک می‌کند و از بروز احساسات منفی مانند تنهایی، ناامیدی و خشم جلوگیری می‌کند. گری در این کتاب آموزش می‌دهد که چگونه با طرف مقابل خود به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید. این شامل مواردی مانند گوش دادن فعال، همدلی، بیان واضح احساسات و نیازها و حلّ اختلافات به طور مسالمت‌آمیز می‌شود. ارتباط مؤثر، یکی از مهم‌ترین پایه‌های هر رابطه سالم است و یادگیری مهارت‌های آن می‌تواند به طور چشمگیری روابط شما را بهبود بخشد. گری در این کتاب به بررسی چالش‌های رایجی که در روابط زناشویی وجود دارد، مانند سوء تفاهم، درگیری، حسادت و خیانت می‌پردازد و راهکارهایی برای غلبه بر آنها ارائه می‌دهد. هدف نهایی گری از نوشتن این کتاب، کمک به زوج‌ها برای دستیابی به یک رابطه عاشقانه و پایدار است. با به کارگیری آموزه‌های این کتاب، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه نیازهای عاطفی و روانی یکدیگر را برآورده کنید، با یکدیگر به طور مؤثر ارتباط برقرار کنید و بر چالش‌های موجود در روابطتان غلبه کنید. اگر به دنبال کتابی هستید که به شما کمک کند تا همسر یا شریک زندگی خود را بهتر درک کنید، کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.


در بخشی از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی می‌خوانیم

مردان زمانی که فرصت «نه» گفتن داشته باشند، اشتیاق بیشتری به گفتن «بله» خواهند داشت. اولویّت زن حرف زدن به‌خاطر درک شدن احساسات اوست، در چنین حالتی مرد به اشتباه فکر می‌کند که زن از او راه‌حل می‌خواهد و شروع به ارائه‌ی راه حل می‌کند و وقتی زن باز به درد و دل ادامه می‌دهد مرد فکر می‌کند که حرفش در نظر زن ارزشی ندارد. در اغلب موارد کمک خواستن در نظر مرد ضعف است ولی در نظر زن این‌طور نیست. زنان معیارهای متفاوتی دارند. احساس رضایت آن‌ها از خودشان، بر اساس احساسات، کیفیتِ روابط و ارتباطاتشان شکل می‌گیرد. زنان پیشرفت را در سهیم بودن و رابطه داشتن تجربه می‌کنند. زنان در حینِ درک احساسات و نیازهای هم‌دیگر احساس غرور می‌کنند. مرد با حل مشکل حس بهتری پیدا می‌کند اما زن با صحبت درباره‌ی مشکلات است که آرام‌تر می‌شود. مرد احتیاج دارد در قِبال حمایتش از زن، احساس امنیت کند.

زن‌ها باید به‌ خاطر داشته باشند که انتقاد از مردها و یا دادن توصیه‌های ناخواسته به آن‌ها، به ویژه زمانی که آن‌ها کار اشتباهی انجام داده‌اند باعث می‌شود مرد احساس‌ کند موجودی دوست‌ نداشتنی است و تحت کنترل قرار گرفته‌ است. اگر قرار باشد مرد از اشتباهاتش پند بگیرد، به پذیرش زن بیش‌تر از توصیه‌های او احتیاج دارد. وقتی مرد احساس کند که زن نمی‌خواهد او را اصلاح کند، به احتمال زیاد متقاضی توصیه و راهنمایی او می‌شود.


پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های ازدواج، خانواده و زناشویی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.

زن ها مردها را از دست می دهند،چرا؟ نویسنده جس مک انتشارات البرز

فوت و فن های عشق ورزیدن نویسنده توماس دبلیو مک نایت انتشارات البرز

چرا مردان زنان زیرک را دوست دارند نویسنده شری آرگاوه انتشارات شمشاد


شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
6.۰۳ مگابایت
تعداد صفحات
368 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۶:۰۰
نویسندهجان گری
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرذهن‌آویز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۶.۰۳ مگابایت
۳۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(3)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
مردان مریخی زنان ونوسی
مردان مریخی زنان ونوسی
جان گری

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مردان مریخی، زنان ونوسی
مردان مریخی، زنان ونوسی
چگونه روابط زناشویی خود را بهبود ببخشیم
ذهن‌آویز
5
(3)
40,000
تومان