0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دنیای سوفی  دو
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دنیای سوفی دو

افلاطون تا دو حلقه ی فرهنگی
درباره دنیای سوفی دو

دنیا چطور به وجود آمده؟ منشأ حیات از کجاست؟ ما از کجا آمده‌ایم؟ تمامی این‌ها سوالات بنیادی‌ای هستند که در ذهن بیشترمان وجود دارد و گه‌گداری نیز ما را به چالش می‌کشند. بیشتر این سوال‌ها ما را با خود به فضای فلسفه می‌کشاند. برای جواب دادن به این دسته از سوالات باید نگاهی داشته باشیم به دنیای فلسفه. البته که با شنیدن اسم فلسفه خیلی از ماها دست از چالش‌های ذهنی‌مان می‌گذریم اما کتاب دنیای سوفی قصد دارد به نوجوان‌ها دنیایی ساده و روان از فلسفه را نشان دهد. درست است که جامعه هدف این کتاب نوجوان‌ها هستند اما بزرگسالان بسیاری هم از این کتاب استقبال کردند و اکنون دیگر صرفا در ژانر نوجوان قرار نمی‌گیرد. در ادامه در این متن قرار است بیشتر درباره‌ی کتاب دنیای سوفی بدانیم.

درباره‌ی کتاب صوتی دنیای سوفی - دو

کتاب سوفی قصد دارند شما را با فلسفه در قالب یک داستان آشنا کند. داستانی جذاب که حاضر نخواهید شد که تا پایان آن را کنار بگذارید. روایت دختری به نام سوفی که در آستانه‌ی پانزده سالگی است و جهان‌بینی مخصوص دوران نوجوانی خودش را دارد و به یکباره با نامه‌هایی مواجه می‌شود که برای او ارسال می‌شوند اما به نام او نیست. نامه‌هایی که در آن‌ها سوالاتی پایه‌ای و بنیادی از مخاطب نامه پرسیده شده است. آلبرتو نویسنده‌ی نامه‌ها در ابتدا با موضوعاتی درباره‌ي افسانه‌های یونانی و سقراط و سوالات اساسی زندگی آغاز می‌کند و سوفی را به افکاری عمیق پرت می‌کند. دختری که تا پیش‌از این نامه‌ها دختر مو بور پدرش خطاب می‌شد و عاشق حیوانات است. از دنیا همین را می‌داند که سیاره‌ای است کوچک در یک منظومه و فضایی بی‌کران. حالا او به مفاهیم پیچیده‌ای چون چگونگی پیدایش جهان روبه‌رو می‌شود. بعد از چند نامه، قرار است سوفی جواب تمامی سوال‌هایش از جمله اینکه نویسنده‌ی این نامه‌ها کیست و چرا نامه‌ها برای او می‌آید برسد و سوفی و آلبرتو یکدیگر را ملاقات می‌کنند. یکی از ویژگی‌های مهمی که دنیای سوفی دارد این است که موجب شده هر دو گروه از مخاطبان یعنی هم کسانی که علاقه‌مند به فلسفه هستند و مطالعه جامعی در خصوص هر یک از سر فصل‌های کتاب داشته‌اند و هم گروهی از افرادی که مطالعه‌ای درباره فلسفه نداشته‌اند را راضی نگه دارد. چرا که خواندن رمان دنیای سوفی می‌تواند مرور جامعی بر مطالعات فلسفی افراد مختلف به‌حساب بیاید.

کتاب دنیا سوفی یک داستان پرکشش است که در خلال روایت داستان،‌به زبانی ساده و گیرا فلسفه را نیز به شما آموزش می‌دهد. این رمان مملو از جملاتی الهام‌بخش و جذاب است که خواننده دوست دارد آن‌ها را برای همیشه در ذهنش هک کند. برای دانلود کتاب دنیای سوفی می‌توانید از طریق همین وب‌سایت اقدام کنید.

درباره‌ی یوستین گوردر نویسنده‌ی کتاب دنیای سوفی - دو

پوستین گردر متولد ۸ اوت سال ۱۹۵۹ در اسلو نروژ است. در خانواده‌ای تحصیل‌کرده و فرهیخته رشد می‌کند و از همان ابتدا علاقه‌ي زیادی به نویسندگی دارد. در دانشگاه اسلو ادبیات، الهیات و فلسفه می‌خواند و در دبیرستان هم فلسفه درس می‌دهد. علاقه‌ی بیش از حد او به نویسندگی باعث شد که انتشار کتاب‌هایش از سال ۱۹۸۶ آغاز شد و در سال ۱۹۹۰ برای کتاب راز فال ورق، جایزه منتقدین ادبیات نروژ و جایزه ادبی وزارت امور علمی و فرهنگی را از آن خود کرد. از ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ او به طور مکرر برنده چندین جایزه معتبر در نروژ و اروپا شده است. پس از انتشار دنیای سوفی او به یک نویسنده تمام‌وقت تبدیل شد و هرچند سال یک‌بار کتابی را روانه بازار می‌کند. او و همسرش حامی حقوق بشر هستند و سالیان زیادی است که برای ترویج و توسعه آن تلاش می‌کنند. در راستای همین هدف، در سال ۱۹۹۷ او و همسرش جایزه سوفی را بنیان نهادند که سالانه به حامیان محیط‌زیست و توسعه گران اهدا می‌شود. یوستین گوردر آثار ارزشمند بسیاری دارد که می‌توان در بین همه‌ی آن‌ها به چند مورد اشاره کرد؛ مانند تشخیص، قصر قورباغه‌ها، دختر پرتقالی، سلام کسی اینجا نیست، مایا، دختر مدیر سیرک و ... .

