0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مفهوم احساس ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب مفهوم احساس ها

درک احساسات برای بهتر زیستن
نویسنده:
مری لیمیا
درباره مفهوم احساس ها

کتاب «مفهوم احساس‌ها: درک احساسات برای بهتر زیستن» یک کتاب علمی بر مبنای تجربیات و مطالعات با ارائه‌ی راهکارهای علمی و کاربردی از مری لیمیا است که در طی ۱۵ فصل می‌تواند باتوجه‌به احساسات مختلفی که در طول زندگی با آن روبه‌رو می‌شویم راهکارهای مفیدی را ارائه می‌دهد. مواجه‌شدن با احساسات مختلف باعث می‌شود که ما عکس‌العمل‌های مختلفی نشان دهیم که گاه این عکس‌العمل‌ها می‌تواند به نفع یا به ضرر ما باشد. ولی در این کتاب می‌آموزیم که بهترین عکس‌العمل در هنگام مواجه‌شدن با این احساسات چطور باید باشد. از نکات جذاب در این کتاب وجود فصول مختلف و جدا از هم است به‌گونه‌ای که می‌توان باتوجه‌به شرایط احساسی که در آن قرار داریم، دست به انتخاب یک‌فصل بزنیم. اگرچه خواندن کل این کتاب ما را به مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی بسیار خوبی تجهیز می‌کند ولی می‌توانیم در هر شرایطی فارغ از ترتیب فصل‌ها، هرکدام را که برایمان جذاب‌تر به نظر می‌رسد را بخوانیم.

درباره‌ی مری لیمیا نویسنده‌ی کتاب مفهوم احساس‌ها

خانم مری لیمیا روانشناس، استاد دانشگاه و نویسنده‌ی در حوزه‌ی موضوعات روانشناسی بوده و در همین رشته به تحصیل پرداخته‌ است. در طی سال‌های گذشته او کتاب‌های زیادی در حوزه‌ی روانشانسی و ارتباطات به چاپ رسانده است. از سوی دیگر مری لیمیا عضو انجمن‌ علوم روانشناختی امریکا است. در از افتخارات کسب شده توسط مری لیمیا می‌توان به جایزه‌ی بهترین روانشناس Best of Marin در سال ۲۰۲۱ اشاره کرد که همه‌ی اینها نشان از تلاش‌ او در حوزه‌ی روانشناسی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، مری لیمیا تلاش زیادی برای انتقال دانش خود از طریق نوشتن کتب با نثر روان دارد. کتاب‌های او با قلمی روان و قابل‌فهم برای همه‌ی افراد وارد بازار می‌شود و این موضوع باعث شده که حتی نوجوانان هم مخاطبین کتاب‌های او باشند.

چرا باید کتاب مفهوم احساس‌ها: درک احساسات برای بهتر زیستن را بخوانیم؟

تصمیماتی که در طول روز می‌گیریم چه به‌صورت احساسی اتخاذ شوند و چه به‌صورت منطقی، نتیجه‌ی احساسات ما هستند. میزان هوشمندی شما در موقعیت‌های مختلف زندگی از درک احساسات منتج می‌شود؛ بنابراین داشتن مهارت‌هایی برای شناخت و درک احساسات در طی زندگی به ما کمک‌های شایانی خواهد کرد. کتاب‌ مفهوم احساس‌ها: درک احساسات برای بهتر زیستن یکی از کتاب‌های کاربردی و مفید در حوزه‌ی موفقیت و خودسازی است که با مطالعه‌ی آن می‌توان از آموزه‌های آن برای داشتن زندگی بهتر بهره برد. این کتاب شامل ۱۵ فصل است که در هر فصل نویسنده‌ یک احساس را مورد بررسی قرار داده است و همین موضوع باعث شده که بتوان بدون درنظرگرفتن ترتیب فصول اقدام به مطالعه‌ی کتاب کرد. مثلاً در فصل هشتم کتاب نویسنده درباره‌ی احساس تنهایی صحبت می‌کند و اگر در هنگام مطالعه‌ی کتاب در شرایط مشابه به آن قرار داشته باشیم، مطالعه‌ی این فصل می‌تواند بسیار جذاب باشد.

در بخشی از کتاب مفهوم احساس‌ها: درک احساسات برای بهتر زیستن می‌خوانیم

وقتی تنها هستید، بعید است یادتان بیاید که احساس‌ها در خدمت مقصودی هستند، چون دلتنگی ناشی از تنهایی به چه دردی ممکن است بخورد؟ اگر فکر کنید که در نتیجه‌ی این احساس به چه حالی دچار می‌شوید و چه تصورهایی به ذهنتان می‌آیند، آن‌وقت مثل جاناتان درخواهید یافت که شما را نسبت به این واقعیت هشیار می‌کند که روابطتان قادر نیستند نیازتان به تعلق داشتن را برآورده سازند. فراتر از آن، احساس تنهایی به این منظور طراحی شده که به شما انگیزه بدهد تا اقدام مقتضی را برای تسکین‌دادنش انجام دهید، هرچند آنچه هنگام تجربه‌ی یک احساس تصمیم به انجام‌دادنش می‌گیرید به اختیار خودتان است. گاهی احساس تنهایی را با حالت افسردگی – حالتی که اندوه، بی‌علاقگی به هر نوع فعالیت، و دشواری برای درگیرشدن یا ایجاد پیوند با زندگی از جمله عوارضش هستند – اشتباه می‌گیرند، زیرا موقعی پیش می‌آید که شخص منزوی از فرق گذاشتن بین این دو وضعیت عاجز می‌ماند. ممکن است احساس تنهایی بکنید حتی هنگامی که رابطه‌ای عاشقانه، خویشاوندان زیاد و دوستان فراوان دارید. وقتی نیازمند و مشتاقید با فردی دیگر ارتباط عاطفی برقرار کنید و متوجه می‌شوید که چنین آدمی را در زندگی کم دارید، احتمالاً دستخوش احساس تنهایی می‌شوید.

پیشنهادهایی به دوستداران کتاب مفهوم احساس‌ها: درک احساسات برای بهتر زیستن

انتخاب کتاب مفهوم احساس‌ها: درک احساسات برای بهتر زیستن برای شناخت بهتر احساس‌ها و شناسایی راه‌حل‌های صحیح در هنگام مواجه‌شدن با آن‌ها قدم نخست برای خودشناسی است. خواننده‌ی این کتاب پس از اتمام آن‌چنان اشتیاقی برای دانستن بیشتر درباره‌ی خود واقعی خواهد داشت که بر خود لازم می‌دانیم که چند عنوان دیگر از دسته‌بندی خودشناسی و خودسازی را معرفی کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
943.۶۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
136 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۳۲:۰۰
نویسندهمری لیمیا
مترجمکاوه میرعباسی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Emotions! : making sense of your feelings, c۲۰۱۳
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۴۳.۶۱ کیلوبایت
۱۳۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
34,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
مفهوم احساس ها
مفهوم احساس ها
درک احساسات برای بهتر زیستن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مفهوم احساس ها
مفهوم احساس ها
درک احساسات برای بهتر زیستن
انتشارات کتاب‌سرای نیک
0
(بدون نظر)
34,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر