0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اتاق مهمان

معرفی، خرید و دانلود کتاب اتاق مهمان

درباره اتاق مهمان
این‌بار دیگر واقعاً قصد داشت انجامش دهد. روی میز کنار تخت، یک لیوان و بطری سربستۀ برندی قرار داشت؛ اما نمی‌خواست مثل تمام دفعات قبل که واقعاً قصد انجام این کار را داشت، با کمک مواد شیمیایی فقط خودش را بی‌حس کند. در دستش نامه‌ای داشت که دلایل تصمیمش را در آن نوشته و شرح داده بود. در این سال‌ها ازاین‌دست نامه‌ها زیاد نوشته بود. بعضی‌هایشان کوتاه بودند و بعضی دیگر بلند. در بعضی رُک‌وراست سر اصل مطلب می‌رفت و در بعضی دیگر مهمل می‌بافت و به خواننده‌ای که معلوم نبود اهمیتی به محتوای نامه می‌داد یا نه، التماس می‌کرد درکش کند و برایش دل بسوزاند. و خیلی از نامه‌ها هم نصفه‌‌نیمه رها می‌شدند؛ زیرا وسط نوشتن‌ می‌فهمید واقعاً قصد انجام این کار را ندارد. اما این‌بار قصد انجام این کار را داشت. واقعاً چنین قصدی داشت. دوست نداشت به بالا نگاه کند، اما خودش را مجبور کرد سرش را بالا بیاورد و به طناب گره‌خورده خیره شود و بعد به صندلی زیر آن. حین عمل کردن طناب به وظیفه‌اش، چند دقیقه درد و وحشت در انتظارش بود و بعد جان از تنش درمی‌رفت. بیشتر مردم قدردان این چند دقیقه زجر پیش از مرگ بودند. و مرد در دوران جوانی‌اش مرگ‌های بسیاری را دیده بود. چند دقیقه زجر کشیدن که چیزی نبود. و طبق مطالعاتش، گویا در آن چند دقیقۀ آخر که از طناب آویزان می‌شد و اکسیژن به مغزش نمی‌رسید، آهسته‌آهسته در پوچی غوطه‌ور می‌شد. و همین را بیشتر از هر چیز می‌خواست. پوچی. در عمق خانه دوباره سروصدای بحث و جدل بلند شد. می‌توانست صدای جیغ زن و فریادهای مرد را بشنود. کاش از این کار دست برمی‌داشتند. چرا نمی‌توانستند چند دقیقه آرام بگیرند و سکوت را رعایت کنند تا با خیال راحت از این دنیا برود؟ دوباره در خانه سکوت برقرار شد. روی تخت نشست و بطری برندی را برداشت. اگر چند قلپ می‌نوشید اشکالی نداشت. این‌بار نیازی نبود که با نوشیدنی الکلی به خودش دل‌وجرئت بدهد. فقط می‌خواست کمی معده‌اش را گرم کند. یک لیوان پر ریخت و بعد درحالی‌که آن را سر می‌کشید، به طناب خیره شد.... -از متن کتاب-
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
328 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۵۶:۰۰
نویسنده دریدا سی میچل
مترجم محمدصالح نورانی زاده
ناشرانتشارات کتاب کوله‌پشتی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Spare Room‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۲۷
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
65,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۹ مگابایت
۳۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 32 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
21 ٪
20 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

نویسنده خیلی خوب تونست منِ خواننده رو با تمام توهمات و واقعیات تلخ شخصیت اصلی همراه کنه جوری که مجبور شدم چند ساعتی کتاب رو زمین بذارم وگرنه خل میشدم! البته ظاهرا ضعف در پایان بندی درد بی درمان خیلی از نویسنده هاست. ولی در کل به خاطر اون ۳۷ فصل درخشان و قوی و ترجمه بسیار خوب آقای نورانی زاده بهش چهارتا ستاره میدم.

4

به طرفداران این سبک پیشنهادش میکنم. رمان پر کششی بود و یه سری چیزاشو میشد حدس زد که مثلا کی آدم بده‌س و یکم شخصیت اول گیج بازی درمیاورد توی فهمیدنشون امااا درکل جذاب بود و توی این ژانر کتابای زیادی خوندم و این یکی رو واقعا دوست داشتم.

2

ترجمه خوبی داره. در بعضی صفحات متن کشدار ميشه و داستان پیش نمیره. اما در اواخر کتاب سرعت داستان زیاد کیشه و گره ها تند تند باز میشن. گرچه معماها سخت نیست و در اواسط قصه میشه فهمید موضوع چی بوده.

4

داستانش واقعا خوب بود. هیجان انگیز بود. پیشنهادش میکنم. داستان اش در مورد دختریه ک به ی اتاق نقل مکان میکنه ولی انگیزه خودش از اجاره و اتفاقات داخل اتاق دست مایه این داستان هس.

5

یک کتاب بسیار خواندنی و جذاب و آکنده از معماهای جذاب و مهیج با درون مایه ای از تحلیهای روانشناسانه .و پایان تا حد زیادی غیرمنتظره و االبته همراه ترجمه خوب و روان

3

خوب بود بد نبود ولی خیلی کشش دادن و طولانی بود و اینکه من اخرشو حدس زدم. بعضی جاها هم دختر داستان کفرمو درمیاورد🙄

3

کتاب جالبی بود مخصوصا آخرای کتاب هیجانش زیاد بود.من از اواسط کتاب تقریبا آخرش رو حدس زدم

3

داستان معمایی پر کشش که تا آخرش می خونید. در کل به یکبار خوندن می ارزید

1

سبک نوار است. این سبک را دوست ندارم. نتوانستم به مطالعه ادامه بدهم و کتاب را تمام کنم.

5

داستان جذاب و هیجان‌انگیزی داره. خیلی خوشم اومد ازش

نمایش 10 نقد دیگر
3.5
(32)
گیرا 🧲 (2)
57,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اتاق مهمان
اتاق مهمان
دریدا سی میچل
انتشارات کتاب کوله‌پشتی
3.5
(32)
گیرا 🧲 (2)
57,500
تومان