0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک

معرفی، خرید و دانلود کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک

نویسنده:
جیمز نوربری
درباره پاندای بزرگ و اژدهای کوچک

به نظر شمادر سفر زندگی چه چیزی بیشتر از همه اهمیت دارد؟ هدف و غایت نهایی یا مسیری که با همسفری خوب طی شود؟ کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک، داستانی مصور و بی نهایت جذاب است که پاندا و اژدها با یکدیگر به سفری در طبیعت می‌روند و به یکدیگر کمک می‌کنند تا مسیر را به بهترین شکل ممکن ادامه دهند.

کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک با عنوان اصلی Big Panda and Tiny Dragon خواننده را همراه خود به سفری ماجراجویانه و جالب می‌برد و به او یادآور می‌شود که گاهی نزدیک شدن به عواطف و احساسات از الزامات زندگی است. جیمز نوبری برای نوشتن این کتاب از تعلیمات و فلسفه‌ی بودا استفاده کرده و کوشیده تا با زبانی ساده و صمیمی نکات فراموش شده‌ای را بر روی کاغذ بیاورد. کتاب پاندای بزرگ اژدهای کوچک در مدت کمی پس از چاپ توانست به زبان‌های مختلف ترجمه شود و به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز معرفی شود. این کتاب در حال حاضر با ترجمه‌ی فروغ صادقی توسط انتشارات خانه رود در اختیار فارسی زبانان قرار گرفته است. شما با مراجعه به دسته بندی کودک، عناوین بسیار متنوع و جالبی را می‌توانید در فیدیبو بخوانید.

با جیمز نوربری بیشتر آشنا شویم:

جیمز نوربری James Norbury نویسنده وتصویرگر بریتانیایی است که در سال 2020 با انتشار کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک شناخته شد. جیمز نوربری در این کتاب با استفاده از طراحی‌های منحصر به فرد خود توانست دل بسیاری از خوانندگان را به دست بیاورد. او در ولز جنوبی زندگی می‌کند و به دلیل علاقه‌ی زیادش به فرهنگ ژاپنی از شخصیت‌های مخصوص این کشور یعنی اژدها و پاندا استفاده کرده تا نکات فلسفی و مکتب فکری بوداییسم را به تصویر بکشد.

چرا باید کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک را بخوانیم

وقتی صحبت از کتاب کودک می‌شود اولیل خصیصه‌ای که به ذهنمان می‌رسد این است که کتاب حتما پر از تصاویر جذاب است و کتاب‌های بزرگسال بدون تصویر و نقاشی هستند در صورتیکه کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک این تصور را بر هم می‌زند. در واقع با اینکه در این کتاب ساده و شیرین از شخصیت‌های گرافیکی استفاده شده اما محتوای آن برای بزرگسالان است. ما به عنوان یک بزرگسال گاهی بیشتر از هروقت دیگری نیاز داریم تا مفاهیمی چون ساده زیستی، همراهی در مسیر زندگی، همدلی و کمک به دیگران و زندگی در لحظه‌ی حال را برای خود یادآوری کنیم که این کتاب به خوبی از عهده‌ی آن بر آمده است. نکته‌ی دیگری که پاندای بزرگ و اژدهای کوچک به ما می‌آموزد، امید و مثبت اندیشی است تا بتوانیم از سختی‌های زندگی به راحتی عبور کنیم.

در بخشی از کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک می‌خوانیم:

پاندای بزرگ پرسید: «کدوم یکی مهم تره؟ سفر یا مقصد؟» اژدهای کوچک جواب داد: «همسفر.»

اژدهای کوچک گفت: الان سرم خیلی شلوغه که بخوام گل‌ها رو نگاه کنم. پاندای بزرگ گفت: اتفاقا همین الانه که باید نگاه کنی چون ممکنه فردا از این گل‌ها خبری نباشه.

اژدهای کوچک گفت: پاندای بزرگ! این که چطوری به حرفام گوش میدی و باهام حرف می‌زنی و با هم سفر می‌کنیم رو دوست دارم. اما بیشتر از همه‌ی این‌ها، من عاشق اون احساسی هستم که در من به وجود میاری.

اژدهای کوچک گفت: برگ‌ها دارن می‌میرن و یکی یکی می‌ریزن. پاندای بزرگ جواب داد: ناراحت نباش! طبیعت با پاییز بهمون نشون میده رها کردن چقدر میتونه زیبا باشه.

