0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رزیدنت

معرفی، خرید و دانلود کتاب رزیدنت

درباره رزیدنت

جنگ جهانی دوم پر از جاسوس‌های کارکشته‌ای بود که سرنوشت جنگ را تغییر دادند. رزیدنت داستان یکی از این جاسوس‌هاست. کسی به نام هایک هواکیمیان که یک ارمنی تبار بود و به‌عنوان بزرگترین جاسوس شوروی در ایالات متحده شناخته می‌شود. روایت‌هایی وجود دارد که این مرد توانسته است در انتقال تکنولوژي هسته‌ای از آمریکا به روسیه نقش ایفا کند و در پرونده‌های امنیتی بسیار بزرگی نقش داشته است.

آشوت آقاباباییان بر اساس مستندات موجود و سال‌ها تحقیق داستان این جاسوس را روایت کرده است. این کتاب به‌قدری جذاب و هیجان‌انگیز نوشته شده است که به‌محض شروع کردن دیگر نخواهید توانست آن را زمین بگذارید. کتاب در سه قسمت اصلی نوشته شده است که به ماموریت‌های این جاسوس یعنی گنادی، زریدنت و پروژه عظیم چگونه بمب اتم ساخته شد در آن‌ها پرداخته شده است. هر ماجرا پر از لحظات عجیب و استرس‌آور است و می‌تواند تصویری از جنگ جهانی از نگاه یک جاسوس برای شما ترسیم کند.

 این رمان آشوت آقاباییان را با تلاش و قلم حسین طباطبایی به فارسی برگردانده شده است. نشر ثالث این کتاب را سال ۱۳۹۲ در ۴۰۹ صفحه چاپ و عرصه کرده است. نسخه‌ی الکترونیکی این کتاب در بخش داستان و رمان فیدیبو در دسترس است و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب در اپلیکیشن فیدیبو مطالعه کنند.

آشوت آقاباباییان کیست؟

Ashot aghababayian یک نویسنده‌‌ی مشهور ارمنی است. او در سال ۱۹۵۲ در یروان به دنیا آمده است و هنوز هم در همین کشور زندگی می‌کند. او در رشته‌ی اقتصاد درس‌خوانده است و در کشور خودش فعال سیاسی محسوب می‌شود. از این نویسنده دو کتاب به فارسی ترجمه شده است که یکی کتاب رزیدنت و دیگری کتاب گرگ تنها است. او برای نوشتن رمان‌های تاریخی، زندگینامه و داستان‌هایی بر پایه‌ی حقیقت شناخته شده است.

چرا باید کتاب رزیدنت را خواند؟

کتاب رزیدنت یک کتاب مهم است. از یک سو این کتاب نوشته‌ی یک نویسنده‌ی مهم ارمنی است و با خواندنش با سبک و قلم این نویسنده آشنا می‌شوید. از سوی دیگر موضوع کتاب بسیار مهم است. این کتاب اثری مستند از عملیات‌های جاسوسی شوروی در آلمان و آمریکاست و یکی از مهم‌ترین جاسوسان این کشور که توانست برای سال‌ها سرویس‌های جاسوسی مختلف را در سراسر دنیا فریب دهد است و تصویری بسیار تازه از آنچه در پشت پرده‌ی جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد در اختیار مخاطب می‌گذارد. این کتاب مو به تنتان سیخ خواهد کرد و با خواندنش می‌توانید برای ساعت‌ها از دنیای اطرافتان فاصله بگیرید و در سال‌های دهه‌ی چهل و پنجاه میلادی، در پرتنش‌ترین نقاط تاریخ بشر پرسه بزنید. این کتاب برای تمام بزرگسالان مناسب است.

در بخشی از کتاب رزیدنت می‌‌خوانیم

هایک و همسرش به‌آرامی سمت کودکشان رفتند و برایش لالایی خواندند.

«می‌دانی چه اقدام ناسنجیده سیاسی ای کرده‌ایم؟ باید در ایروان وضع حمل می‌کردی تا نام هغینه را روی دخترمان می‌گذاشتی زبان روسی حروف «ه» و «غ» ندارد و حالا نام او در گواهی تولدش اگینه ثبت شده است.»

و را شوهرش را در آغوش فشرد و در گوشش زمزمه کرد اما هر دوی اینها یکی است. تو که همیشه هغینه صدایش می‌زنی...

باد چون سگی بی‌صاحب زوزه می‌کشید و گرد پاهای رهگذران می‌پیچید و به درون یقه انسان‌هایی که صورت‌هایشان را پوشانده بودند و از شدت باد و سرما قوز کرده بودند راه می‌یافت. روی صورت‌هایی که از شدت سرما یخ‌زده به نظر می‌رسیدند رد برف نشسته بود. بوران مردم را به‌شتاب واداشته بود و گروه‌گروه به سمت ورودی‌های ساختمان‌ها می‌دویدند مردی که خود را در پالتو پیچیده بود از خیابان رد شد و سمت لوبیانکا. رفت با نگاهی ساختمان لوبیانکا را که پوشیده در بوران و برف بود برانداز کرد و وارد شد به استقبال سرنوشت می‌رفت با وجود هوش ذاتی و تخیل قدرتمندش باز هم نمی‌توانست تصور کند که بیرون آمدنش از این در شانزده سال به طول خواهد انجامید. هنگام ورود، نگهبانان به‌دقت مدارکش را بازبینی کردند.

پنج پیشنهاد برای خوانندگان کتاب رزیدنت

کتاب رزیدنت از آن کتاب‌هایی است که ذهن را به خود مشغول می‌کند و به او اجازه می‌دهد یک نگاه متفاوت را تجربه کند. این رمان اگر موردتوجه شما قرار گرفته است و دوست دارید باز هم از ادبیات و داستان‌های آلمانی بخوانید، پنج پیشنهاد را برای شما خواهیم داشت:

  • کتاب صوتی عقاید یک دلقک، اثر مشهور هاینریش بل، با ترجمه سارنگ ملکوتی، انتشارات نگاه و با گویندگی آرمان سلطان‌زاده
  • کتاب سیدارتها، نوشته‌ی هرمان هسه، با ترجمه‌ی سروش حبیبی، منتشر شده از سوی نشر ماهی
  • کتاب سه نفر در برف، به قلم اریش کستنر، برگردان به فارسی از سروش حبیبی، نشر نیلوفر
  • کتاب انهدام یک قلب، اثر اشتفان تسوایگ، با ترجمه‌ی داود نوابی، چاپ و عرضه از نشر نون
  • کتاب کوه جادو، به قلم توماس مان، ترجمه شده از سوی حسن نکوروح، انتشارات نگاه

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۵ مگابایت
تعداد صفحات
409 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۳۸:۰۰
نویسندهآشوت آقابابیان
مترجمحسین طباطبایی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۲۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۵ مگابایت
۴۰۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
29,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رزیدنت
رزیدنت
آشوت آقابابیان
نشر ثالث
5
(1)
29,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر