0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آرزوهای بزرگ
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آرزوهای بزرگ

نویسنده:
چارلز دیکنز
درباره آرزوهای بزرگ

کتاب‌ها می‌توانند آینه‌ی زمانه‌ی خود باشند. نویسندگان زیادی در جهان وجود دارند که سعی کرده‌اند رنج مردم زمانه‌ی خود را در قالب قصه‌هایشان جاودانه کنند و اثری ملموس برجا بگذارند. چارلز دیکنز بزرگ یکی از این نویسنده‌هاست و بسیاری او را بهترین نویسنده‌ی انگلیسی تاریخ پس از شکسپیر می‌دانند. آرزوهای بزرگ یکی از آثار برجسته‌ی اوست و هرکس به ادبیات کلاسیک علاقه دارد باید این کتاب را بخواند.

درباره کتاب صوتی آرزوهای بزرگ اثر چارلز دیکنز

آرزوهای بزرگ که عنوان اصلی آن «great expectations» است اولین‌بار در سال ۱۹۸۶۱ منتشر شد. این رمان طولانی و پر جزئیات از زبان پسری به نام پیپ نوشته شده است. این پسر کوچک هفت‌ساله یتیم است و روزگار سختی را می‌گذراند. پیپ از خانه خانم هاویشام سر درمی‌آورد و با دخترش استلا آشنا می‌شود و آرزوهای بزرگی را در سر می‌پروراند. در قدم بعدی فرصتی برای پیپ پیش می‌آید که به شهر برود و آداب زندگی شهری و مردم طبقات بالای جامعه را یاد بگیرد اما داستان پیچیده‌تر از این حرف‌هاست.

شخصیت‌پردازی‌های این کتاب بسیار غنی هستند و دیکنز توانسته است نمادهایی از فرهنگ عامه را در این کتاب بیافریند که بسیار ماندگار شده‌اند. کتاب او بر نویسندگان بسیاری اثرگذار بوده و اقتباس‌های متعددی هم در از آن انجام شده است.

با وجود اینکه بیش از ۱۵۰ سال از انتشار کتاب آرزوهای بزرگ می‌گذرد این رمان همچنان در فهرست برترین و پرخواننده‌ترین کتاب‌های تاریخ قرار دارد. این رمان به بیش از ۵۰ زبان مختلف برگردانده شده و نسخه‌های متعددی از آن وجود دارد. برای دانلود فایل صوتی great expectations به زبان اصلی کافی است این عبارت را در گوگل سرچ کنید.

درباره چارلز دیکنز نویسنده کتاب صوتی آرزوهای بزرگ

چارلز جان هافم دیکنز نویسنده‌ی مشهور انگلیسی در قرن نوزدهم اوست. او حدود ۵۸ سال بین سال‌های ۱۸۱۲ تا ۱۸۷۰ زیست و در این زمان آثار ارزشمند زیادی را به دنیای ادبیات معرفی کرد. او در داستان‌هایش از تجربیات شخصی خودش بهره‌ی زیادی گرفته است و با نگاه خاصش به اجتماع توانسته است ابعادی از جامعه انگلیس در آن زمان را کاوش کند که کمتر کسی به آن توجه کرده است؛ بنابراین آثار او علاوه بر ارزش ادبی، ارزش جامعه‌شناسی هم دارند.

کودکی سخت دیکنز و کار در کفاشی در سن کم باعث شد او نگاهی عمیق به زندگی داشته باشد و با عمق سختی‌های طبقه پایین جامعه آشنا باشد. او پس از پایان مدرسه در یک دفتر وکالت مشغول به کار شد و سپس شغل روزنامه‌نگاری را برای خودش انتخاب کند و استعدادش در نویسندگی همین‌جا خود را نشان داد و کم‌کم به نوشتن داستان کوتاه و رمان روی آورد. از میان مشهورترین کتاب‌هایی که از دیکنز به‌جامانده است می‌توان به کتاب‌هایی مانند داستان دو شهر، دیوید کاپرفیلد، اولیور توئیست و ماجراهای نیکلاس نیکلبی را نام برد.

