0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انسان در پی معنا

معرفی، خرید و دانلود کتاب انسان در پی معنا

درباره انسان در پی معنا

کتاب انسان در پی معنا «Man's Search for Meaning» نمونه‌ای درخشان‌ از ادبیات روان‌شناسانه است که با نویسندگی ویکتور فرانکل «Viktor Frankl» اولین‌بار در سال ۱۹۴۶ منتشر شد. این کتاب روایت زندگی دکتر فرانکل در یک اردوگاه اجباری را به تصویر می‌کشد.

نویسنده در این کتاب مهم‌ترین نظریه خود را با عنوان معناشناسی برای مخاطبانش مطرح می‌کند. او نیاز مداوم انسان به جستجو، برای معنای زندگی و کشف قدرتی سرشار را رمز تعالی می‌داند. یکی از دلایل مهمی که خواندن این کتاب را برای مخاطب ارزشمند می‌کند نحوه رویارویی با مشکلات در برابر کشف قدرتی سرشار برای ادامه دادن است. در گذر زندگی هر انسانی لحظات سخت و ناامیدکننده‌ای وجود دارد که می‌توان از آن به‌عنوان منشأ شکل‌گیری شخصیت او یاد کنیم. با خواندن کتاب انسان در پی معنا متوجه می‌شویم مواجهه انسان با مشکلات در هر دوره سنی معنایی را در ذهنش می‌گشاید که معیاری برای رشد و تعالی در ذهن است. در زندگی پرفرازونشیب این نویسنده برای انسان در هر شرایطی می‌تواند زندگی معنایی برای ادامه دادن داشته باشد نسخه‌ای که برای زندگی بی‌معنای امروزی هم جواب می‌دهد. البته این به معنای خوش‌بین بودن و کنار آمدن با شرایط موجود نیست درواقع فرانکل سعی در بیدار کردن ذهن برای کشف معنای شرایط موجود دارد.

نسخه ویکتور فرانکل برای جهان بی‌معنا

ویکتور فرانکل متولد سال ۱۹۰۵ در وین با اصالتی یهودی است. او در سال ۱۹۳۱ مدرک پزشکی‌اش را دریافت کرد و تا سال ۱۹۴۲ تحقیقات پزشکی مختلفی را انجام داد؛ اما در همین سال و با فتح کشورش از سوی نازی‌های یهودستیز به یکی از مخوف‌ترین اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده شد و سه سال بسیار سخت را در این اردوگاه گذراند؛ اما همین سه سال بود که نظریه‌ی او درباره‌ی معنادرمانی کامل و پخته کرد و باعث شد او بیشتر بتواند روی مسائل  پیرامون این حوزه کار کند.

گذراندن روزهایی سخت در میانه جنگ جهانی باعث شد فرانکل از ابتدای کارش به دنبال معنای زندگی و تعریف انسان و حیات باشد. او در طی سال‌های فعالیتش چندین کتاب دیگر هم نوشته که از میان آن‌ها می‌توان به «فریاد ناشنیده برای معنا»، «انسان در جستجوی معنای غایی» و «آری به زندگی» اشاره کرد.

چرا باید کتاب انسان در پی معنا را خواند؟

در بین متفکران متعدد در حوزه سلامت روان جستجوی این پاسخ که معنای زندگی چیست بحثی بسیار مهم و اساسی است. از زمان نیچه تا فروید که فرانکل هم تحت‌تأثیر نظریات اوست همه به دنبال چرایی زندگی بودند و البته به عقیده فرانکل هر که به دنبال این سؤال است چگونگی آن را خواهد یافت. ویکتور فرانکل به‌عنوان پدیدآورنده مکتب معنادرمانی در روان‌شناسی، پاسخی شفاف در این کتاب به مخاطبانش ارائه می‌کند. شاید حضور او در اردوگاه مخوف كـار اجبـاری و زندگی سختی که گذرانده دلیلی برای درک مخاطب از پاسخ او درباره معنای زندگی باشد. هرچند نوع نگارش کتاب هم در مقایسه با دیگر نظریه‌پردازان قرن بیستم به زبان ساده‌تری نوشته شده است. ترجمه کتاب انسان در پی معنا را زهره زاهدی انجام داده و  توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک چاپ شده است. همچنین نسخه الکترونیک این کتاب را می‌توانید در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌بندی کتاب‌های زندگی نامه، سفرنامه و خاطرات تهیه کنید.

در بخشی از کتاب انسان در پی معنا می‌خوانیم

ولی من مطالب را به ترتیب بیان نمی‌کنم ازنقطه‌نظر روان‌شناسی، از آن روز سحر در ایستگاه، تا اولین شب استراحتمان در اردوگاه راهی بسیار بسیار طولانی را طی کردیم.

ما را مجبور کردند درحالی‌که گارد اس. اس. با تفنگ‌های پر همراهی‌مان می‌کردند از ایستگاه بدویم، از سیم‌ها خاردار متصل به برق رد شویم، از اردوگاه هم بگذریم و به ایستگاه نظافت برسیم. برای آن دسته از ما که از گزینش اول گذشته بودند، این یک حمام واقعی بود. بار دیگر توهم به تعویق افتادن مجازات در ذهنمان تأیید شد. افراد اس. اس تقریباً جذاب به نظر می‌رسیدند. به‌زودی دلیلش را فهمیدیم. آن‌ها ساعت‌های مچی را روی دست‌هایمان دیده بودند و تا زمانی با ما خوش‌رفتاری می‌کردند که می‌توانستند با زبان خوش وادارمان کنند ساعت‌ها را به آنها بدهیم. مگر نه اینکه ما به‌هرحال ناچار بودیم همه‌ی دارایی‌مان را تحویل دهیم؟ در این صورت چرا ساعتمان را به آن کسی ندهیم که با ما رفتار نسبتاً خوبی دارد؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب انسان در پی معنا

انسان در پی معنا از آن دسته کتاب‌هایی است که خواندنش برای هر انسان جستجوگری در این دوران پاسخی قابل‌تأمل و منحصربه‌فرد دارد. کتاب‌هایی مانند این کتاب که قدرت تغییر نگرش و سبک زندگی را دارند، برای مخاطبان بسیار خواندنی و جذاب است. کتاب‌های دیگری هم در این زمینه برای علاقه‌مندان وجود دارد که در ادامه به تعدادی از این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۱ مگابایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسنده ویکتور ئی فرنکل
مترجمزهره زاهدی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Man’s Search for Meaning,۲۰۱۷
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۱ مگابایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
3
(2)
53,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انسان در پی معنا
انسان در پی معنا
ویکتور ئی فرنکل
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3
(2)
53,500
تومان