0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پرواز بر فراز آشیانه ی فاخته

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پرواز بر فراز آشیانه ی فاخته

نویسنده:
کن کیزی
درباره پرواز بر فراز آشیانه ی فاخته

 با کتاب صوتی پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته با عنوان اصلی One Flew Over the Cuckoo's Nest شما می‌توانید به دل یک بیمارستان روانی سفر کنید و تجربه‌ای جدید ولی عجیب را در بین کلمات به دست آورید. پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته ماجرای انسان‌هایی است که در یک آسایشگاه روانی بستری هستند اما پرستار و کسی که آنجا را اداره می‌کند، خانم ریچد خود باعث بروز مشکلات بسیاری در بیماران می‌شود. راوی داستان یک بیمار سرخ‌پوست  و دورگه به نام چیف براندون است که تظاهر می‌کند کر و لال است. قهرمان داستان فردی به نام رندال مک مورفی است که به دلیل رابطه داشتن با دختری که زیر سن قانونی است، محکوم به زندان است اما او نیز خود را به دیوانگی زده تا مدت محکومیتش را در آسایشگاه به سر ببرد.

این کتاب صوتی با گویندگی فرهاد اتقیایی و ترجمه حسین کاظمی یزدی منتشرشده است. شما می‌توانید با مراجعه به دسته بندی داستان و رمان، به عناوین دیگر از بهترین داستان‌های جهان در فیدیبو دسترسی داشته باشید.

با کن کیزی بیشتر آشنا شویم

کن کیسی  Ken Kesey نویسنده و مقاله نویسی آمریکایی در سال 1935 در آمریکا به دنیا آمد. او پس از فارغ التحصیلی در سال 1957 یک دوره نویسندگی خلاق را در دانشگاه استنفورد گذراند و پس از آن فعالیت هنری خود را آغاز کرد. کن کیزی با نوشت این رمان توانست به مشهوریت و موفقیت‌های فراوانی برسد. کتاب پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته مورد اقتباس چندین فیلم قرار گرفته و جز 100 رمان برتر انگلیسی زبان در بین سال‌های 1923 تا 2005 معرفی شده است. کن کیسی نهایتا به دلیل یک دوره بیماری در سال 2001 چشم از جهان فرو بست.

چرا باید کتاب صوتی پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته را بشنویم

پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته به عنوان یکی از بهترین رمان‌های انگلیسی زبان شناخته شده که چندین بار نیز مورد اقتباس فیلم‌های سینمایی قرار گرفته است. این رمان خواننده را به دنیایی می‌برد که شاید هیچگاه نتوان آن را در زندگی واقعی تجربه کرد. در کنار تمام این‌ها، می‌توان بیان کرد که این آسایشگاه روانی استعاره‌ای از جامعه است. جامعه‌ای در ظاهر دموکرات که آنقدر شهروندان را تحت تسلط قرار می‌گیرد تا باورهای خود را به مرور فراموش کنند و شجاعت تغییر را در خود از بین ببرند. این رمان با نگاهی واقع بینانه به ما منظری از روانکاوی اجتماعی را نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته می‌شنویم

پسرهای سیاه با لباس‌های سفید که در هال هستند و قبل از آن که من به آن‌ها برسم تمیزکاری را تمام کرده‌اند. وقتی از خوابگاه خارج می‌شوم، آن‌ها در حال تمیزکردن هستند. هر سه تای آن‌ها عبوس‌اند و از همه چیز نفرت دارند، از آن ساعت روز، از جایشان در آنجا و آدم‌هایی که باید دوروبرشان کار کنند.

یک طرف سالن بیماران جوان هستند که به حدها معروف هستند، چون پزشکان تصور می‌کنند که آن‌ها هنوز کاملا خوب نشده‌اند. آن‌ها به تمرین مچ‌اندازی و حقه‌های ورق بازی می‌پردازند. این حقه‌ها این گونه است که اگر چندین ورق را اضافه یا کم کنید باز هم تعداد ورق‌ها ثابت است.

