0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
صلیب آبی و شش داستان دیگر جلد 1

معرفی، خرید و دانلود کتاب صلیب آبی و شش داستان دیگر جلد 1

ماجراهای پدر براون، کشیش کارآگاه (
ناشر:
طرح نو
درباره صلیب آبی و شش داستان دیگر جلد 1

ادبیات جنایی گونه‌ی مهمی از ادبیات است و کتاب صلیب آبی و شش داستان دیگر به این حوزه اختصاص دارد. این مجموعه داستان کوتاه شامل ۷ داستان است که بخشی از مجموعه داستان‌های پدر براون نوشته‌ی گیلبرت چسترتون هستند. عنوان اصلی این مجموعه «Innocience of Father Brown» است و چاپ آن به سال ۱۹۱۱ میلادی برمی‌گردد. نویسنده‌ی این داستان در مجموع ۵۱ داستان کوتاه با حضور این قهرمان نوشته است. مهم‌ترین ستایشگر این مجموعه که می‌توان آن را در دسته‌بندی ادبیات کلاسیک جای داد خورخه لوئیس بورخس است. در این داستان‌ها یک کشیش کوچک اندام و نه‌چندان باهوش است که مسائل را حل می‌کند و کاملاً پلیس را گیج کرده است او هیچ شباهتی به شرلوک هولمز یا هرکول پوآرو ندارد؛ اما نویسنده توانسته است به کمک این مرد آرام و جالب خط‌های داستانی هیجان‌انگیزی خلق کند که دلتان نمی‌خواهد آن‌ها را رها کنید. باوجوداینکه بیش از صدسال از انتشار اولیه این کتاب گذشته است هنوز هم طرفداران زیادی دارد و در کشورهای مختلف تجدید چاپ می‌شود.

کتاب صلیب آبی و شش داستان دیگر را کاوه میرعباسی به فارسی برگردانده است و انتشارات طرح نو آن را چاپ کرده است. شما می‌توانید نسخه الکترونیک این کتاب را در دسته‌بندی داستان و رمان در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید و روی دستگاه‌های اندرویدی و Ios مختلف بخوانید. همچنین نسخه دسکتاپ اپلیکیشن فیدیبو هم وجود دارد که فرصت خواندن چنین کتابی روی لپ تاپ و کامپیوتر را هم فراهم کرده است.

گیلبرت کیت چسترتون کیست؟

Gilbert kate Chesterton یک نویسنده و منتقد ادبی و پژوهشگر مشهور قرن بیستم است که در لندن زاده شد. او کسی است که به نام شاهزاده پارادوکس هم شناخته می‌شود و سبک نوشتاری او پر از جملات محاوره‌ای مردم لندن و تمثیل‌هایی است که آن‌ها به کار می‌بردند. او یک فرد مذهبی به‌حساب می‌آمد و از ۱۹۲۲ با کلیسای کاتولیک روم در ارتباط بود. چسترتون فعالیت ادبی خود را در پایان قرن نوزدهم و با نوشتن نقد ادبی برای ناشران و روزنامه‌نگاران شروع کرد و کم‌کم توانست ستون‌هایی برای خودش دست‌وپا کند. او استعداد هنری زیادی هم داشت. از او کتاب‌های زیادی برجای‌مانده است و اثرگذاری‌اش بر بسیاری از نویسندگان پس از خودش مشهود است. ناپلئون ناتینگ هیل، گوی و صلیب و مطالب کفرآمیز تعدادی از آثار این نویسنده‌اند. جرم عجیبی که جان بولونای مرتکب شد یکی دیگر از داستان‌های خواندنی اوست که در فیدیبو در دسترس است. این نویسنده در سال ۱۹۳۶ درگذشت.

چرا باید کتاب صلیب آبی و شش داستان دیگر را خواند؟

دنیای ادبیات پر از شگفتی است و قلم گیلبرت کیت چسترتون یکی از همین شگفتی‌هاست. این نویسنده قلمی کم‌نظیر و جذاب دارد و داستان‌هایش پر از نکات مهم و خواندنی درباره‌ی زمانه‌ای است که از آن می‌نویسد. این نویسنده در مجموعه داستا‌ن‌های پدر براون دیدگاه‌های خود را نسبت به مسائل مختلف اجتماع مطرح کرده است و حرف‌های زیادی زده است که خواندنشان چیزهای زیادی درباره‌ی انگلستان آن روزگار می‌گوید. این کتاب برای تمام کسانی که به ادبیات کلاسیک علاقه‌مندند و درعین‌حال از داستان‌های جنایی لذت می‌برند گزینه‌ی بسیار مناسبی است.

در بخشی از کتاب صلیب آبی و شش داستان دیگر می‌خوانیم

در چنین مواقعی، ناگزیر دست به دامان رویدادهای غیرمنتظره می‌شد. هنگامی که نمی‌توانست در مسیری معقول حرکت کند، با خونسردی و هوشیاری تمام طريق غیرمعقول را برمی‌گزید به‌جای آن که به مکان‌هایی برود که قاعدتاً فلامبو می‌بایست آنجا باشد - بانک‌ها ادارات، پلیس میعادگاه‌ها به شکلی کاملاً سنجیده گمشده‌اش را در محل‌های نامحتمل می‌جست در خانه‌های خالی و متروک را می‌کوفت به کوچه‌های بن‌بست سر می‌زد سربالایی معبرهایی را می‌پیمود که نخاله‌های ساختمانی و زباله انتهایشان را مسدود کرده بودند به بیراهه‌هایی می‌پیچید که بیهوده او را از مسیرش منحرف می‌کردند. او در دفاع از این شیوه ظاهراً جنون‌آمیز برهان‌های منطقی ارائه می‌داد می‌گفت اگر سر نخی داشته باشیم این شیوه بدترین نحوه عمل است؛ اما اگر هیچ سر نخی نداشته باشیم، بهترین کاری که می‌شود کرد همین است؛ چون احتمال دارد هر چیز غریبی که نظر تعقیب شونده را جلب کرده است توجه تعقیب‌کننده را هم برانگیزد آدم باید از جایی شروع کند. پس چه‌بهتر که نقطه حركتش محل توقف احتمالی شخصی دیگر باشد. پلکانی که به در ورودی منتهی می‌شد آرامش غریب و مرموز رستوران اندک تخیل شاعرانه کارآگاه را برانگیختند و باعث شدند اختیارش را به دست قضا و تصادف بسپارد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صلیب آبی و شش داستان دیگر

کتاب صلیب آبی و شش داستان دیگر مجموعه‌ای از هفت داستان است که در هرکدام ماجرایی پیش می‌آید که ذهن خواننده را درگیر خود می‌کند. اگر شما هم از معما لذت می‌برید و این کتاب جالب برایتان خواندنی بوده است کتاب‌های زیادی مانند آثار ژرژسیمنون و آگاتا کریستی و... وجود دارند که می‌توانند ساعت‌های خوبی برایتان بسازند. در ادامه تعدادی از کتاب‌های خوبی که می‌توانید به سراغش بروید را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۲ مگابایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده گلیبرت کیت چسترتون
مترجمکاوه میرعباسی
ناشرطرح نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The innocence of father brown
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۳۰
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
36,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۲ مگابایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
گیرا 🧲 (1)
180,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
صلیب آبی و شش داستان دیگر جلد 1
صلیب آبی و شش داستان دیگر جلد 1
ماجراهای پدر براون، کشیش کارآگاه (
طرح نو
5
(2)
گیرا 🧲 (1)
180,000
تومان