ترجمه و انتشار آرزوهای بزرگ در ایران  

آرزوهای بزرگ از آن دسته رمان‌هایی است که چندین و چند ترجمه برای آن در ایران وجود دارد. عنایت‌الله شکیبا پور، ابراهیم یونسی، مهدی سحابی و چندین نفر دیگر این کتاب را به شکل‌های مختلف به فارسی برگردانده‌اند و ناشرانی مانند نشر افق، دوستان و ... آن را چاپ کرده‌اند. ترجمه‌ی مشهور دیگری که از آرزوهای بزرگ موجود است ترجمه‌ی حمیدرضا بلوچ است. انتشارات آوانامه این ترجمه را با صدای مهبد قناعت‌پیشه به شکل کتاب صوتی درآورده است و می‌توانید کتاب صوتی آرزوهای بزرگ را در همین صفحه از فیدیبو دانلود کنید و از شنیدن آن لذت ببرید.

چرا باید کتاب صوتی آرزوهای بزرگ را شنید؟

آرزوهای بزرگ کتابی خواندنی و زیباست که از ارزش‌های بنیادینی سخن می‌گوید. دیکنز با قلم فوق‌العاده‌ی خود توانسته است توصیفاتی ماندگار و خاص خلق کند. او از زبان یک کودک جامعه‌ای پر از اختلاف طبقاتی را توصیف کرده و از ارزش‌های شخصی انسان‌ها سخن گفته است. آنچه در کتاب دیکنز مشهود است مفهوم ساده‌ای است که می‌گوید شرایط می‌تواند انسان‌ها را عوض کرده و ارزش‌هایشان را تحت تأثیر قرار دهد اما در عین حال اصالت مفهومی ذاتی است و ثروت نمی‌تواند ضعف‌های شخصیتی انسان‌ها را بپوشاند. کتاب دیکنز آینه‌ای تمام‌نما از انگلستان در قرن نوزدهم است و با خواندن آن می‌توانید سفری جالب به آن دوران داشته باشید. این داستان به‌قدری ملموس نوشته شده که پس از شنیدن چند دقیقه می‌توانید خودتان را کنار پیپ در آهنگری تصور کنید، با او به خانه‌ی خانم هاویشام بروید، درد تحقیرهای استلا را احساس کنید و جنگیدنش برای زندگی را ببینید. صدای گرم مهبد قناعت‌پیشه لذت شنیدن این کتاب را چندبرابر کرده است.

در بخشی از کتاب صوتی آرزوهای بزرگ می‌شنویم

فکر می‌کردم همین که پایم به آشپزخانه برسد، یک ژاندارم دستگیرم می‌کند اما هیچ ژاندارمی نبود و دزدی سوهان و مواد خوراکی هم هنوز لو نرفته بود. خانم جو برای برگزاری مراسم عید به شکلی عجیب و غیرعادی مشغول رفت‌وروب خانه بود و برای اینکه جو را از آسیب خاکروبه در امان نگه دارد او را روی پله‌ی کنار در آشپزخانه نگه‌داشته بود. اما این تقدیر گریزناپذیری بود که وقتی خواهرم تمام زباله‌های کف اتاق را جمع می‌کرد بالاخره با آن روبه‌رو می‌شد وقتی من و وجدانم جلوی خانم جو ظاهر شدیم او به‌جای اینکه عید را تبریک بگوید گفت: «کدوم گوری بودی؟» گفتم: «اون پایین در حال گوش دادن به آهنگ‌های کریسمس بودم.» خانم جو گفت: «آهان ... که این‌طور ... گفتم که نکنه داشتی کار بدی می‌کردی.» در دلم گفتم از قضا داشتم همین کار را می‌کردم. خانم جو گفت: «شاید اگر اینطور اسیر این آهنگر نبودم که حتی نتونم برای چند دقیقه این پیشبند رو از خودم جدا کنم، خودمم حالا اون پایین بودم و داشتم به آهنگ کریسمس گوش می‌دادم ... اوه ... من این آهنگ‌ها رو خیلی دوست دارم ولی انگار با این گرفتاری‌ها هرگز نباید به هیچ کدوم از اونا گوش بدم.» جو که بعد از برطرف شدن خطر خاکروبه‌ شجاعت پیدا کرده و دنبال من به آشپزخانه قدم گذاشته بود، وقتی خانم جو نگاهش کرد با حالتی آشتی جویانه پشت دستش را روی بینی‌اش مالید و به محض آنکه خانم جو نگاهش را از او برگرداند به طور پنهانی، دو انگشت سبابه‌اش را به ‌طور ضربدری روی هم گذاشت و آن‌ها را به عنوان رمزی میان من و خودش، به معنی اینکه خانم جو امروز بد اخلاق است و خلق خوشی ندارد به من نشان داد. این بداخلاقی برای خانم جو تبدیل به یک امر عادی شده، به طوری که می‌شد من و جو تا هفته‌ها انگشتان ضربدری خود را که همچون ساق پای مجسمه‌های یادبود جنگ صلیبی بود به هم نشان می‌دادیم.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
2.۰۴ گیگابایت
مدت زمان
۲۵:۱۴:۵۶
نویسندهچارلز دیکنز
مترجمحمیدرضا بلوچ
راویمهبد قناعت‌پیشه
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۲/۲۸
قیمت ارزی
8 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲.۰۴ گیگابایت
۲۵:۱۴:۵۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (8)
اجرای روان 🎙️ (7)
5
ستاره
82 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
2 ٪
26 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
آموزنده 🦉

