0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا  چهار
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا چهار

(تجربه گرایی لاک، تصورباوری بارکلی)
نویسنده:
لارنس کهون
درباره فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا چهار

کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا؛ درس گفتار چهارم

کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا از جمله آثار باارزشی است که لارنس کهون به رشته تحریر درآورده است. چهارمین درس گفتار از این کتاب، روی دو حوزه بسیار مهم در فلسفه مدرن یعنی تجربه‌گرایی لاک و تصویرباوری بارکلی تمرکز کرده و سعی دارد این دو موضوع را به طور عمیق بررسی کند. اساسا از زمانی که دکارت به دیده شک فلسفه را بررسی کرد و این نگاه را ترویج داد که باید با شک به همه چیزنگاه کنیم، فلسفه مدرن آغاز شد. به همین خاطر هم، کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا از اندیشه‌های دکارت آغاز می‌شود و در هر درس گفتار، چند اندیشه را بررسی می‌کند. در چهارمین درس گفتار، به سراغ لاک و بارکلی رفته تا تجربه‌گرایی و تصویرباوری را از چند زاویه بررسی کند. کسانی‌که خواندن فلسفه برای‌شان دشوار است، می‌توانند با گوش دادن به این کتاب صوتی، درک خوبی از ایده‌های فلسفی فلاسفه کسب کنند. این اثر در دسته کتاب‌های فلسفه و عرفان قرار دارد.


درباره نویسنده

لاورنس کهون، پروفسور رشته فلسفه است و در دپارتمان فلسفه، دانشگاه نیویورک مشغول تدریس این رشته به دانشجویانش است. از جمله حوزه‌هایی که کهون در آن‌ها به صورت جدی مطالعه و پژوهش کرده، فلسفه معاصر اروپا، فلسفه آمریکا، فلسفه جامعه و سیاست، علوم طبیعی و متافیزیک بوده‌اند. این پروفسور رشته فلسفه سالیان سال است که تلاش می‌کند فلسفه مدرن را به صورت دقیق بشناسند و به دیگران هم آموزش دهد. کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا که در چندین جلد و درس گفتار منتشر شده، بخشی از نتایج او طی سال‌ها مطالعه است. یکی دیگر از کتاب‌های لاورنس کهون که به فارسی هم ترجمه شده، کتاب از مدرنیسم تا پست مدرنیسم است که توسط عبدالرحیم رشیدیان ترجمه و توسط نشر نی منتشر شده است.



چرا باید کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا را گوش کنیم؟

یکی از سختی‌های مطالعه کردن فلسفه مدرن این است که باید آن را از ابتدا شروع کرد و رفته رفته تمام شاخ و برگ‌های این فلسفه را مورد بررسی قرار داد. پیدا کردن یک کتاب فلسفی که توانسته باشد فلسفه مدرن را به صورت منظم بررسی کند، دشوار است. اما یکی از مزایای کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا این است که بررسی منظمی انجام داده و شما در هر درس گفتار، روی چند اندیشه از فلاسفه مدرن متمرکز می‌شوید. در نتیجه، وقتی مطالعه این مجموعه کتاب را به پایان رساندید، درک بسیار خوبی از فلسفه مدرن کسب کرده‌اید.

مزیت دیگری که در کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا وجود دارد، نگارش نسبتا ساده آن است. به همین خاطر، اگر جزو افرادی هستید که مطالعه فلسفی زیادی نداشته‌اید و می‌خواهید فلسفه مدرن را از ابتدا آغاز کنید، شاید این اثر بتواند گزینه مناسبی برای شروع مطالعه شما باشد.


بخشی از کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا

روز بخیر. لاک مهم‌ترین فیلسوف انگلیسی اوایل دوران مدرنه. جان لاک پزشک بود و چند صباحی هم متصدی مبادلات بازرگانی بود. نوشته‌های سیاسی او هم دومین رساله درباب حکومت و هم نامه‌ای در باب رواداری تا همین امروز دوتا از مهم‌ترین آثار فلسفه سیاسی انگلیسی-آمریکایی هستن اما بحث امروز ما درباب شاهکار او در زمینه معرفت شناسیه. رساله‌ای در باب واهمه آدمی. او این کتاب رو وقتی نوشت که در هلند در تبعید به سر می‌برد. یعنی بعد از اینکه نقشه ترور چارلز دوم کشف شد و معلوم شد که لاک هم در ترور او دست داشته.


پیشنهادهایی برای علاقه‌مندان کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا

اگر از شنیدن کتاب صوتی فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا لذت بردید، این کتاب‌ها را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:


چنین گفت زرتشت

اروین یالوم در کتاب چنین گفت زرتشت، نیچه را سوژه داستان خود قرار می‌دهد و سعی می‌کند اندیشه‌های فلسفی مدنظرش را برای مخاطب شرح دهد.  


کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه

کتاب صوتی تسلی بخشی‌های فلسفه، نوشته آلن دوباتن، می‌تواند برای کسانی‌که مطالعه خاصی در فلسفه نداشته‌اند هم جذاب و آموزنده باشد.


کتاب صوتی فلسفه‌ای برای زندگی

کتاب صوتی فلسفه‌ای برای زندگی به قلم ویلیام بی اروین، نگاه جالبی نسبت به فلسفه و مزایای فلسفه خواندن دارد و همین نگاه آن را جذاب ساخته است. 


شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
45.۱۵ مگابایت
مدت زمان
۳۲:۵۰
نویسندهلارنس کهون
مترجمکاوه بهبهانی
راویرضا آفتابی
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۲/۰۳
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۵.۱۵ مگابایت
۳۲:۵۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
20 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

فقط یک درس گفتار بیست سی دقیقه ای اجرا میشه ، قیمت گران

4.2
(5)
44,500
٪30
31,150
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا  چهار
٪30
فلسفه مدرن از دکارت تا دریدا چهار
(تجربه گرایی لاک، تصورباوری بارکلی)
واوخوان
4.2
(5)
44,500
٪30
31,150
تومان