0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چه اتفاقی برایت افتاد
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب چه اتفاقی برایت افتاد

گفت و گویی هایی درباره ی آسیب روحی، تاب آوری و التیام
درباره چه اتفاقی برایت افتاد

کتاب برایت چه اتفاقی افتاد (What happened to) گفت‌وگویی میان اوپرا وینفری و بروس دی پری است که در آن درباره تاثیر تجربیات کودکان بر زندگی آینده آن‌ها سخن گفته شده است. باید توجه داشته باشیم که آسیب‌های روحی به هیچ عنوان ناراحتی‌هایی موقتی نیستند که با سخنان امیدبخش و توصیه‌های متداول رفع شوند. کاهش اثر آسیب‌های روحی به هیچ عنوان با توصیه‌های موجود در روانشناسی مثبت‌نگر و عامه‌پسند صورت نمی‌پذیرد. در این اثر متوجه می‌شویم که انسان در طول زندگی خود تجارب و رخدادهای گوناگونی را پشت سر می‌گذارد اما تجربه آسیب روحی و تروما اثری عمیق و ماندگار در ذهن انسان دارد.

این اثر به صورت ویژه بر آسیب‌های روحی دوران کودکی تمرکز می‌کند و تاثیرات آن بر رشد شخصیت کودک و رابطه‌اش با جهان بیرون و انسان‌ها را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهد. اثر فوق در ده فصل نوشته شده است. بخش‌های اول به درک از دنیا و محیط اختصاص دارند. در یکی از فصل‌ها با طیف آسیب‌های روحی آشنا می‌شویم و پس از آن به مرحله التیام و درمان آن‌ها می‌رسیم. فصل نهم کتاب به ساختار مغز و سوگیری‌های آن ارتباط دارد و فصل نهایی به تاثیر تجربه تروما در دنیای مدرن و مسئله ارتباط می‌پردازد.

این اثر توسط مریم نفیسی‌راد و انتشارات نسل نواندیش در سال 1401 ترجمه شده است.

درباره نویسندگان

بروس دی. پری (Bruce D. perry) پزشک و پی‌اچ‌دی، روانشناس کودک و عصب‌شناس، مدیریت شبکه عصبی- تربیتی، همکار ارشد آکادمی آسیب روحی کودکان و استادیار روان‌پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو است. او همراه با مایا سالاویتس، کتاب پسری که مانند یک سگ بزرگ شد را منتشر کرده است. یکی دیگر از کتاب‌های این نویسنده زاده شده برای عشق: درباره طبیعت ضروری همدلی نام دارد.

اپرا وینفری (Oprah.Winfrey) از طریق قدرت رسانه‌های اجتماعی، ارتباطی بی‌نظیر با مردمان سراسر جهان برقرار کرده است. او یکی از پرطرفدارترین مجریان در ایالات متحده آمریکا بود و ثروت چشمگیری به علت شهرت خود به دست آورد. او را به عنوان میزبان و تولیدکننده برنامه‌ای با نام خودش می‌شناسند که تاکنون چندین جایزه را به دست آورده و ضمن سرگرم کردن آن‌ها، آگاهی‌شان را افزایش و ارتقاء داده است. بسیاری از افراد به اپرا علاقه بسیار زیادی دارند و او را به عنوان یک رهبر رسانه‌ای جهانی و بشردوست می‌شناسند. اپرا که متولد 29 ژانویه 1954 است در حال حاضر 68 سال دارد و درآمد خالص او 2.5 میلیارد دلار می‌رسد. او در دانشگاه ایالتی تنسی زندگی کرده است و شریک زندگی‌اش استدمن گراهام نام دارد. اپرا در شهر شیکاگو زندگی می‌کند.