اثار دیکنز رو همه با ترجمه استاد ابراهیم یونسی می شناسند ولی با شنیدن این اثر و ترجمه درخور و خوبی هم هست نسبت به ترجمه یونسی و البته صوتی هم شده . اثار دیکنز به شدت تاثییر گذار بر نسل بعد خودش تا الان بوده است رد پای دیکنز را در سینما و تآئتر و هر ژانری از ادبیات می توان دید . دستایوفسکی در نامه ای به دوستش اعتراف کرده که در پایان دوره کاری خود بوده تا اینکه رفته به انگلستان و با اثار دیکتز و کتابخانی دیکنز از کتاب دختری به نام نل الهام گرفته و شاهکار ترین اثر هایش رو دستایوفسکی بعد ان خلق کرده . دیکنز طنز مخصوصی به خودش را دارد. اوایل این کتاب شاید کمی دچار ملال شوید ولی بعد چند فصل نمی توانی هدفونت را از گوشت دراری . و در اخر سرعت پخش رو روی ۱/۵ بگذارید خیلی کتاب رو جذاب تر و به قلم دیکنز نزدیکتر می کند و راوی هم کار درسته .

4

گویندگی و صدای آقای قناعت پیشه پر امتیاز ترین ویژگی این کتاب بود.. کتاب اوایل بسیار کند پیش میرفت و تقریبا نیمی از کتاب که گذشت کم کم بهش جذب شدم.. و در اخر اونطور که فکر میکردم پیش نرفت که خب همیشه پایانها قابل انتظار نیست همونطور که زندگی ها نیست.. میتونم بگم در کل کتاب خوب و معناداری بود. ممنون از فیدیبو و دست اندرکاران

5
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

داستان جالب و زیباییست اما متاسفم که بگویم ظاهرا در همه جا و در هر حال و در مورد همه ی انسانها اینطور است که داشتن پول احترام دیگران را برای شخص به همراه می آورد ، نه شخصیت و سواد و احساسات و ادب آن شخص

4

صمیمانه از آقای قناعت پیشه بابت اجرای عالیشون تشکر میکنم. اوایل داستان برای من چندان جذاب نبود ولی به تدریج داستان جذابی میشه. ترجمه هم بسیار روان و عالی⁦👌🏻⁩

5

کتاب خوبی بود البته می تونست کوتاهتر هم باشه. بعضی جاها افراد رو قاطی می کردم. و اما راوی، بنظرم عالی روایت کردن . قبلاً هم با صدای ایشان کتاب شنیده بودم ولی این یکی 👍👍👍👍👍👍

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

خیلی سال بوددوست داشتم بخونمش اما فرصت نمیشد و این مدت که صوتیش رو گوش میکردم واقعا داستان جذابی بود برام صداپیشگی اقای قناعت میشه هم که مثل همیشه عالی

5

راوی فوق‌العاده هنرمندانه اجرا کرده و بسیار دلنشین . کتاب هم که داستانی جذاب و دوست داشتنی دارد. ترجمه هم عالی ست.

5

داستان روان و سرگرم کننده ادبیات کلاسیک واقعا گزینه خوبی برای اینه که سرگرم شی بدون اینکه به شعورت توهین شه

5

عالی بود هر چی بگم کم گفتم ، بسیار جذاب بود و خیلی لذت بردم ، لحن و صدای راوی هم بسیار عالی بود ممنون

5

چارلز دیکنز که نیاز به تعریف نداره ،راوی هم آقای قناعت پیشه هم که عاااااالی ،پس این دو ترکیب رو از دست ندید

نمایش 16 نقد دیگر
4.7
(47)
سرگرم‌کننده 🧩 (8)
156,000
٪30
109,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪50
آرزوهای بزرگ
آرزوهای بزرگ
چارلز دیکنز

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آرزوهای بزرگ
٪30
آرزوهای بزرگ
چارلز دیکنز
آوانامه
4.7
(47)
سرگرم‌کننده 🧩 (8)
156,000
٪30
109,200
تومان