0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن

درباره تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن

سخن‌گفتن یک مهارت مهم است که هر انسانی باید به‌خوبی بلد باشد. کتاب تمرین‌های کاربردی برای زیبا سخن‌گفتن به همین منظور نوشته شده است. جودت تلی اوغلو نویسنده‌ی ترکیه‌ای این کتاب را با عنوان اصلی «guzel konusma pratigi» منتشر کرد. این کتاب در ترکیه سرو صدای زیادی به پا کرد و خیلی زود به زبان‌های مختلفی از جمله فارسی برگردانده شد. رؤیا پورمناف این کتاب را ترجمه کرده و انتشارات نسل نواندیش در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی سبک زندگی در دسترس است و می‌توانید آن را روی گوشی موبایل خود داشته باشید.

کتاب تمرین‌های کاربردی برای زیبا سخن‌گفتن یک کتاب مفصل است که در قالب بخش‌های مختلف، این موضوع را بازکرده است. در ابتدای کتاب یک مبحث مهم مطرح شده است و آن هم سخن‌نگفتن است. نویسنده پیش از آنکه زیبا سخن‌گفتن را به خوانندگانش یاد دهد روی این نکته تأکید کرده است که سخن‌نگفتن هم مزایای خاص خودش را دارد و باید یاد بگیریم در چه شرایطی سخن نگوییم.  در ادامه کتاب تلی اوغلو از موقعیت‌های مختلف مانند زندگی روزمره، جلسات کاری، سمینار و ... گفته و اصول حرف‌زدن در هرکدام از این موقعیت‌ها را توضیح داده است. توصیه‌های او بسیار کاربردی هستند. او حتی از طرز ژست‌گرفتن، لباس پوشیدن و استفاده از اکسسوری‌ها صحبت می‌کند و به خواننده یاد می‌دهد تا چگونه به اندازه‌ی کافی گیرایی داشته باشد.

جودت تلی اوغلو کیست؟

Cevdet tellioghlu نویسنده و سخنران مشهور ترک است. او در ترابزون به دنیا آمد و بزرگ شد. برای تحصیلات دانشگاهی به دانشگاه انادولو رفت و لیسانس هنرهای ارتباطی گرفت. او کارشناسی ارشد روابط‌عمومی خود را از دانشگاه مرمره دریافت کرده است. او شغل‌های زیادی داشته است. مدتی مشاور شهردار استانبول بوده و مدتی را در بخش ارتباطات اداره کل ورزش و جوانان گذرانده است. او همچنین در دانشگاه بازرگانی استانبول ارتباطات تدریس می‌کند. او چند کتاب با عناوینی مانند روابط‌عمومی و ارتباطات در مؤسسات دولتی، فروش قطعی و میز سفید نوشته است. تمرین‌های کاربری برای زیبا سخن‌گفتن مشهورترین اثر اوست.

چرا باید کتاب تمرین‌های کاربردی برای زیبا سخن گفتن را خواند؟

  • در این کتاب یاد خواهید گرفت سخن گفتن در مکان‌های مختلف چه تفاوتی باهم دارد. واقعیت این است که هر موقعیتی نیازمند ادبیات و البته زبان بدن مخصوص به خودش است که اگر آن‌ها را بشناسید نتایج بسیار بهتری خواهید گرفت.
  • تمرین‌های کاربردی برای زیبا سخن گفتن به شما کمک می‌کند اعتراض‌کردن را بیاموزید و پاسخ‌دادن در برابر اعتراض را یاد بگیرید. هرکسی ممکن است هنگام صحبت‌کردن دچار اعتراض دیگران شود. حفظ رشته کلام در چنین شرایطی یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید یاد بگیرید.
  • یاد خواهید گرفت به جزئیات بیشتر توجه کنید. ظاهر افراد، نوع استفاده از اکسسوری، زبان بدن، لحن و ... در دریافتی که از سخن افراد ایجاد می‌شود اهمیت زیادی دارد. با خواندن این کتاب یاد می‌گیرید چه در جایگاه شنونده و چه در جایگاه گوینده به این مسائل بیشتر توجه کنید.

بخشی از کتاب تمرین‌های کاربردی برای زیبا سخن‌گفتن

در طی سخنرانی در سمینارهایم متوجه شدم که مشکلات سخن‌گفتن دارای شباهت‌های زیاد هستند؛ یعنی شنوندگان مشکلات مشابه را در سخنرانی کشف می‌کنند؛ به‌این‌ترتیب که با روش‌های متفاوت صحبت را شروع می‌کنید که باعث به‌هم‌خوردن تمرکز شنوندگان می‌شود؛ مانند کلمه‌ی نمی‌دانم چطور باید سخنم را آغاز کنم.

بعد از اتمام، سخنرانی متوجه می‌شوید که در حد درک حاضرین صحبت نکرده‌اید.

سعی می‌کنید توجه شنوندگان را جلب کنید؛ اما موفق نمی‌شوید؛ و برخی اوقات چنان حرکات بیش از حد شما باعث خنده آنها می‌شود که تعجب می‌کنید. اگر اطلاعات کافی نداشته باشید؛ چه‌کار باید بکنید؟ یعنی اگر مجبور شوید بدون آمادگی قبلی شروع به صحبت کنید؛ چه روشی را باید در پیش بگیرید؟ اگر در حین سخن‌گفتن هیجان‌زده شوید؛ برای غلبه بر هیجاناتتان چکار باید بکنید؟ برای این که احساس راحتی کنید و طوری که گوشی روی یک تیغ نشسته‌اید بی‌قرار نباشید؛ چه کار باید انجام دهید؟

در حین سخن گفتن معمولاً وابسته و محدود به متن باقی می‌مانید و نمی‌توانید سرتان را از روی کاغذها بلند کنید به‌این‌ترتیب شانس خود را برای تحت‌تأثیر قراردادن شنوندگان از دست می‌دهید.

چهار پیشنهاد برای خوانندگان کتاب تمرین‌های کاربردی برای زیبا سخن‌گفتن

برای کسانی که این کتاب برایشان کمک‌رسان و مفید بوده، ‌ خواندن کتاب‌های دیگری با این محتوا برای یافتن نکات نو و کاربردی‌تر ضروری است، به همین جهت پیشنهاد زیر ارائه شده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۷ مگابایت
تعداد صفحات
120 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۰:۰۰
نویسنده جودت تلی اوغلو
مترجمرویا پورمناف
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭Guzel konusma pratigi.
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۷ مگابایت
۱۲۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
59,900
٪30
41,930
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن
٪30
تمرین های کاربردی برای زیبا سخن گفتن
جودت تلی اوغلو
انتشارات نسل نواندیش
5
(1)
59,900
٪30
41,930
تومان