چرا کتاب برایت چه اتفاقی افتاد را باید بخوانیم؟

اگر به مباحث مربوط به روانشناسی و روانکاوی کودک و عصب‌شناسی علاقه‌مند هستید خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

این کتاب برای مربیان مدرسه و مهدکودک و خانواده‌ها نیز بسیار مناسب است و می‌تواند دلیل رفتارهای پرخاشگرانه و ناهنجار دانش‌‌آموزان و کودکان را شناسایی کند و آن‌ها برطرف نماید.

این کتاب بسیار جذاب و خواندنی است زیرا لحن گفت‌وگو محور دارد. مباحث مطرح‌شده در اثر فوق کمک‌مان می‌کند تا خود و رفتارهایمان را بهتر بشناسیم و بر تاثیرات منفی گذشته بر خودمان غلبه کنیم.

در بخشی از کتاب برایت چه اتفاقی افتاد می‌خوانیم

در اتاق تاریکی نشستم و از طریق یک آینه یک‌طرفه. گلوریا و دختر سه‌ساله‌اش. نیلی را تماشا کردم. آن‌ها تعامل بسیار خوبی باهم داشتند. گلوریا نسبت‌به ملاقات‌های گذشته. بسیار بیشتر و هماهنگ‌تر. اشاره‌های تیلی را دنبال می‌کرد و ظاهرا هر دو باهم راحت‌تر به نظر می‌رسیدند. در این دو سالی که دیدارهای این دو را مشاهده می‌کردم. تغییرات مثبت زیادی رخ داده بود.

سمت چپ من. مأمور جدید خدمات محافظت از کودکان که پنجمین مأمور در اين دو سال بود. قرار داشت. سمت راستم،  مامایی مادرخوانده کودک بود. سال‌ها بود که مامایی را می‌شناختم. او زنی دوست‌داشتنی با منبع بی‌نهایتی از انرژی مثبت بود. او مادرخواندگی ده‌ها کودک را پذیرفته بود. هرکدام از آن کودکان برای او ویژه بودند و عاشق همه آن‌ها بود. به‌احتمال‌زیاد مامایی بیش از هرکس دیگری درباره آسیب روحی و التیام به من آموخت.

گلوریا در شش سالگی از خانواده‌اش جدا شده بود و هنگام بزرگ شدن در سامانه خدمات محافظت از کودکان. کشمکش و فرازونشیب زیادی داشت.

او از خانه‌ای به خانه دیگر، از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر و از جامعه‌ای به جامعه دیگر منتقل شده بود. گلوریا چند مشکل اساسی و بسیار پیچیده اجتماعی،  احساسی و جسمی مربوط به تجارب آسیب زا داشت. متأسفانه کسی او را به‌درستی درک نمی‌کرد و برداشت‌های بدی از او کرده بودند.

پیشنهادی برای دوستداران کتاب برایت چه اتفاقی افتاد

اگر به موضوعات روانشناسی یا سرگذشت افراد علاقه دارید به شما پیشنهاد می‌دهیم تا آثار زیر را برای مطالعات آینده انتخاب کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۹۲ مگابایت
تعداد صفحات
360 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۰۰:۰۰
نویسندهاپرا وینفری
نویسنده دوم بروس دی پری
مترجم مریم نفیسی راد
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
What Happened to You?
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۹۲ مگابایت
۳۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خیلی خوبیه به عنوان برترین کتاب غیرداستاتی گودریدز هم شناخته شده.مثل یک تراپی تمام اسیبهای روحی و بیرون میکشه تا شفا پیدا کنی.ترجمه هم خیلی روانه.ازاون دست کتابهاست که دلت میخواد بخری بذاری تو کتابخونه ات. اپرا خیلی قشنگ حرف میزنه و کتابشم خیلی قشنگه

5

کتاب خیلی قشنگه با جملات بسیار زیبا

5
(2)
79,900
٪30
55,930
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چه اتفاقی برایت افتاد
٪30
چه اتفاقی برایت افتاد
گفت و گویی هایی درباره ی آسیب روحی، تاب آوری و التیام
انتشارات نسل نواندیش
5
(2)
79,900
٪30
55,930
تومان