0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روانشناسی ورزشی به زبان ساده

معرفی، خرید و دانلود کتاب روانشناسی ورزشی به زبان ساده

درباره روانشناسی ورزشی به زبان ساده

معمولا باور عمومی بر این است که توانایی ورزشکاران تنها به بدنشان بستگی دارد اما در روانشناسی ورزشی به زبان ساده بیان می‌شود که ذهن و روان ورزشکاران نیرویی بیشتر و قوی‌تر از بدن است. این ذهن است که با توانایی‌های بینظیر خود، حتی بر عملکرد بدن نیز تاثیر می‌گذارد.

کتاب روانشناسی ورزشی به زبان ساده بر تاثیر روانشناسی در ورزش و ورزشکاران تاکید دارد. در ورزش قدرت جسم اهمیت دارد اما اگر فرد دچار یک گره روحی و ذهنی باشد آیا تمرکز لازم برای فعالیت بدنی را نیز دارا است؟ حفظ قدرت بدنی و ذهنی لازمه‌ی ورزش است. همانطور که سرسختی بدنی لازم است ،سرسختی ذهنی نیز جایگاه مهمی دارد. کتاب روانشناسی ورزشی به زبان ساده با قلم دکتر فرشاد نجفی‌پور توسط انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسیده است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته بندی روانشناسی، به دیگر کتاب‌های حوزه سلامت جسم و روان در فیدیبو دسترسی داشته باشید.

با فرشاد نجفی‌پور بیشتر آشنا شویم

فرشاد نجفی پور روانشناس و متخصص مطرح ایرانی هستند که تا کنون بیش از 80 عنوان کتاب و 300مقاله معتبر در حوزه روانشناسی منتشر کرده‌ است. دکتر نجفی ‌پور دارای بیش از 20 سال سابقه در حوزه مشاوره خانواده است. او در سال 1345 در شهر تهران به دنیا آمده است. شما می‌توانید بعضی از کتاب‌های چاپ شده از این روانشناس را در زیر مشاهده کنید:

پنج دلیل برای اینکه چرا باید کتاب روانشناسی ورزشی به زبان ساده را بخوانیم

به عنوان یک ورزشکار یا مربی فکر می‌کنید چه عواملی باعث بهبود راندمان کارتان می‌شود؟ آیا تنها تمرین از نظر شما کافی است؟ در ورزش نیز مانند هر فعالیت دیگری به تمرکز و ذهنی آرام نیاز داریم تا بتوانیم حریف خود را شکست بدهیم و برای رسیدن به این میزان از تمرکز قطعا راه‌حل‌هایی وجود دارد. کتاب روانشناسی ورزشی به زبان ساده به ما کمک می‌کند تا:

  • تمرکز بیشتری در تمرینات و مسابقات داشته باشیم.
  • با انجام تمرینات و راه‌حل‌های ارائه شده، به قهرمانی نزدیک‌تر شویم.
  • اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم و با انرژی بیشتری به هدف خود فکر کنیم.
  • به عنوان یک مربی، ارتباط موثرتر و بهتری را با شاگردان خود برقرار کنیم.
  • با اخلاق حرفه‌ای و به دور از غرور و گستاخی به عنوان یک ورزشکار در مسابقات حضور پیدا کنیم.

در بخشی از کتاب روانشناسی ورزشی به زبان ساده می‌خوانیم:

انگیزه واقعی یک نوع بیشتر نیست و آن هم انگیزه درونی است. مردم و شرایط می‌توانند ما را برانگیزند. اما انگیزه پایدار فقط درونی است. خودانگیزی که همان انگیزه ما و انتخاب‌های ما براساس همین انگیزه است، کاملا به خودمان بستگی دارد.

اعتماد به نفس نقشی موثر در پیروزی دارد و در واقع یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک ورزشکار است. درست است که استعداد و آمادگی فرد نقشی به سزا در پیروزی دارد اما بدون اعتماد به نفس هیچ یک از این دو کارساز نخواهند بود.

زمانی که می‌خواهیم رقابت کنیم، ممکن است سریع هیجان‌زده شویم. مسئله اینجاست که اگر اجازه دهیم احساسات بر ما غلبه کنند، بازی بدتری خواهیم داشت.

با هم‌تیمی‌های خود بگو بخند کنید. با این کار دید شما بازتر می‌شود، هرقدر خنده‌دارتر، بهتر. نمی‌توانید دو احساس را همزمان داشته باشید. هم خوشحال باشید هم عصبانی. به همین دلیل شوخ طبعی ابزاری بسیار قدرتمند برای تغییر حالت روحی است.

یکی از بهترین روش‌های آماده‌سازی ورزشکاران برای رقابت تحت فشار، شبیه سازی رقابت در جلسات تمرینی است. به عبارت دیگر هرچه شدیدتر، بهتر. اگر در هفته پیش‌رو مسابقه‌ی مهمی داریم، بهتر است یک هفته پیش از مسابقه تمرین شبیه سازی را انجام دهیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب روانشناسی ورزشی به زبان ساده

در حوزه روانشناسی و خودشناسی گرایش‌های بسیار متفاوتی وجود دارد و با هر عنوان شغلی، مباحث روانشناسی نیز به صورت تخصصی بیان می‌شوند. ورزش نیز یکی از فعالیت‌هایی است که به عنوان شغل نیاز دارد تا مباحث روانشناسی خاص خود را داشته باشد و شاید به این موضوع زیاد پرداخته نشده باشد. اگر شما به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای و مربی به یک راهنمای تخصصی نیاز دارید، به عناوین زیر سر بزنید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۷ مگابایت
تعداد صفحات
280 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۰:۰۰
نویسنده فرشاد نجفی پور
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۲۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۷ مگابایت
۲۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
75,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روانشناسی ورزشی به زبان ساده
روانشناسی ورزشی به زبان ساده
فرشاد نجفی پور
انتشارات نسل نواندیش
0
(بدون نظر)
75,900
تومان