0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شفای کودک درون

معرفی، خرید و دانلود کتاب شفای کودک درون

درباره شفای کودک درون

بسیاری از آسیب‌های روانی‌ای که افراد در بزرگسالی با آن‌ها روبه‌رو هستند با شفای کودک درون بهبود پیدا می‌کنند. این همان چیزی است که دکتر چارلز ویتفیلد در کتاب جالبش شفای کودک درون از ان صحبت می‌کند. کتابی که اولین‌بار در سال ۱۹۸۷ چاپ شد؛ اما همچنان یکی از کتاب‌های مهم روانشناسی به‌حساب می‌آید و روان‌درمانگران به آن مراجعه می‌کنند.

Healing the child within کتابی بسیار خواندنی است. کتابی که در آن درباره‌ی کودک درون و خود واقعی انسان نوشته شده است. در این کتاب از آسیب‌هایی که ممکن است از بدو تولد برای انسان پیش بیاید صحبت شده و می‌توانید به‌دقت درک کنید که چه اتفاقاتی درگذشته افتاده است و نتایج آن چه چیزهایی خواهد بود. واقعیت این است که بسیاری از پدر و مادرها آسیب‌های روانی زیادی را به فرزندانشان وارد می‌کنند. گاهی این آسیب‌ها ناخواسته و حتی از روی محبت زیاد است و گاهی هم از روی بی‌توجهی و انتخاب‌های اشتباه مانند تنبیه‌ها غیرمنطقی در تربیت فرزند. درهرصورت همه‌ی این‌ها می‌توانند باعث آسیب‌هایی شوند که در شخصیت بزرگسالی افراد تأثیر قابل‌توجهی خواهد داشت.

 به کمک این کتاب می‌توانید خود واقعی و خود کاذب را از هم تشخیص دهید و برای بهبود خود واقعی تلاش کنید. این تلاش هم می‌تواند به کمک درمانگر اتفاق بیفتند و هم می‌توانید خودتان از کتاب بهره بگیرید و پیش بروید. درهرصورت این کتاب به شناخت مشکلات روانی و عبور از آن کمک خواهد کرد.

چارلز ویتفیلد کیست؟

دکتر charls l whitfield یک پزشک، روان‌درمانگر و متخصص بین‌المللی مشکلات روانی و رفتاری است که کارهای زیادی درباره‌ی اثرات کودکی در بزرگسالی انجام داده است. او یکی از بزرگ‌ترین پزشکان آمریکایی است که از ۱۹۷۸ تا ۲۰۰۳ در هیئت عملی دانشگاه راتگرز فعالیت کرده است. او در آتلانتا زندگی می‌کند و شفای کودک درون معروف‌ترین کتاب اوست.

چند دلیل برای خواندن کتاب شفای کودک درون

کتاب شفای کودک درون یک کتاب مهم روان‌شناسی و روانپزشکی است که از سوی بسیاری از متخصصان توصیه شده است. دلایل زیادی برای خواندن آن وجود دارد. در ادامه به تعدادی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

  • با کودک درون خود آشنا شوید: اولین دلیلی که باید شفای کودک درون را بخوانید آشنایی با این مفهوم است. مفهومی که نشان می‌دهد بخشی آسیب‌پذیر در درون همه‌ی ما وجود دارد که ممکن است آسیب‌های روانی مختلفی به دلیل کم‌توجهی، بی‌توجهی و تروماهای کودکی دیده باشد
  • آسیب‌ها را بشناسید: شناسایی آسیب اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد هرگز نمی‌دانند که دچار آسیب‌های روحی شده‌اند. هنگامی که این کتاب را بخوانید خواهید فهمید بسیاری از چیزهایی که به آن توجه نکرده بودید ممکن است عامل آسیب‌های جدی باشند.
  • برای برطرف‌کردن آسیب تلاش کنید: هنگامی که آسیب را بشناسید می‌توانید یاد بگیرید از آسیب‌ها عبور کنید و برای رسیدن به آرامش تلاش کنید.

اگر فکر می‌کنید این کتاب می‌تواند برای شما مفید باشد باید بدانید ترجمه‌های فارسی مختلفی از آن وجود دارد که یکی از این ترجمه‌ها، ترجمه‌ی علی‌اکبر قاری نیت است که انتشارات نسل نواندیش آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌بندی روانشناسی در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از کتاب شفای کودک درون می‌خوانیم

باور غلط یا مشکل به هرگونه تناقض، نگرانی یا مسئله بالقوه، خودآگاه یا ناخودآگاه گفته می‌شود که برای ما، ناقص است یا به تغییر یا اصلاح نیاز دارد.

در بازیابی کودک درونمان، چهارده باور غلط یا مشکل اساسی وجود دارد که می‌توانیم روی آن‌ها کار کنیم. متخصصان بالینی و نویسندگان هشت عدد از این باورهای غلط را موردبحث قرار داده‌اند. این باورهای غلط عبارت‌اند از: کنترل، اعتماد، احساسات، بیش از حد مسئول بودن، بی‌اعتنایی به نیازهایمان، رفتار و طرز تفکر همه چیز یا هیچ‌چیز، تحمل زیاد در برابر رفتار نامناسب و عزت‌نفس پایین. من به این‌ها باروهای دیگری نیز اضافه کرده‌ام که عبارت‌اند از: واقعی بودن، غصه خوردن درباره‌ی ضررهایمان، ترس از رهاشدگی، مشکل حل اختلاف و مشکل در محبت کردن و محبت دیدن.

مشکلات، نگرانی‌ها، تناقضات یا الگوهای منفی را که در زندگی‌مان رخ می‌دهند، می‌توانیم با افراد حامی و مطمئن در میان بگذاریم. در آغاز ممکن است معلوم نباشد کدام یک از این باورهای غلط یا چند مورد از این باورها به درد ما می‌خورند. باورهای غلط خودشان را به‌عنوان یک باور به ما نشان نمی‌دهند. در عوض، آن‌ها در آغاز و در زندگی روزمره خودشان را به‌عنوان مشکل می‌نمایانند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب شفای کودک درون

شفای کودک درون کتابی برای رسیدن به آرامش بیشتر است. اگر این کتاب به شما کمک کرده است کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید برای خواندن انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۵ مگابایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهچارلز ویتفیلد
مترجم علی اکبر قاری نیت
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Healing the child within : discovery and recovery for adult children of dysfunctional families
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۵ مگابایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
20 ٪
1
ستاره
20 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

ترجمه افتضاح

3.7
(6)
آموزنده 🦉 (1)
69,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شفای کودک درون
شفای کودک درون
چارلز ویتفیلد
انتشارات نسل نواندیش
3.7
(6)
آموزنده 🦉 (1)
69,900
تومان