-تا حالا پیش اومده که در حق خودت بدجنسی کنی پاندا؟ پاندا به امواج گسترده‌ی روی دریاچه نگاه کرد و گفت: وقتی می‌بینم تو چقدر با من مهربونی، سعی می‌کنم خودم هم به همون اندازه با خودم مهربون باشم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک

زندگی را اگر مانند یک سفر طولانی در نظر بگیریم، گذر از فصل‌ها و مکان‌های مختلف، هر کدام درسی جدید برایمان به ارمغان می‌آورند. در این سفر پر پیچ و خم، مهم این است که از مسیر و همسفرهای خود لذت ببریم و از ناامیدی دور باشیم زیرا در مسیر حرکت می‌کنیم. حتی اگر مسیر را نیز گم کردیم، همراهانی داریم تا به ما کمک کنند که به بی‌راهه نرویم. اگر شما نیز از خواندن کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک لذت می‌برید، حتما به عناوین زیر سر بزنید:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
3.۷۷ مگابایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهجیمز نوربری
مترجمفروغ صادقی
ناشرانتشارات خانه رود
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Big Panda and Tiny Dragon
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
85,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۳.۷۷ مگابایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 46 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (3)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
2 ٪
31 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نام او و آخرین همسفر من در جاده ی کتابخوانی تابستان ۱۴۰۱ .... به جرئت می تونم بگم تمام جملات این کتاب ارزش مارک کردن رو داشتن ... و تک تک تصاویرش ارزش بارها نگریستن ... به نظرم این کتاب از اون دسته کتابهاییه که باید تو کتابخونه نگه داشت ؛ یک نسخه برای خودت بخری و اونقدر باهاش صمیمی بشی که به جای جلد کردن و با احتیاط ورق زدن ، تک تک صفحاتشو پر از یادداشت و پانویسی کنی .... و نه تنها یک جلد بلکه ده ها جلد ازش بخری و به هر کسی که حس خوبی کنارش بهت دست داد هدیه کنی :) _ این کتاب یه جورایی منو یاد کتاب پسرک موش کور و روباه اثر چارلی مکسی انداخت که هم از نظر حجم و هم از نظر محتوا توی یک دسته قرار دارن و ... یه کمی هم به یاد شازده کوچولوی عزیز ( یه جورایی نسخه ی کوچولو و گوگولی اون شاهکار !) میشه این کتاب رو تو یه عصر قشنگ تابستون ، با یه فنجون چایی و یه حال فوق العاده خوب خوند و لذت برد :))) بخشی از کتاب : حتی درخت آسیب دیده هم میتونه زیباترین شکوفه ها رو بده . یا حق ز.خ

4

اژدهای کوچک پرسید:اگه با کسانی ملاقات کنم از خودم یا کارام خوششون نیاد چی میشه؟ پاندای بزرگ جواب داد:هیچی.تو فقط باید راه خودت رو بری.بهتره اونارو از دست بدی تا خودت رو. جواب پاندا بدجوری به دلم نشست😍

5

«وقتی برای دیگران چراغی روشن میکنی مسیر خود را هم روشن کرده ای » گفتم اول کتاب رو بخونم بعد نظر بدم و رفتم فیدیبو و خداروشکر قیمت مناسبی داشت😅 کتابی هست که میشه سریع خوند و ازش رد شد و میشه هم هفته ها وقت گذاشت و فکر کرد راجب جملاتش خیلی کتاب شیرین و جذابی هست از اونا که هی برمیگردی صفحه های قبل و باز بخونیش ممنون از نویسنده و ترجمه روان و خوب مترجم

5

کتاب قشنگیه و دیالوگ های حقی رد‌و بدل میشه🗿قطعا ارزششو داره بگیرید.. و اینکه بعضی دوستان از ترجمه ایراد گرفتن..بنظرم ترجمه‌ی خوبیه ولی بعضی جاها اشتباه تایپی وجود داره..اما در کل راضی کنندست..

5

عالی بود ساده و گویا برای رها کردن و در نظر گرفتن همزمان نیمه خالی لیوان و نیمه پر آن دیدن همه چیز همانطور که هست و نه بیشتر

3

گاهی اوقات بهتر است بدون آنکه بدانیم مقصد کجاست ، فقط به راهمان ادامه دهیم

5

حتما حتما نسخه چاپیشو بخرید عشقه این کتاب 🥺😍❤️

5

کتاب خوبیه. نقاشی های روحبخشی هم داره. متن خیلی کمه و سریع تموم میشه.

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀

خیلی بامزه ست و انقد ساده و روان که چندباری میشه خوند و تو جمله هاش عمیق و عمیق تر شد

5

کتابی روان و سلیس و بسیار واقع گرا. به اصل وجودی با روایتی ساده می پردازد.

نمایش 21 نقد دیگر
4.5
(75)
آرامش‌بخش 🌱 (3)
29,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
پاندای بزرگ و اژدهای کوچک
جیمز نوربری
انتشارات خانه رود
4.5
(75)
آرامش‌بخش 🌱 (3)
29,000
تومان