0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کاربرد هنر در مسیر نوجوانی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کاربرد هنر در مسیر نوجوانی

ناگفته های بزرگ ترها از هنر
نویسنده:
آلن دوباتن
درباره کاربرد هنر در مسیر نوجوانی

در کتاب کاربرد هنر در مسیر نوجوانی از چیزی صحبت می‌شود که بزرگترها به آن اشاره نمی‌کنند؛ این که چرا هنر مهم است و چه کاربردی در زندگی دارد. آنچه بزرگترها به کودکان و نوجوانان می‌گویند این است که هنر مهم است اما در پاسخ به چرایی آن جواب‌های قانع کننده‌ای ندارند. مثلاً ممکن است بازدید از یک موزه خسته کننده به نظر برسد ولی این مایه‌ی تأسف است زیرا اگر درک درستی از هنر پیدا کنیم، درمی‌یابیم که ظرفیت عمیقی برای بهبود زندگی ما دارد و باعث احساس شادی و رفاه ذهنی می‌شود. نویسنده از دریچه‌ی بررسی برخی از آثار هنری مهم در طول تاریخ سعی در نزدیک کردن هنر و زندگی روزمره به یکدیگر دارد. او از انگیزه‌هایی که به خلق آثار هنری مهم در طول تاریخ منجر شده است صحبت می‌کند و از جایگاه آن‌ها در ذهن و زندگی خالق‌شان می‎‎گوید. هنر امید بخش است، ما را از ملال می‌رهاند و باعث می‌شود ارزش امور را بهتر درک کنیم. پس چه بهتر که به‌جای آن که فقط به آثار موزه نگاه کنیم و از آن‌ها بگذریم، داستان خلق‌شان را بدانیم و در آن‌ها تأمل کنیم.

این کتاب یکی از کتاب‌های مدرسه زندگی است و چاپ نخست آن به زبان انگلیسی وبا نام What Adults Don't Know About Art به سال 2020 میلادی برمی‌گردد. ترجمه‌ی فارسی این اثر بر عهده‌ی محمد هدایتی بوده است و انتشارات جیحون آن را روانه بازار کتاب ایران کرده است.

درباره آلن دو باتن

آلن دو باتن زاده‌ی 20 دسامبر 1969 میلادی در زوریخ یکی از بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرهای سوئیس است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی تاریخ در دانشگاه کمبریج آغاز کرد و در رشته‌ی فلسفه در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. او برای تحصیل در رشته‌ی فلسفه‌ی فرانسه در مقطع دکتری به هاروارد رفت اما تحقیقات و تحصیل خود را برای نوشتن کتاب‌ برای عموم رها کرد و مشغول نویسندگی شد. اولین کتاب او، جستارهایی در باب عشق، در سال 1993 میلادی منتشر شد و او را به چهره‌ای شناخته شده تبدیل کرد. دو باتن تا به امروز مشغول نوشتن موضوعات فلسفی به زبانی ساده و قابل فهم برای عموم با تاکید بر زندگی روزمره است. در کنار نویسندگی او یکی از بنیانگذاران مدرسه زندگی است که نویسندگان شناخته شده‌ای را گرد هم آورده و کتاب‌هایی با موضوعات مختلف منتشر می‌کند. او در مصاحبه‌ای درباره‌ی این مدرسه گفته‌ است:«ایده‌ی ما برای تاسیس مدرسه‌ی زندگی این بود که دانشگاه‌ و آموزش به روش سنتی را به چالش بکشیم و دانش و آگاهی را بازسازی کرده و آن را معطوف به زندگی و مسائل آن کنیم و فقط دانش صرف را نیاموزیم. بنیادی  او اکنون با همسر و دو فرزندش در لندن زندگی می‌کند. مدرسه زندگی موسسه‌ای است که برای آموختن آنچه که در واقع دانشگاه‌ها باید به افراد بیاموزند، تلاش می‌کند: راهکارها و آموزه‌هایی برای زندگی افراد با کمک فرهنگ.»

دیدگاه‌ها و نوشته‌های این نویسنده و فیلسوف تحت تاثیر نویسندگان، اندیشه‌‌ورزان و فیلسوفانی همچون مارسل پروست، سنکا، میشل دو مونتنی، استاندال و گوستاو فلوبر است.

اغلب کتاب‌های دو باتن به فارسی ترجمه شده‌اند و با استقبال خوب مخاطبان فارسی زبان روبرو شده‌اند. برخی از این کتاب‌ها عبارت‌اند از: کتاب هنر سیر و سفر، مصیبتهای شاغل بودن و یک هفته در فرودگاه.

سه دلیل برای مطالعه‌ی کتاب کاربرد هنر در مسیر نوجوانی

  • مطالعه‌ی این کتاب برای نوجوانان باعث شکل‌ گیری درک درستی از هنر و کاربرد آن در زندگی در نوجوانان می‌شود.
  • نثر روان و ساده‌ی این اثر مطالعه و فهم آن را آسان و لذت‌بخش ساخته است.
  • کتاب صوتی یکی از بهترین‌ جایگزین‌های کتاب‌های چاپی است که باعث می‌‌شود شما در هر زمان و هر جا به کتاب مورد علاقه‌ی خود دسترسی داشته باشید.

نسخه‌ی صوتی این اثر با صدای نسترن نجاران در دسته‌ی هنر اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد.

در بخشی از کتاب کاربرد هنر در مسیر نوجوانی می‌شنویم

شما و هنر

احتمالاً مدت‌هاست که به هنر علاقه دارید، بی‌آنکه خودتان بدانید. شاید داستان از یک روز بعدازظهر آغاز شده است. در آشپزخانه‌ی خانه هستید. چندتایی مداد رنگی و یک ورق کاغذ بزرگ دم دستتان است و چیزی می‌کشید شبیه به این. ابرهایی در آسمان می‌کشید و آن‌ها را آبی می‌کنید و حسابی از این کار لذت می‌برید. خانه‌ای می‌کشید با نمای زرد رنگ که خشنودتان می‌کند. پدر نقاشی‌تان را به در یخچال می‌چسباند و می‌گوید از طرح موهایش در نقاشی شما خوشش آمده است. شاید هم اولین اثر هنری که از آن خوشتان آمده نقاشی توی یک کتاب بوده است. چیزی شبیه به پلنگی که آمده بود چای بخورد اثر جودیت کر. با خودتان فکر می‌کنید که چقدر جالب می‌شود که آنجا باشید، در کنار یک پلنگ بزرگ دوست داشتنی که دارد از قوری چای می‌نوشد. احتمالاً هیچ‌کس به شما نگفته که این‌ها هنرند. این موضوع تأسف‌آور است چون این نقاشی‌ها هنر به حساب می‌آیند و در نظر شما جالب، قابل توجه و مهم هستند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کاربرد هنر در مسیر نوجوانی

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت برده‌اید، خواندن کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
140.۲۱ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۲:۱۶
نویسندهآلن دوباتن
مترجممحمد هدایتی
راوینسترن نجاران
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۰.۲۱ مگابایت
۰۲:۳۲:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

قطعا بعد از گوش دادن به هر فصل برمی‌گردید و دوباره و چندباره مطالب رو گوش میدید. خیلی مفید بود.

5
(2)
52,500
٪50
26,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
کاربرد هنر در مسیر نوجوانی
کاربرد هنر در مسیر نوجوانی
ناگفته های بزرگ ترها از هنر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کاربرد هنر در مسیر نوجوانی
٪50
کاربرد هنر در مسیر نوجوانی
ناگفته های بزرگ ترها از هنر
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(2)
52,500
٪50
26,250
تومان