0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان دو شهر
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب داستان دو شهر

نویسنده:
چارلز دیکنز
درباره داستان دو شهر

داستان‌های کلاسیک زیادی وجود دارند که بخشی از تاریخ ادبیات به‌حساب می‌آیند، داستان دو شهر اثر چارلز دیکنز یکی از این داستان‌هاست. داستانی که بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا فروخته شده و به هر زبانی که فکرش را بکنید برگردانده شده است.

The Tale of Two Cities داستانی است که می‌توانیم آن را در دسته‌بندی رمان تاریخی قرار دهیم. این کتاب در سال ۱۸۵۹ منتشر شده است و ماجراهای آن در لندن و پاریس و در طول انقلاب فرانسه اتفاق می‌افتند. کتاب شامل سه داستان متفاوت است که در داستان اول با دختری به نام لوسی مانت و پدرش طرف هستیم که ۱۸ سال را در زندان باستیل فرانسه گذرانده است و حالا دخترش از زنده‌بودن او خبردار شده است. داستان از افراد مختلف دیگری هم حرف می‌زند و موضوعاتی مانند رفتار انقلابیون فرانسه با طبقه‌ی اشراف پیش از انقلاب را بررسی کرده است.

این کتاب در سال‌های پایانی زندگی دیکنز نوشته شده است و مانند تمام آثار ادبی این نویسنده‌ی صاحب‌نام به سرشت و ذات بشر و رنج‌های او می‌پردازد. در سال ۱۹۵۸ فیلمی به کارگردانی رالف توماس از روی این کتاب پرفروش ساخته شد که توانست موفقیت زیادی به دست آورد.

چارلز دیکنز کیست؟

چارلز دیکنز (Charles dickens) نویسنده‌ی مشهور قرن نوزدهم است. او سال ۱۸۱۲ به دنیا آمد و دوران کودکی سختی باشد. کودکی‌ای که می‌تواند ردپایش را در کتاب‌های بعدی این نویسنده پیدا کنید. او در بچگی مجبور شد در یک کارخانه کفش سازی کار کند و به‌این‌ترتیب مدتی از تحصیل بازماند. او بعدها در یک دفتر وکالت شروع به کارکرد و نوشتن را هم شروع کرد. او بسیار به مسائل اجتماعی حساس بود و درباره‌ی آن‌ها حرف می‌زد و نوشت. او بی‌پروا به ساختارهای اجتماعی غلط جامعه‌اش حمله می‌کرد و همین باعث شد گاهی در کشورش با مشکل مواجه شود. او در آمریکا و فرانسه هم زندگی کرده است و بخشی از آثارش را در این دوران نوشته است. او بین سال‌های ۱۸۶۰ تا ۱۸۷۰ با بیماری درگیر بود و بدنش در طول زمان تحلیل رفت. او در سال ۱۸۷۰ براثر سکته قلبی درگذشت. از این نویسنده کتاب‌های زیادی به‌جامانده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید داستان دو شهر را خواند؟

داستان دو شهر یک داستان معمولی نیست. این کتاب یکی از ارزشمندترین داستان‌هایی است که هرکسی می‌تواند بخواند. دلایل مختلفی وجود دارد که باید این کتاب را بخوانید، در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • این اثر یک اثر کلاسیک تاریخی است.
  • نمونه‌ی مهم ادبیات قرن نوزدهم به‌حساب می‌آید.
  • محتوای داستان چیزهای زیادی درباره‌ی فرانسه و لندن در دوران انقلاب فرانسه به افراد می‌گوید.
  • می‌توانید لحظات لذت‌بخش و خوشایندی داشته باشید.

داستان دو شهر چندین بار به فارسی هم برگردانده شده است. یکی از بهترین ترجمه‌های موجود از آن ترجمه‌ی ابراهیم یونسی است که نگاه آن را منتشر کرده است. این داستان در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو در دسترس است.

در بخشی از داستان دو شهر می‌خوانیم

بیش از یک سال از این ماجرا گذشته و چارلز دارنی به‌عنوان معلمی که در ادبیات فرانسه تبحر داشت در انگلستان جاافتاده بود. در این عصر استاد مسلم می‌بود؛ اما در آن زمان معلم خصوصی بود و با جوانانی که فراغتی و علاقه‌ای به فراگرفتن این زبان زنده که در تمام جهان بدان تکلم می‌شد، داشتند کار می‌کرد و در پرورش ذوق و استعدادشان به‌منظور بهره‌گیری از آثار علمی و تخیلی آن مجاهدت می‌نمود. به‌علاوه، می‌توانید درباره این آثار به انگلیسی شیوا چیز بنویسد ‌و آنها را به انگلیسی سلیس برگرداند. در آن زمان چنین استادانی نادر بودند؛ شاهزادگان و وارثان تاج‌وتخت هنوز در سلک معلمان درنیامده بودند و نجیب‌زاده و والاگهر خانه خرابی هنوز  از «دفاتر کل» تلسن خارج نشده بود تا به آشپزی و درودگری روی آورد. آقای دارنی، به‌عنوان معلمی که شیوه‌ی تدریسش مطلوب و نتیجه آن سودمند بود و نیز به‌عنوان مترجمی که سوای معلوماتی که از فرهنگ لغات به دست می‌آورد چیز دیگری هم به ترجمه می‌افزاید به‌زودی شهرت و اعتباری به هم ساند. به‌علاوه، با حوادثی هم که در کشورش می‌گذشت و روزبه‌روز جلب توجه می‌کرد به خوبی آشنا بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران داستان دو شهر

داستان دو شهر یک اثر کلاسیک است که چیزهای زیادی درباره‌ی ادبیات قرن نوزدهم به ما می‌گوید و البته خواندنش بسیار لذت‌بخش است. داستانی پرفرازونشیب که قلم نویسنده‌اش آن را به اثری خاص تبدیل کرده است. اگر شما هم یکی از آن‌هایی هستید که از چنین داستان‌هایی لذت می‌برید دنیای ادبیات انتخاب‌های به‌یادماندنی بی‌شماری برای شما دارد. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها که می‌توانید با خواندنشان از ادبیات لذت بیشتری ببرید را معرفی می‌کنیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۰۲ مگابایت
تعداد صفحات
480 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۶:۰۰:۰۰
نویسندهچارلز دیکنز
مترجمابراهیم یونسی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A tale of two cities
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۲/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
125,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۰۲ مگابایت
۴۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
16 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

چه ترجمه فاخری! با وجود اینکه نسخه الکترونیکی این کتاب رو از ناشر دیگه ای دارم حتما نسخه چاپی رو از این انتشارات تهیه می‌کنم.

5

عالیییییییی

4
(7)
80,000
٪20
64,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
داستان دو شهر
داستان دو شهر
چارلز دیکنز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان دو شهر
٪20
داستان دو شهر
چارلز دیکنز
انتشارات نگاه
4
(7)
80,000
٪20
64,000
تومان