0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گاو بنفش

معرفی، خرید و دانلود کتاب گاو بنفش

تجارتتان را با بی همتا بودن دگرگون کنید
نویسنده:
ست گودین
درباره گاو بنفش

یک گاو بنفش چیزی است که هر کسب‌وکاری برای موفقیت داشته باشد. اما گاو بنفش چیست؟ مفهومی که ست گودین در کتاب بسیار معروف و پرفروشش یعنی گاو بنفش به دنیای کسب‌وکار و بازاریابی معرفی کرده است. کتابی که هرکسی که در حوزه کسب‌وکار فعال است باید آن را بخواند

کتاب Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و توانست خیلی سریع جای خود را در بازار پیدا کند. این کتاب تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است و هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. در سال ۲۰۰۹ ویرایش جدیدی از این کتاب در بازار عرضه شده است. یکی از ترجمه‌های فارسی خوب گاو بنفش، ترجمه‌ی بهار صادقیان است که انتشارات نسل نواندیش آن را با عنوان «گاو بنفش، تجارتتان را با بی‌همتا بودن دگرگون کنید» منتشر کرده است و در دسته‌بندی کتاب‌های مدیریت، بازاریابی و فروش در فیدیبو در دسترس است.

موضوع مطرح شده در کتاب ساده است. باید چیز قابل‌توجهی داشته باشید، چیزی که سایر برندها نداشته باشند، چیزی که شما را از دیگران متمایز کند و به مشتریان بگوید که شما باید انتخابشان باشید، درست مانند یک گاو بنفش. هنگامی که به یک مزرعه پر از گاوهای سیاه و قهوه‌ای نگاه می‌کنید آن‌ها تفاوت چندانی باهم ندارند؛ اما زمانی که پای یک گاو بنفش در همین مزرعه وسط باشد توجه‌های زیادی به آن جذب خواهد شد. بیزینس‌های مختلف گاو بنفش خودشان را دارند، برای مثال این وجه تمایز از روزهای آغازین کار دیجی کالا، محتوا بوده است. تولید محتوایی منحصربه‌فرد و کافی که اعتماد بیشتری را به خود جذب کند. اگر قرار باشد هیچ مزیتی به دیگران نداشته باشید دلیلی ندارد در بازار رشد کنید و موفق شوید.

ست گودین کیست؟

ست گادین معلم کسب‌وکار آمریکایی و کارآفرینی است که در سال ۱۹۶۰ متولد شده است. او سابقه‌ی شغلی و تحصیلی جالبی دارد. فلسفه، علوم کامپیوتر و MBA رشته‌های تحصیلی او هستند و او بنیان‌گذار شرکت تبلیغاتی یویودین هم هست. او بنیان‌گذار اسکوئیدو هم بود که بعدها آن را هم فروخت.

او در ابتدا وبلاگ نویسی را شروع کرد و سپس به نوشتن کتاب کودک روی آورد. در ادامه کتا‌ب‌های حوزه کسب و کار از این نویسنده منتشر شدند که بسیاری از آن‌ها به کتاب‌های پرفروشی تبدیل شدند. در ادامه تعدادی از بهترین کتاب‌های او را معرفی می‌کنیم:

سه دلیل برای خواندن کتاب گاو بنفش

دلایل مختلفی برای خواندن کتاب گاو بنفش وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم:

  • افزایش اطلاعات:‌ ست گادین یک کتاب خوب نوشته است. کتابی که چیزهای زیادی درباره‌ی بازاریابی در آن گفته شده است و به کمک آن می‌توانید چیزهای زیادی درباره‌ی کسب و کارهای مختلف یاد بگیرید.
  • خلاقیت را یاد بگیرید: در این کتاب راه‌های مختلفی آمده است که به کمک آن‌ها می‌توانید گاو بنفش خود را پیدا کنید و ایده‌های بیشتری ارائه کنید.
  • کسب‌وکار موفقی داشته باشید: ‌داشتن یک بیزینس موفق بای هرکسی یک رویا است اما گادین می‌گوید اگر نتوانید چیز متفاوتی برای ارائه داشته باشید در رقابت زمین خواهید خورد. او در کتابش این موضوع را از زوایای مختلف بررسی می‌کند و آموزش می‌دهد چگونه بازاریابی کنید.

در بخشی از کتاب گاو بنفش می‌خوانیم

چیزی که بی‌همتاست ارزش بحث کردن دارد؛ ارزش توجه دارد؛ چیزی استثنایی جدید و جالب چیزی مثل گاو بنفش امور خسته‌کننده دیده نمی‌شوند؛ آنها گاوهای قهوه‌ای هستند.
بازاریابی بی‌همتا هنر نمایاندن چیزی است که در محصول یا خدمات شما ارزش توجه کردن دارد بازاریابی را آخرین فن ندانید که دقایق پایانی به کار اضافه می‌شود؛ بلکه درک کنید اگر آنچه پیشنهاد می‌کنید بی‌همتا، نیست قطعاً دیده نخواهد شد.
مجموعه صنایع تلویزیونی رابطه مستقیم بین تقاضای مشتری با تبلیغات تلویزیون و شرکتهای همواره در حال رشدی است که در حیطه سرمایه گذاری روی هزینه های بازاریابی همواره افزایش یابنده ایجاد شده اند.
مشتریان مصرف گرا دیگر نمیدانند چه بخرند ما نیاز خود را داریم چیزهای کمی هستند که میخواهیم و آن قدر مشغولیم که نمیتوانیم زمان زیادی را صرف تحقیق درباره چیزی کنیم که شما برای ارائه آن به ما سخت کار کرده اید.
بخش بازاریابی محصول یا خدمات تقریباً نیمه تمام را دریافت و با صرف هزینه تلاش میکند منافع ویژه آن را به هدفی برای مخاطبان تبدیل کند این شیوه دیگر جواب نمیدهد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب گاو بنفش

گاو بنفش یک کتاب خوب در حوزه‌ی کسب و کار است که می‌تواند دید متفاوتی به شما بدهد. اگر خواندن این کتاب لذت برده‌اید و توانسته است به شما کمک کند کتاب‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید به سراغشان بروید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهست گودین
مترجمبهار صادقیان
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭ ‭Purple cow
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۸۰ مگابایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
سخت‌خوان 💎 (1)
5
ستاره
90 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
10 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1
سخت‌خوان 💎

ترجمه بدی بود. لغت به لغت ترجمه شده و مترجم نتونسته بود مفهوم اصلی رو منتقل کنه. بنظرم به دنبال ترجمه بهتری باشید

4.6
(10)
سخت‌خوان 💎 (1)
69,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گاو بنفش
گاو بنفش
تجارتتان را با بی همتا بودن دگرگون کنید
انتشارات نسل نواندیش
4.6
(10)
سخت‌خوان 💎 (1)
69,900
تومان