درباره‌ی ترجمه‌ی کتاب صوتی دنیای سوفی - دو

کتاب دنیای سوفی یکی از موفق‌ترین کتاب‌های یوستین گوردر است. این کتاب تا کنون به ۵۴ زبان مختلف ترجمه شده است و بارها و بارها تجدید چاپ شده است. در ایران هم مترجمان بسیاری این کتاب را با چیره‌دستی ترجمه کرده‌اند اما اگر به دنبال بهترین ترجمه از این کتاب هستید، حسین کامشاد و دکتر مهدی سمسار معروف‌ترین ترجمه‌های این کتاب را دارند. کتاب ترجمه‌ شده‌ی این دو مترجم در سایت موجود است. اما اگر به دنبال کتاب صوتی دنیای سوفی هستید، ترجمه‌ی بی‌نظیر کوروش صفوی، با صدای حسین سامی را انتشارات صوتی واو خوان در سال ۱۴۰۰ روانه بازار کرده است. برای دانلود کتاب صوتی دنیای سوفی – دو از طریق همین صفحه اقدام کنید.

در بخشی از کتاب صوتی دنیای سوفی - دو خواهیم شنید؛

«این‌ها درباره فلسفه چه می‌گفتند؟»

«فلسفه‌ی آن‌ها دستخوش کشمکشی شدید میان طرز فکرهای کاملا متضاد بود. همان گونه که پیش‌تر گفتم؛ برخی فیلسوفان بر آن بودند که آنچه وجود دارد در کنه ماهیت معنوی دارد. این دید را آرمان‌گرایی (ایدئالیسم) می‌نامند و دیدگاه مغایر را ماده‌گرایی (ماتریالیسم). منظور از ماده‌گرایی فلسفه‌ای است که می‌گوید تمام چیزهای حقیقی از مواد مادی ملموس به دست می‌آید. فلسفه ماده‌گرایی در قرن هفدهم هواداران فراوانی یافت. بانفوذترین آنها شاید فیلسوف انگلیسی توماس هابز بود. هابز عقیده داشت همه پدیده‌ها، از جمله انسان و حیوان، فقط و فقط از ذرات ماده تشکیل شده است. حتی ضمیر - یا روح - انسان ناشی از حرکت ذره‌های ریز در مغز است.»

«پس با آنچه دموکریتوس دو هزار سال پیش گفت موافق بود؟»

«آرمان‌گرایی و ماده‌گرایی دو مضمونی است که در سراسر تاریخ فلسفه به چشم می‌خورد. ولی کمتر موقعی این دو نظر مانند عصر باروک چنان آشکار کنار هم دیده شده است. علوم جدید پیوسته از ماده‌گرایی تغذیه می‌کرد. نیوتن نشان داد که قوانین حرکت همسانی در تمامی جهان حکم‌فرماست و همه تغییرات دنیای طبیعی را چه در زمین و چه در فضا، می‌توان با اصول گرانش عمومی و حرکت اجسام تبیین کرد.»

«بنابراین همه چیز تابع قوانین نا شکستنی - یا مکانیسم‌های - واحدی است. پس اصولا می‌توان هر تغییر طبیعی را بادقت ریاضی محاسبه کرد. نیوتن، بدین قرار، آنچه را دید مکانیسمی جهان خوانده می‌شود. تکمیل کرد.»

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
351.۰۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۱۵:۱۴
نویسندهیوستاین گاردر
مترجمکوروش صفوی
راویحسین سامی
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۱.۰۷ مگابایت
۰۴:۱۵:۱۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
27 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
5 ٪
11 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بهترین کتابی که خیلی راحت و روان فلسفه رو بیان می‌کنه و صدای راوی هم عالی به نظر من تک تک کتاب‌ها رو بدید به ایشان بخوانند

5

خیلی خوبه ولی کاشکی کمتر دستانی بود بعضی از فصل ها اصلا به فلسفه نمی‌پردازد و فقط داستان می‌گوید و باعث میشه حواس من پرت شود

4

کتالپب کوتاهی است زیادتر اندازه تفکیک شده نسخه دوم برای من دوساعت نشد تمام شد کتاب مفیدی است با گوینده زبر دست اما کوتاه

5

عالی عالی آدم واقعا با این مطالب خوب میتونه فلسفه رو یاد بگیره مخصوصا اینکه صدای راوی بسیار به این فهمش کمک میکنه

1

نمی‌فهمم چرا باید تیکه تیکه بشه یه کتاب؟!.

4

خوانش راوی بسیار خوب است و ذهن شما را به دنبال خود می کشد.

5

داستانش خیلی خوبه و بعد از چند دقیقه میری تو عمق داستان

2

چرا تیکه تیکه کردید کتاب رو؟؟؟؟؟؟؟

4

کتابی عالی برای شروع فلسفه و آشنایی کلی با فلاسفه

5

بهترین کتاب برای شروع فلسفیدن 👌🏻

نمایش 1 نقد دیگر
4
(24)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
32,000
٪30
22,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دنیای سوفی  دو
٪30
دنیای سوفی دو
افلاطون تا دو حلقه ی فرهنگی
واوخوان
4
(24)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
32,000
٪30
22,400
تومان