0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زنِ پشت پنجره

معرفی، خرید و دانلود کتاب زنِ پشت پنجره

نویسنده:
ای جی فین
درباره زنِ پشت پنجره

داستان‌های پر از تعلیق داستان‌های جذابی هستند. زن پشت پنجره یکی از این کتاب‌هاست. کتابی گلین فلین و استیون کینگ، نویسندگان مشهور آمریکایی آن را تحسین کرده و با کلماتی مانند شگفت‌انگیز و جذاب توصیف کرده‌اند.

کتاب the woman in the window اولین‌بار در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و خیلی زود به صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز راه پیدا کرد و در عرصه‌ی بین‌المللی هم شناخته شد. کتاب زن پشت پنجره چند بار به فارسی هم منتشر شده است. علی‌اکبر قاری نیت یکی از مترجمان خوب این کتاب است و انتشارات نسل نواندیش آن را راهی بازار کتاب ایران کرده است. نسخه الکترونیک این ترجمه در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو در دسترس است.

داستان کتاب داستان زنی به نام «آنا فاکس» است که فرزند و شوهرش را ازدست‌داده و خودش را در خانه زندانی کرده است. او ماه‌هاست از پشت پنجره به شهر و آدم‌هایش نگاه می‌کند تا اینکه شبی چیزی را می‌بیند که نباید می‌دید. همین موضوع زندگی آنا را تغییر می‌دهد حالا او باید از خانه بیرون بیاید تا بفهمد چه اتفاقی افتاده است؟ اما آیا می‌تواند؟ یا افسردگی بر او غلبه خواهد کرد و او را در خانه نگه خواهد داشت؟ حتی اگر بیرون بیاید می‌تواند چیزی را تغییر دهد؟ این‌ها سؤالاتی است که ای. جی. فین نویسنده‌ی هنرمند کتاب که داستانش را شبیه یک فیلمنامه‌ی پرهیجان نگاشته است در ذهن مخاطب می‌کارد. مدت کوتاهی پس از انتشار زن پشت پنجره کمپانی فاکس تصمیم گرفت از روی این کتاب فیلمی بسازد  که در سال ۲۰۲۱ روی پرده سینما رفت، اما خواندن خود کتاب لطف دیگری دارد. کتابی با پیچ‌وخم‌های زیاد که گاهی نفس خواننده را حبس می‌کند و گاهی گیج‌کننده به نظر می‌رسد. این یک کتاب لذت‌بخش است که به این سادگی نمی‌توانید زمین بگذارید.

ای. جی. فین کیست؟

دنیل مولاری (Daniel mollary) نویسنده‌ی ۴۳ ساله‌ی آمریکایی است که داستان‌هایش را با نام ای.  جی. فین منتشر می‌کند. او متولد ۱۹۷۹ در نیویورک است و در دانشگاه دوک زبان انگلیسی و بازیگری خوانده است. او زمانی که به‌عنوان دبیر اجرایی در انتشارات ویلیام مورو کار می‌کرد کتاب زن پشت پنجره را منتشر کرد. پیرامون این نویسنده حواشی زیادی وجود داشته است و در سال ۲۰۱۹ نیویورکر در مقاله‌ای مدعی شد که او درباره‌ی بسیاری از جنبه‌های زندگی‌اش دروغ گفته است که در پی آن مولاری اعلام کرد که به اختلال شخصیت دوقطبی مبتلاست.

چرا باید کتاب زن پشت پنجره را خواند؟

زن پشت پنجره یک داستان خوب برای گروه‌ سنی بزرگسال است. این داستان طرح بسیار جذابی دارد و ذهن مخاطب را درگیر می‌کند. علاوه بر این روند داستان سریع است و شکل نگارش نویسنده آن را به یک اثر جالب و ارزشمند تبدیل کرده است. اگر اهل هیجان هستید و می‌خواهید به کمک کتاب چند ساعتی از دنیای پراسترس بیرون فاصله بگیرید و ذهنتان را درگیر چراهای یک داستان معمایی کنید زن پشت پنجره یک کتاب ایده‌آل برای شماست.

در بخشی از کتاب زن پشت پنجره می‌خوانیم

اولیویا از برگشتن به اتاق خودداری کرد، بنابراین اد با او ماند و وسایل را بسته‌بندی و آماده کردم و قلبم شدیداً می‌تپید. خسته به لابی برگشتم که در آنجا شعله‌های آتش شومینه خیلی ضعیف زبانه می‌کشیدند. مری کارت اعتباری مرا گرفت و داخل دستگاه گذاشت و کشید، درحالی‌که لبخند نامعقول به لب داشت آرزو کرد شب به ما خوش بگذرد. اولیویا نزد من آمد. به اد نگاه کردم. او ساک‌ها را برداشت و هرکدام را روی یکی از دوش‌هایش انداخت. دستان کوچک و گرم دخترمان را در دستانم گرفتم.

خود را در گوشه‌ی دوری از پارکینگ پارک کرده بودم. وقتی به خودرو رسیدم، همه رفتاری خشک داشتیم. او وسایل را داخل خودرو گذاشت و من برف‌پاک‌کن را امتحان کردم. اولیویا صندلی عقب نشست و در را پشت سرش محکم بیست.

اد و من در دو طرف خودرو ایستادیم، برف شدید می‌بارید.

دیدم دهان اد جنبید. پرسیدم «چیه؟»

با صدای بلند گفت: ‌ «تو رانندگی می‌کنی.»

پشت فرمان نشستم و رانندگی کردم.

از پارکینگ بیرون آمدم و تایرها روی برف یخ‌زده جیغ می‌کشیدند. وارد جاده شدم، ذرات برف به‌شدت روی شیشه پنجره‌های خودرو می‌نشستند. وارد بزرگراه شدم، شب بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب زن پشت پنجره

کتاب زن پشت پنجره یک کتاب خواندنی و جذاب است و بهترین انتخاب برای پرکردن ساعت‌های طولانی یک عصر پاییزی به‌حساب می‌آید. اگر شما هم از این کتاب لذت برده‌اید و به ژانر معمایی و تریلرهای روان‌شناختی علاقه‌مندید کتاب‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
472 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۴۴:۰۰
نویسنده ای جی فین
مترجم علی اکبر قاری نیت
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۴ مگابایت
۴۷۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
100 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

ترجمه بسیار بد و ضعیف.

2
(2)
89,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زنِ پشت پنجره
زنِ پشت پنجره
ای جی فین
انتشارات نسل نواندیش
2
(2)
89,900
تومان