0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت

معرفی، خرید و دانلود کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت

تشویق انسان ها به بالندگی در کار، سلامت، آموزش و زندگی روزمره
نویسنده:
استفان جوزف
درباره مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت

کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان‌شناسی مثبت نوشته‌ی استفان جوزف، کتابی است که پا را از محدوده‌ی مرزهای تئوری فراتر گذشته و به خواننده نشان می‌دهد که روان‌شناسی مثبت چگونه می‌تواند در زندگی روزمره و در دنیای واقعی به کار گرفته شده و ثمربخش باشد. در این کتاب جدیدترین یافته‌های مرتبط با علم روان‌شناسی مثبت در همه حیطه‌هایش همچون نظری، کاربردی و پژوهشی پرداخته شده است. تمرکز این کتاب بر موضوعاتی مانند سلامتی، شادکامی و بالندگی و به نوعی مشوق انسان‌ها به بالندگی در کار، سلامت، آموزش و زندگی روزمره است.

این کتاب در 47 فصل تدوین شده است. به عنوان نمونه فصل نخست این کتاب روان‌شناسی مثبت کاربردی در ده سال نام دارد که به بررسی روان‌شناسی مثبت و تبیین مبانی نظری آن در ده سال گذشته از زمان چاپ نخست کتاب در سال 2004 می‌پردازد. به همین ترتیب فصول دیگر این کتاب با عناوین مختلف به موضوعاتی همچون دیدگاه‌های تاریخی و فلسفی و معرفت شناختی، ارتباط بین روان‌شناسی مثبت و دیگر رویکردهای روان‌شناسی می‌پردازد. این کتاب همچون یک راهنمای خودآموز بوده و کاربردهای روان‌شناسی مثبت در موقعیت‌ها و شرایط مختلف را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

ویرایش دوم این کتاب ترجمه‌ی حاضر از روی آن تهیه شده، در سال 2015 میلادی منتشر شده است.

درباره استفان جوزف

استفان جوزف یکی از اعضای انجمن روان‌شناسان بریتانیا است. او در ابتدا در رشته‌ی روان‌شناسی در مدرسه‌ی اقتصاد لندن به تحصیل پرداخت و سپس به مؤسسه‌ی روان‌پزشکی لندن رفت و در آنجا در حوزه‌ی استرس تروماتیک مشغول به پژوهش شد و مدرک دکترای خود دریافت کرد. او سپس زیر نظر اساتید مجرب دوره‌های روان‌درمانگری گذراند و در دانشگاه وارویک به عنوان مربی روان‌شناسی بالینی مشغول به کار شد. او هم اکنون استاد دانشگاه ناتینگهام است و به عنوان عضوی از گروه تحقیقاتی شکوفایی انسان فعالیت می‌کند.

سه دلیل برای مطالعه‌ی کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان‌شناسی مثبت

  • مطالب این کتاب زمینه‌ساز بهبود روابط در محیط خانه، تحصیل و کار هستند و منجر به افزایش علاقه و تعهد به انجام فعالیت‌ها می‌شوند.
  • در صورتی که هیجان‌های مثبت لازم برای آغاز فعالیت‌ را ندارید و بی‌انگیزه هستید، با کمک این کتاب می‌توانید آن هیجان‌ها را که لازمه‌ی عملکرد و فعالیت هستند، افزایش داده و انگیزه پیدا کنید.
  • ترجمه‌ی روان این اثر مطالعه‌ی آن را برای خوانندگان فارسی زبان آسان و لذت‌بخش ساخته است.

کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روان‌شناسی مثبت با ترجمه‌ی حسین زارع و نیلا علمی‌منش، از انتشارات نسل نواندیش در دسته‌ی روانشناسی اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روانشناسی مثبت می‌خوانیم

در روان‌شناسی مثبت، تغییر دیدگاه از لذت به سعادت تغییری کاملاً انسان‌گرایانه است و ازفلسفة انسان‌گرايانۀ ارسطو الهام گرفته شده است (رایان و دسی، ۲۰۰۱). لذت و خوشی در لغت به معنای نسبت خوشی به درد در زندگی معنا می‌شود (دینر، ۲۰۹۰؛ کانمن، دینر و شوارتز، ۱۹۹۹)؛ اما شادی سعادت‌طلبانه انعکاسی از یک انسان است که شخصیتی قوی و بااخلاق دارد و در حال شکوفا شدن است و همچنین فضایلی مانند استقلال، تسلط بر محیط بیرونی، رشد شخصی، داشتن ارتباط‌های مثبت میان‌فردی، داشتن هدف در زندگی و پذیرش خود (کیز، شموت کین و ریف، 2002 و ریف، 1989) ازجمله صفات بارز اوست. مفهوم شادی سعادت‌طلبانه از تئوری فضیلت ارسطو مشتق شده است (ترجمه: ۲۰۰۹۴). ارسطو و پیروانش دانش شادی را تلفیقی از ویژگی‌های نیکوی هر شخص می‌دانستند و به نظر آن‌ها سعادتی که از توازن صحیح خصوصیت‌های نیک انسان به وجود می‌آید، سعادتی عینی و حقیقی است و دیگر اشکال سعادت، سطحی و گذرا هستند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مبانی نظری و راهنمای عملی روانشناسی مثبت

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت برده‌اید و می‌خواهید درباره‌ی روان‌شناسی مثبت بیشتر بدانید، کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
9.۱۱ مگابایت
تعداد صفحات
648 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۱:۳۶:۰۰
نویسندهاستفان جوزف
مترجمحسین زارع
مترجم دوم نیلا علمی منش
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Positive psychology in practice : promoting human flourishing in work, health, education, and everyd
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۸
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹.۱۱ مگابایت
۶۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
109,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت
مبانی نظری و راهنمای عملی روان شناسی مثبت
تشویق انسان ها به بالندگی در کار، سلامت، آموزش و زندگی روزمره
انتشارات نسل نواندیش
0
(بدون نظر)
109,900
تومان