بعضی از ما وقتی به اینجا آمدیم حاد بودیم و بعد تغییر کردیم. الیس یکی از مزمن‌ها است که وقتی به اینجا آمد در دسته‌ی حادها بود و آن‌ها در آن اتاق مغزکش که پسران سیاه اسمش را گذاشته‌اند مغازه‌ی شوک الکتریکی، با وارد کردن بار بیش از حد، او را نابود کردند.

کوچکترین پسر سیاه هرازگاه سرش را به سمت او خم می‌کند و با این سوال او را اذیت می‌کند که: بگو ببینم راکلی، فکر می‌کنی زن کوچولوت امشب داره توی شهر چیکار می‌کنه؟ سر را کلی بالا می‌آید، خاطرات جایی در آن ماشین درهم‌آمیخته نجوا می‌کنند. 

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب صوتی پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته

در ادبیات شاید نمونه‌های زیادی را از آسایشگاه‌های روانی و یا مراکز نگهداری از مجرمان را نداشته باشیم اما همین چند عنوان شناخته شده، با زبانی بسیار شیوا و شیرین ما را با خود همراه می‌کنند تا با فضای سیاه و سخت این آسایشگاه‌ها آشنا شویم. اگر شما نیز به این نوع رمان‌ها علاقه دارید، به عناوین زیر سر بزنید: 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
488.۷۲ مگابایت
مدت زمان
۱۴:۱۱:۰۶
نویسندهکن کیزی
مترجم حسین کاظمی یزدی
راویفرهاد اتقیایی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۲۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
68,400 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۸۸.۷۲ مگابایت
۱۴:۱۱:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (3)
گیرا 🧲 (2)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
10 ٪
1
ستاره
3 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بیشتر ما فیلم این کتاب را دیده‌ایم، اما شنیدنش لذت دیگری دلرد. راوی کتاب شخصیت سرخپوست یا همان رئیس است و متن کتاب با فیلمنامه در جاهایی تفاوت دارد و پخته تر است. اجرای عالی آقای اتقیایی ارزش این اثر را دو چندان کرده. این کتاب جریان روان درمانی را در نیمه‌ی نخست قرن بیستم در یک تیمارستان بررسی می‌کند.

5

بی نظیر و عالی هم داستان و هم روایت شاید طولانی باشه ولی واقعا جذابه و خسته نمیشی روایت جناب اتقیایی هم خیلی دلچسبه و روی اثر میشینه داستان جالبیه و حتی اونقدر شهرت داستان زیاد بوده که آقای نایت توی کتابشون « کفش باز » هم ی پاراگراف رو به این اثر و شهرت نویسنده اختصاص میده البته بیشتر به خاطر همشهری بودن آقای نایت و آقای کیسی

5

این کتاب چون زاویه دید خاصی دارد خیلی امکان این که عیر از پوسته اش در فیلم به نمایش بیاید ندارد با این که فیلم را دیدت بودم لذت بردم

5

داستانی بسیار زیبا، آمیزه‌ای از رنج حقیقت و نگاهی طنز آمیز به همه‌ی دردها... خوانشی بسیار زیبا و تاثیرگذار...

3

می‌تونست کتاب قشنگی باشه اگر خط داستانی داشت فقط روایت اتفاقات در یک آسایشگاه روانی است و داستانی روایت نمیکنه

5

خیلی خوب بود صدای گوینده .. شیوه و بیان ... و خود داستان هرسه عالی بود ... ارزش گوش دادن داره

5

کم نظیر، روان، گیرا. تا وقتی تموم نشده، نمیتونید لحظه‌ای از فکرش بیرون بیاید.

5

فیلمش رو دیدم عالی بود اما کتابش یه سر و گردن از فیلم بالاتره.

1

خیلی بد و بی مفهوم ارزش نداره چرا نظرات تجاریه.

2

کتاب جالبی نبود و حرفی برای گفتن نداشت . ارزش خریدن نداشت

نمایش 7 نقد دیگر
4.4
(29)
اجرای روان 🎙️ (3)
97,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
پرواز بر فراز آشیانه ی فاخته
پرواز بر فراز آشیانه ی فاخته
کن کیزی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پرواز بر فراز آشیانه ی فاخته
پرواز بر فراز آشیانه ی فاخته
کن کیزی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.4
(29)
اجرای روان 🎙️ (3)
97,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر