0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟

درباره چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟

کتاب چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟ اثر نابغه محاسبات عددی، شاکونتالا دوی است که به والدین کمک می‌کند با بهره‌وری از استعدادهای درونی کودکان، آن‌ها را نابغه با آورند. این کتاب با موضوع روانشناسی و با هدف پرورش ذهن کودکان در سال‌های اولیه زندگی تا دوران دبستان نوشته شده است.

این کتاب که در بیست فصل  نوشته شده است، موضوعاتی را پوشش می دهد که نوزادان و کودکان را بدون آسیب رساندن به آن‌ها، به نابغه تبدیل می‌کند. در واقع روش آموزشی ارائه شده توسط نویسنده مطابق با رشد طبیعی کودکان است و به همین دلیل نیازی نیست که والدین نگران مشکلاتی باشند که ممکن است در رشد فرزندانشان ایجاد شود. دوی در این کتاب بر یادگیری مستمر والدین در مقابل فرزندان تاکید می‌کند و از پدر و مادرها می‌خواهد که تشویق مدوام کودکان به مطالعه ، توجه به فعالیت‌های هنری کودکان مانند بازی با لگو، نقاشی کشیدن با انگشت، مجسمه‌سازی با گل و خمیر، خوابیدن و بیدارن شدن به موقع را هرگز فراموش نکنند. در کتاب چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم (Awaken the genius in your child)، نویسنده از والدین می‌خواهد که به رشد طبیعی فرزندان خود بسنده نکنند و برای تربیت آن‌ها زمان و انرژی صرف کنند. والدین باید از همان ابتدا باور داشته باشند که فرزندشان هوش زیادی دارد و با بچه‌های دیگر متفاوت است.کتاب حاضر را « زهره زاهدی» به فارسی ترجمه کرده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر نموده است.

معرفی شاكونتالا دوی

شاکونتالا دوی نویسنده و مددکار اجتماعی هندی است که در سال 1929 در کارناتاکا به دنیا آمد. شاکونتالا دارای نبوغ منحصر به فردی در انجام محاسبات بود که باعث شد مردم به او لقب کامپیوتر انسانی را دهند. نام دوی به خاطر ضرب دو عدد 13 رقمی در هم در محاسبه آن به صورت ذهنی تنها در 28 ثانیه، در سال 1982 در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. در بین سایر آثار این نویسنده نابغه می‌توان به در سرزمین عجایب اعداد، طالع بینی برای شما، معما برای معما کردن شما، و نبوغ ریاضی را در فرزند خود بیدار کنید اشاره کرد. خانم دوی در سال 2013 بر اثر عارضه قلبی در سن 83 سالگی درگذشت.

3 دلیل برای خواندن کتاب چگونه از فرزاندان خود نابغه بسازیم

کتاب‌های زیادی با موضوع پرورش ذهن کودکان در بازار هستند ولی تعداد کتاب‌هایی که از قلم یک نابغه باشند انگشت شمارند. برخی از دلایلی که باید کتاب چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم را بخوانید از این قرارند:

  • روش تربیتی مطابق با رشد طبیعی کودکان
  • اثری نوشته یک نابغه واقعی
  • کشف و تقویت استعدادهای درونی کودکان بدون اعمال فشار اضافه.

بخشی از کتاب چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟

در تمامی مذاهب و فلسفه‌های جهان، کودک را موهبتی الهی می‌شمارند۔ علتش ساده است۔ از لحظه‌ای که کودک متولد می‌شود، معجزه‌ی خلقت آشکار می‌شود. نوزاد خصوصیات فردی و منحصر به فرد خود را دارد. به طور فطری پاهای کوچکش را تکان می‌دهد، نیازهایش را بیان می‌کند و به دیگران منتقل می‌کند، نسبت به جهان پیرامون واکنش نشان می‌دهد، هر روز مهارت تازه‌ای کسب می‌کند و به میزان حیرت آوری رشد می‌کند! در درون این معجزه‌ی خلقت، نیروی قدرتمندی نهفته است۔ پدیده‌ی عظیم و ترس آوری که طبیعت در او قرار داده است: مغز.

در میان سایر اعضای بدن، مغز عضوی است که کمتر از همه از آن سر در می‌آوریم و بیشتر از همه به کارش می‌گیریم۔ این قارچ شگفت‌انگیز متشکل از بافت‌های سفید و خاکستری، به طور متوسط یک کیلو و نیم وزن دارد و شامل تقریباً سی بیلیون نورون (یا سلول‌های عصبی) و حداقل صد و پنجاه بیلیون سلول‌های نوروگلی (که‏ نورون‌ها را به هم متصل می‌کند) است۔ این عضو جایگاه فکر است که اگر فکر رها شود، از مجموعه‌ی مکالمات تلفنی‌ای که در سطح جهان انجام می‌گیرد فراتر می‌رود و پیچیده‌ترین کامپیوترهای موجود را مغلوب خود خواهد کرد۔ و کودک شما با چنین عضوی متولد می‌شود! این موهبت الهی، چاه بی‌تهی است که فرزندتان می‌تواند برای سیراب کردن عطش ابدی‌اش برای دانستن، از آن آب بکشد۔ اندامی است که کودک از طریق آن می‌تواند هزاران راه ممکن برای رسیدن به رؤیاها، تصورات، و آرمان‌های خود کشف کند۔

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟

پرورش کودکان همواره موضوعی بسیار حساس بوده است که والدین به ویژه در سال‌های ابتدایی زندگی کودک، توجه ویژه‌ای به آن دارند. اگر شما هم از آن دسته والدینی هستید که دوست دارید از جدیدترین روش‌های تربیتی برای پرورش و تربیت کودکان خود بهره ببرید، کتاب‌های زیر پیشنهاد ما به شما هستند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۰ مگابایت
تعداد صفحات
168 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۳۶:۰۰
نویسندهشاکونتالا دوی
مترجمزهره زاهدی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭‎Awaken the genius in your child
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۰ مگابایت
۱۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
31,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟
چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟
شاکونتالا دوی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟
چگونه از فرزند خود یک نابغه بسازیم؟
شاکونتالا دوی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
31,000
تومان